Millä noi kukkakärpäset pois???

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

poppaliina

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
7 502
1
36
Addis Ameeba
Alkaa mennä hermot, kun joka huoneessa on noita pienen pieniä kukkakärpäsiä mitä lienee joita tulee sisäkukkien mullasta. Ne kun tunkee ruokaan, nenään ja suuhun!!! Kukkamullassa kait ne viihtyy, mullat on vaihdettu keväällä. Onko mitään konstia että ne sais häviämään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Laita lasiin 15-vuotiasta viskiä ja jätä pöydälle hetkeksi.. Toimii B)

Alkoholin väärinkäyttöä! :D Etikka-ansa toimii ja tulee paaaaaljon halvemmaks. Viskiä voi siemailla siinä ootellessa. :whistle:

No joo, tarkoituksena oli toki juoda se viski, mutta nuo pirulaiset ehtivät täyttää lasin hetkessä :kieh:

Etikkaa mäkin olen käyttänyt, mutta tuntui tuo viski olevan paaaljon tehokkaampaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Laita lasiin 15-vuotiasta viskiä ja jätä pöydälle hetkeksi.. Toimii B)

Alkoholin väärinkäyttöä! :D Etikka-ansa toimii ja tulee paaaaaljon halvemmaks. Viskiä voi siemailla siinä ootellessa. :whistle:

Joo, mä kans mietin että viski on suhteellisen kallista ötökkämyrkkyä. Tai no voishan siitä siivilöidä ne kärpäset pois ja juottaa vaikka ukolle ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

Tuota mä ekana ajattelin mutta mihis mä sitä sitten suihkutan vai pitääkö mun jahdata jokaista kärpästä erikseen raidipullo kädessä :o

siihen paikkaan missä ne pesii. ilmeisesti jossain kukkapurkin mullassa.
sinne vaan kunnon suhaus myrkkyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

Tuota mä ekana ajattelin mutta mihis mä sitä sitten suihkutan vai pitääkö mun jahdata jokaista kärpästä erikseen raidipullo kädessä :o

siihen paikkaan missä ne pesii. ilmeisesti jossain kukkapurkin mullassa.
sinne vaan kunnon suhaus myrkkyä...

Epäilyttävää. Mahtaako tehdä kukalle hyvää tuollainen myrkky :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

Tuota mä ekana ajattelin mutta mihis mä sitä sitten suihkutan vai pitääkö mun jahdata jokaista kärpästä erikseen raidipullo kädessä :o

siihen paikkaan missä ne pesii. ilmeisesti jossain kukkapurkin mullassa.
sinne vaan kunnon suhaus myrkkyä...

Epäilyttävää. Mahtaako tehdä kukalle hyvää tuollainen myrkky :snotty:

se on hyönteismyrkkyä ei rikkaruoho ... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

Tuota mä ekana ajattelin mutta mihis mä sitä sitten suihkutan vai pitääkö mun jahdata jokaista kärpästä erikseen raidipullo kädessä :o

siihen paikkaan missä ne pesii. ilmeisesti jossain kukkapurkin mullassa.
sinne vaan kunnon suhaus myrkkyä...

Epäilyttävää. Mahtaako tehdä kukalle hyvää tuollainen myrkky :snotty:

se on hyönteismyrkkyä ei rikkaruoho ... :D

Joo, mut tuo vaikuttaa taas siltä miehen logiikalta :D Laitetaan myrkkyä sinne missä ne ötökät pesii. Ja sit samalla kuolee koko kasvikin... :whistle: ... ja ne mitään rikkaruohoja ole murrrrr :xmas:
 
vaikuttava aine on peräisin kasvista niin että tuskin se toista kasvia tappaa, näin väitti google...

Raidin toiminta perustuu pyretriinien ja piperonyylibutoksidin (PBO) yhteisvaikutukseen. Pyretriinit ovat hermomyrkkyjä, joita saadaan eräistä afrikkalaisista päivänkakkaralajeista (mm. Crysanthemum cinerariaefolium). Niille ominaista on hyvin alhainen myrkyllisyys linnuille ja nisäkkäille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
vaikuttava aine on peräisin kasvista niin että tuskin se toista kasvia tappaa, näin väitti google...

Raidin toiminta perustuu pyretriinien ja piperonyylibutoksidin (PBO) yhteisvaikutukseen. Pyretriinit ovat hermomyrkkyjä, joita saadaan eräistä afrikkalaisista päivänkakkaralajeista (mm. Crysanthemum cinerariaefolium). Niille ominaista on hyvin alhainen myrkyllisyys linnuille ja nisäkkäille...

Hm, no okei kiitos tieteellisestä informaatiosta. En nyt sitten ihan heti kumoa Raidiakaan ;) Mutta kokeillaan nyt ensin tuota etikkafairy-litkua. Pitänee tuota Raidia tutkailla paremmin... Ainakin noi nurkat vois sillä sumuttaa kun hämiksiä tuppaa tulemaan sisälle :$
 
mulla on tiskipöydän nurkassa pienessä snapsilasissa vähän omenaviinietikkaa ja pari tippaa fairya... se on koko ajan kärpäsiä täynnä. Todella toimiva ansa! Haisee kyl ällölle
 

Yhteistyössä