Millä, oi millä mä saan tahrat pois vaatteista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Sellaista saakelin mustaa tahraa monessa vaatteessa...liekö sitten banaania tai jotain sinnepäin, kun on mustaa/ruskeaa.

Eli sellaisia saakelin mustia pieniä pisteitä paitojen ja bodyjen kaula-aukkojen läheisyydessä.

Nuo vaatteet on jo pesty, eli ilmeisesti se tahra on sitten totaali jämähtänyt?

Saako enää millään pois? Klorite, Vanish ja Fairy ei tehoa, niitä olen vastaaviin kokeillut.

Alkuperäinen kirjoittaja Nakkisormisyndrooma:
Ooksä sitä sappisaippuaa kokeillut?

En ole kokeillut...ostin sitä kyllä jo noita toisia tahroja varten, mutta niihinkään en sitä ole vielä tahkonut.

Mutta onko joku siis sillä onnistunut?

Ootkos auringossa kuivatellut? Sitä vois kokeilla. Toinen konsti on myös kuumassa peseminen. Ensin kuudessakympissä ja vaaleat vielä 95 asteesakin. 60 asteessa ei pitäisi puuvillalle käydä mitään. Ysikympissä voi kutistua.

sappisaippua on sellasta missä on ihan oikeaa naudan sappinestettä. tehoaa ainakin bioperäisiin tahroihin kun se sappineste alkaa hajottaa niitä tahroja.

mustikka lähti valkoisesta täysin, muuttuu viheräksi jo siinä vaiheessa kun kastelee ja hieroo saippuaa.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Nakkisormisyndrooma:
Ooksä sitä sappisaippuaa kokeillut?

En ole kokeillut...ostin sitä kyllä jo noita toisia tahroja varten, mutta niihinkään en sitä ole vielä tahkonut.

Mutta onko joku siis sillä onnistunut?

Itse en oo sitä koskaan mihinkään tarvinnut, tuli vain mieleen, kun niin moni on kehunut että tehoaa suunnilleen kaikkeen mahdolliseen.

Mä en muista banskun kanssa olleen mitään ongelmaa koskaan. Mä aina huuhdoin tahran heti tuoreeltaan, liotin vaatetta etikkavedessä pesuun asti ja jos siinä vaatteessa oli vielä näkyvää tahraa koneeseen laitettaessa, niin hieroin pyykinpesuainetta siihen hiukan. Sit vaan normipesu 60 asteessa.

Aurinko ei tehoa, kokeiltu on...sillä lähtee porkkana hyvin, mutta ei nää mustat pisteet.

Nyt kävin hinkkaamassa yhteen paitaan ja yksiin housuihin sappisaippuaa, mutta ei kyllä tehnyt elettämään siihen suuntaan että ne tahrat lähtis.

Voi kilin vattu sanon minä...mulla on nyt iso muovikassillinen vaatteita joissa on pieni tahra :( Tuossa paidassa on vain pienen pieni piste, mutta en mä sitä enää halua käyttää kun mua tahrat häiritsee yli kaiken :(

Sellaista saakelin mustaa tahraa monessa vaatteessa...liekö sitten banaania tai jotain sinnepäin, kun on mustaa/ruskeaa.

Eli sellaisia saakelin mustia pieniä pisteitä paitojen ja bodyjen kaula-aukkojen läheisyydessä.

Saako enää millään pois? Klorite, Vanish ja Fairy ei tehoa, niitä olen vastaaviin kokeillut.

Mä kerron jos sä kerrot sun lasten nimet.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Mä kerron jos sä kerrot sun lasten nimet.. :D

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kiitos. Kokeilenkin porkkanatahroihin. Laitattteko vaatteen heti saippuoinnin jälkeen pesuun, vaan annatteko liota?

mä oon tehny niin että kastellu tahran, hieronu saippuaa ja sen aikaa antanu vaikuttaa mitä kestää täyttää se kone.

Nestemäinen Bio Luvil tahraan hierottuna on paras minusta. Parempi kuin sappisaippua. Ja mahdollisimman korkeassa lämpötilassa pesu &valkaiseva pesuaine mahdollisuuksien mukaan.

Yhteistyössä