millä olette kustantaneet häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
oletteko ottaneet lainaa? kuinka paljon? millaisella takaisinmaksulla?

Vai oletteko säästöillä maksaneet kaiken, vai miten?

Tässä olisi kesällä omat häät, ja rahoituksesta vielä käydään miehen kanssa kädenvääntöä, kun hän on perusjuntti, eikä halua ylimääräisiä lainoja ottaa...
:(

Veronpalautukset pistettiin niihin..Jotenkin ajatus avioliiton alkamiseen veloissa ei oikein kuulosta houkuttelevalta, mielummin räätälöisin sitten sellaset häät mihin oma varallisuus riittää..

En ikinä ottaisi häitä varten lainaa, enkä ottanutkaan, vaikka opiskelija olin kun naimisiin mentiin. Jos ei lainarahatta pystyy tarpeeksi loisteiliaita häitä kustantamaan, niin sitten pitä joko säästää häitä varten intensiivisemmin ja pidempään tai järjestää häät, joihin omat rahat riittävät.

Ihan omalla rahalla, ja vanhempamme halusivat kustantaa muutamia juttuja. Lainaa en todellakaan ottaisi häitä varten, vaan sitten pidettäisiin sellaiset häät joihin rahat riittävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Veronpalautukset pistettiin niihin..Jotenkin ajatus avioliiton alkamiseen veloissa ei oikein kuulosta houkuttelevalta, mielummin räätälöisin sitten sellaset häät mihin oma varallisuus riittää..

jaa, no meillä velat oli jo kun oli uustalo, mutta ihan säästöillä maksettiin ja hieman myös vanhemmat avitti. Osan asioistahan pysty maksaan pikku hiljaa eli aina tilipäivänä ostettiin valmiiks jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

jaa, no meillä velat oli jo kun oli uustalo, mutta ihan säästöillä maksettiin ja hieman myös vanhemmat avitti. Osan asioistahan pysty maksaan pikku hiljaa eli aina tilipäivänä ostettiin valmiiks jotain.

Toki sitä velkaa voi olla ennestään, mut mun mielestä häät on aika nolo syy velkaantua...Tiedät varmaan mitä tarkoitan..

Mutta kuten UD sanoi, kannattaa nyt jo alkaa pikkuhiljaa hankkimaan kaikkee ja rahaa sukanvarteen säästöön niin kyllä ne häät maksettua saa.

Me mentiin naimisiin viime heinäkuussa. Itse maksettiin suurinosa. Ukkini kautta tilattiin häihin mm. kalat ja mansikat ja vanhempani tahtoivat ne siten maksaa. Miehen vanhemmat kustansivat hääyön ja auttoivat paljon toteutuksessa. Asutaan miehen kotipaikka-kunnalla joten siksi miehen vanhemmat olivat paljon apuna. Omat vanhempani asuvat n.350km päässä joten heidän oli vaikeampi osallistua toteutukseen.

Häälahjaksi toivottiin pääosin rahaa ja häälahja rahoilla sitten maksttiinkin paljon kustannuksia. Kuten esim. kampaaja/parturi/meikki, juhlapaikan vuokra, valokuvaus, kukat jne... Paljonhan nuita maksuja siis tulee vasta häiden jälkeen :).

Meillä oli ihanat häät, juuri sellaiset kuin haluttiin :) <3. Ja meidän häät maksoivat n. 5000e.

Itse maksettiin suurin osa säästöillä ja lomarahoilla. Vanhemmat auttoivat maksamalla esim lihat ja kokkaamalla kaverina. Hääpaikka oli ilmainen. 70 vierasta.
Velkaa en kyllä häihin ottais....

Alkuperäinen kirjoittaja enkuliini-:
Me mentiin naimisiin viime heinäkuussa. Itse maksettiin suurinosa. Ukkini kautta tilattiin häihin mm. kalat ja mansikat ja vanhempani tahtoivat ne siten maksaa. Miehen vanhemmat kustansivat hääyön ja auttoivat paljon toteutuksessa. Asutaan miehen kotipaikka-kunnalla joten siksi miehen vanhemmat olivat paljon apuna. Omat vanhempani asuvat n.350km päässä joten heidän oli vaikeampi osallistua toteutukseen.

Häälahjaksi toivottiin pääosin rahaa ja häälahja rahoilla sitten maksttiinkin paljon kustannuksia. Kuten esim. kampaaja/parturi/meikki, juhlapaikan vuokra, valokuvaus, kukat jne... Paljonhan nuita maksuja siis tulee vasta häiden jälkeen :).

Meillä oli ihanat häät, juuri sellaiset kuin haluttiin :) <3. Ja meidän häät maksoivat n. 5000e.

Jäitpäs kiinni täpä

:hug:

Kaikenlaista ostettiin jo hyvissä ajoin muutaman kuukauden ajan ja ompelin hääpuvun itse. Periaatteessa ei vaikuttanut meidän rahatilanteeseen kovinkaan huomattavasti, sormukseni taisi tehdä suurimman loven.
Juhlapaikka ruokailuineen oli tarkoitus maksaa lahjaksi saaduilla rahoilla, vaan ne jäikin itselle kun isäni halusikin maksaa ne meille häälahjaksi.

mun siskolla oli kk sitten häät jotka kustansivat n.6000e. 1/3 maksoi hääpari itse ja loput 2/3 morsiamen vanhemmat ja sulhasen vanhemmat.
joten kuvittelisin että sitten kun itse menen, että menee samalla tyylilllä :) ja luulisin että tuo summakin on samanmoinen kuin siskoni häissä :)

Oma mielipide on, että jos lainaa pitää ottaa, niin kannattaa toisen kerran miettiä pitääkö naimisiin mennä juuri nyt ja halutulla tavalla.

Ihan itse maksoimme. Yllättävän iso summa kertyi häämatkasta ja kolmesta eri juhlatilaisuudesta ja juhlia varten ostetuista asioista. Mutta meillä ei ollut perinteiset häät.

me mentiin maistraatissa naimisiin(ilmaista) hääpaikan vuokra(n.60hlöä) 270e, juomat 200e ja ruuat n.1000e, kaikki säästettiin itse, ja oli upea juhla...olisi voinut luulla että oli hiukan isomman budjetin tapahtuma.. Itse tehtiin paljon!

Ei otettu lainaa. Eikä kukaan myöskään maksanut meidän puolesta.
Osteltiin juttuja hissukseen puolen vuoden aikana, ei siis kaikki samassa kuussa.
Asunnon myyntivoitto käytettiin osittain hääkustannuksiin.

En mäkään ottais lainaa häitä varten, en mistään hinnasta. Kiva sitten maksella niitä takasin kuukausi/vuositolkulla häitten jälkeen..

Meidän häät maksoi noin 7000 euroa ja ihan itse maksettiin kaikki. Hääpäivä lyötiin lukkoon reilu vuosi ennen häitä joten siinä oli hyvää aikaa säästää summa kasaan.

Yhteistyössä