Millä motivoida lasta pukemaan ja riisumaan itse vaatteensa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalkuttava Talonmies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nalkuttava Talonmies

Vieras
Millä motivoitte parhaiten lasta pukemaan ja riisumaan itse vaatteensa. Tiedättehän ne tilanteet, kun lapsi osaa kyllä, mutta heittäytyy ihan osaamattomaksi. Jalat menevät samaan lahkeeseen ja hirveä huuto alkaa ja mukula vain kierii lattialla ja minä näen punaista.

Motivointi? "Pue nyt nopeasti, niin luetaan iltasatu".

Kiristys? "Jos et pue kun lasken kymmeneen, niin ei tule iltasatua".

Kilpailuhengen nostatus? "Kuka on meistä viimeinen villahousu, äiti vai XX?" Ja kilpaa pukemaan.

Äh, toimivat aina välillä, mutta nämä "emmmäääosaaapukeaavääväävääväääväää"-kohtaukset sieppaavat niin perusteellisesti.

Puetteko itse lapsen ja saa jonkun rangaistuksen? Annatte olla, kunnes lapsi taipuu (hankalaa, kun pitää mennä nukkumaan tai lähteä liikenteeseen)? Mikä toimii parhaiten?

annan olla ja ootan että pukee ite..tai sit tyyliin "katotaa ootko pukenu sillä välin ku käyn vessassa", tai "kumpi pukee nopeammin"... jos ei auta ni ei auta. sanon että ite lähen nyt leikkimään ni jää sä tähän ja tuu kun oot pukenu...

muoks. yleensä toi vika toimii (:

annan yleensä yhden vaatteen kerralla jonka pukea.. (toimii hyvin ulkovaatteiden kanssa) ei tule lapselle toivoton olo siitä että noita vaatteita on paljon. jne. ja samalla puette yhdessä lapselle vaikkei oikeasti pue lasta...

Voi jee täälä samaa 4veen kanssa! hoh hoijaa mie oon huono kuuntelemaan sitä kiukkua.... liian usein sanon törkeitä :( meillä ei auta mkään vaan ei pue ni ei pue. lopulta puen ite kiukusta kankeana ja on suu tukittava etten huuda kaikkia maailman ilkeyksiä lapselle...

Meillä yleensä tuo "pue sillävälin kun käyn suihkussa" ei vaikuta mitenkään. Poika ajaa autoilla tyytyväisenä nakuna huoneessaan vaikka keskiyöhön asti.

Ulos lähtiessä viimeaikojen kiemurtelukohtauksiin ei ole tehonnut "mä meen nyt". Tai sitten en ole vain toteuttanut uhkausta ja poistunut ulos ovesta ilman muksua.

Yhteistyössä