Millä nimellä olet miehesi kännykässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Puolison laittaminen ICE:ksi on huono idea. Auto-onnettomuuspaikalla palomies ottaa kännykkäsi, soittaa siihen numeroon... ja kuskin taskussa alkaa piristä. Mitä järkeä? ICE:ksi kannattaa valita joku sellainen läheinen, jonka kanssa ei usein liiku yhdessä.

Minä liikun autolla yksin tai ilman puolisoa huomattavasti enemmän kuin hänen kanssaan, ainakin 80% kerroista ilman häntä.

Puolison laittaminen ICE:ksi on huono idea. Auto-onnettomuuspaikalla palomies ottaa kännykkäsi, soittaa siihen numeroon... ja kuskin taskussa alkaa piristä. Mitä järkeä? ICE:ksi kannattaa valita joku sellainen läheinen, jonka kanssa ei usein liiku yhdessä.

Niin no totta tuokin.Mä liikun kyllä yleensä yksin tai lasten kanssa suurimmaksi osaksi.
Mutta mulla on tuo ICE parissa muussakin numerossa,lisänä siinä on numero.
Esim ICE2 xxx-nimi,tyhmää tai ei.

Sori vain, Candide, mutta asiat pitää aina sanoa niin kuin ne ovat. Oli se sitten jankkaamista eli ei.
Tuo oli ihan uusi pointti, en muista sanotun ja ihan hyvä pointti onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vaihteleeko mies nimeäsi?

Meillä on viimeaikoina mennyt huonommin kuin aiemmin ja en tiedä onko puhdasta sattumaa vai ihan tämän negatiivisen kehityksen mukaista, että olin ensin miehen kännykässä nimellä "rakas", sitten "vaimo" ja nykyään olen etunimellä.
Mies on aina ollut minun kännykässä nimellä "rakas".

Valehtelisin, jos väittäisin, ettei tuo "nimen haalistuminen" häiritse yhtään...oikeasti tuntuu paskalta. Suottako?

Minä olin ainakin ennen kännykässä nimellä vaimo. Nyt en tiedä.
Ennen kutsui kullaksi, mutta enää ei kutsu. Jos kutsuu, kutsuu etunimellä, ja tottakai se harmittaa. Suoraan sanoen on ihan sieltä ja syvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän miltä sinusta tuntuu:

Meillä on viimeaikoina mennyt huonommin kuin aiemmin ja en tiedä onko puhdasta sattumaa vai ihan tämän negatiivisen kehityksen mukaista, että olin ensin miehen kännykässä nimellä "rakas", sitten "vaimo" ja nykyään olen etunimellä.

Valehtelisin, jos väittäisin, ettei tuo "nimen haalistuminen" häiritse yhtään...oikeasti tuntuu paskalta. Suottako?

Ennen kutsui kullaksi, mutta enää ei kutsu. Jos kutsuu, kutsuu etunimellä, ja tottakai se harmittaa. Suoraan sanoen on ihan sieltä ja syvältä.

Minua ahdistaa tämä meidän parisuhde ihan valtavasti. :'(
Mies ei koskaan tahtoisi puhua mistään ja sitten väliin tuntuu, et sekoan, kun olisi pakko puhua! Eilen illalla oli tällainen tilanne. Odotin, et lapset nukahtaa ja sanoin sit miehelle, et meidän on pakko puhua.
Mies (kuten aina) väsähtää salamannopeasti tuon kuultuaan, menee peiton alle ja kohta kuorsaa...
Menin itsekin sänkyyn ja sanoin, et nyt ei auta kuorsata. Sain puhua jälleen yksin, mies väliin önisi jotain ja kun lopetin, äijä kuorsas jo...
Niin ahdistavaa.
Miestä ei tunnu kiinnostavan, miten jaksan ja vaikka tekisin itsarin, ei hän sano siihen juurikaan mitään. Tiedän, että hän on väsynyt itsekin, mutta voiko siltikään olla noin välinpitämätön ja vastuuton?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän miltä sinusta tuntuu:

