N
Nalkuttava Talonmies
Vieras
Millä motivoitte parhaiten lasta pukemaan ja riisumaan itse vaatteensa. Tiedättehän ne tilanteet, kun lapsi osaa kyllä, mutta heittäytyy ihan osaamattomaksi. Jalat menevät samaan lahkeeseen ja hirveä huuto alkaa ja mukula vain kierii lattialla ja minä näen punaista.
Motivointi? "Pue nyt nopeasti, niin luetaan iltasatu".
Kiristys? "Jos et pue kun lasken kymmeneen, niin ei tule iltasatua".
Kilpailuhengen nostatus? "Kuka on meistä viimeinen villahousu, äiti vai XX?" Ja kilpaa pukemaan.
Äh, toimivat aina välillä, mutta nämä "emmmäääosaaapukeaavääväävääväääväää"-kohtaukset sieppaavat niin perusteellisesti.
Puetteko itse lapsen ja saa jonkun rangaistuksen? Annatte olla, kunnes lapsi taipuu (hankalaa, kun pitää mennä nukkumaan tai lähteä liikenteeseen)? Mikä toimii parhaiten?
Motivointi? "Pue nyt nopeasti, niin luetaan iltasatu".
Kiristys? "Jos et pue kun lasken kymmeneen, niin ei tule iltasatua".
Kilpailuhengen nostatus? "Kuka on meistä viimeinen villahousu, äiti vai XX?" Ja kilpaa pukemaan.
Äh, toimivat aina välillä, mutta nämä "emmmäääosaaapukeaavääväävääväääväää"-kohtaukset sieppaavat niin perusteellisesti.
Puetteko itse lapsen ja saa jonkun rangaistuksen? Annatte olla, kunnes lapsi taipuu (hankalaa, kun pitää mennä nukkumaan tai lähteä liikenteeseen)? Mikä toimii parhaiten?