Minua ahdistaa tämä meidän parisuhde ihan valtavasti. :'(
Mies ei koskaan tahtoisi puhua mistään ja sitten väliin tuntuu, et sekoan, kun olisi pakko puhua! Eilen illalla oli tällainen tilanne. Odotin, et lapset nukahtaa ja sanoin sit miehelle, et meidän on pakko puhua.
Mies (kuten aina) väsähtää salamannopeasti tuon kuultuaan, menee peiton alle ja kohta kuorsaa...
Menin itsekin sänkyyn ja sanoin, et nyt ei auta kuorsata. Sain puhua jälleen yksin, mies väliin önisi jotain ja kun lopetin, äijä kuorsas jo...
Niin ahdistavaa.
Miestä ei tunnu kiinnostavan, miten jaksan ja vaikka tekisin itsarin, ei hän sano siihen juurikaan mitään. Tiedän, että hän on väsynyt itsekin, mutta voiko siltikään olla noin välinpitämätön ja vastuuton?

Kuulostaa ihan meidän perhe-elämältä -tai siis siitä, mitä siitä on jäljellä. Minusta on aivan käsittämätöntä, että mies ei halua puhua. Antaa ennemmin vaan olla.
Olen tosi pahoillani puolestai (ja omasta puolestani myös). E tiedä, miten tästä mennään eteenpäin.

Muru.

Ja ei ole vaihtanut kertaakaan moneen vuoteen. Puhuessaankin olen useimmiten muru, kahden kesken/perheen kesken aina vain muru. Jos joskus kutsuu muuksi kuin muruksi, esim. omalla etunimelläni, niin se kuulostaa oudolta ja arvaan et jotain on vialla. Jos on vihainen tai riitelemme muuten niin silloin olen pelkkä "etunimi". Pyh.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Minä liikun autolla yksin tai ilman puolisoa huomattavasti enemmän kuin hänen kanssaan, ainakin 80% kerroista ilman häntä.

Mulla sama mut prosentit lähempänä sataa.

Omassa puhelimessani mulla on ICE1 puoliso etunimi sekä ICE2 sisar Etunimi sekä vikana ICE3 veriryhmä xxx

Etunimi ja perässä <3
En haluis et oisin mikään hanipöö kun aikuisia ollaan :D
Kutsuu kyllä aina muruksi tai rakkaaksi kotona, lapsille puhuttaessa tietysti äidiksi.

Mäkään en oo koskaan edes kuullut tosta ICE jutusta, olipa hyvä tietää!!

ICE:ksi kannattaa laittaa (puolison lisäksi) joku sellainen kuka osaa kertoa terveydentilastasi, onko jatkuvia lääkkeitä, leikkauksia, allergioita tms koska nehän on ne asiat jotka sillä hetkellä soittajaa kiinnostaa. Meillä esim äiti ei tiedä nykytilannetta niin hyvin kuin sisko.

Sori ap tämä sivuhyppy. Lepyttelee :flower:

Jos mies ei puhu, kirjoita kirje tai sähköposti. Kirjoita myös, ettei ongelmia voi vaieta, koska ne vaan kasvavat silloin. Ja että hänen vastuullaan on kuunnella sua tai olla kuulematta, itse valitsee. Mulla on yksi suhde kariutunut omaan puhumattomuuteeni. Katkeruus ja viha ja väärinkäsitykset saavat liikaa tilaa mielessä, eikä asioihin ehdi puuttua ajoissa, vaan kaikki skeida ehtii tapahtua vain siksi, ettei ole saanut suutaan auki... Teillä tietysti vähän eri tilanne, sinä yrität puhua. Se on oikein. Jos jommalla kummalla on suhteessa ongelma, silloin siinä on ongelma, halusi toinen tai ei. Vaikenemalla ei ratkea. Zemiä.

Mä olen miehen kännykässä Enkeli ja mies minun puhelimessani nimellä KULTA :) Meilläkin oli joskus nuo ICE jutut, mutta minulta kun joskus hävisi kaikki numerot niin unohdin sit laittaa. Noi on kyl hyvä olla.

Yhteistyössä