millä mä pysäytän ton miehen?? :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku

Vieras
mies kärsii työuupumuksesta. tekee pitkiä työpäiviä. kolesteroliarvot koholla, rintaa ahdistaa. sanoo että vanne puristaa päätä. syö huonosti, käyttää liikaa alkoholia. nyt ei saa enää unta öisin, 3 yötä valvonut nyt peräjälkeen. tein kaikkeni, ettei olis aamulla lähtenyt töihin vaan hakis sairaslomaa. mutta ei kuulemma voi olla töistä pois. :headwall:

mitä ihmettä mä tolle enää voin? meillä on 3 lasta, jotka tarttis isää vielä kauan, mutta mä pelkään että tolla menolla voi käydä pian huonosti. mun on pakko jaksaa ja jaksaa, mä en voi antaa periksi ja väsyä, koska kuka sitten kantaa tän kaiken? millä mkä saan järkeä miehen päähän?? :'(

Olet varmasti puhunut ja kokeillut jo jotain keinojakin? Entä jos "tulisit itse sairaaksi"? Väität, ettei mistään saa kotiin apua ja sinulla joku esim. mieletön selkäkramppi ja kuljet pari päivää kippurassa siellä kotona.. Onhan se väärin tietysti valehdella miehelle, mutta jos ei mikään _YHTÄÄN_ mikään auta niin varmaan voisin itse ainakin kokeilla... Näinollen miehen olisi pakko jäädä kotiin ja ehkä lepäisikin?

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Olet varmasti puhunut ja kokeillut jo jotain keinojakin? Entä jos "tulisit itse sairaaksi"? Väität, ettei mistään saa kotiin apua ja sinulla joku esim. mieletön selkäkramppi ja kuljet pari päivää kippurassa siellä kotona.. Onhan se väärin tietysti valehdella miehelle, mutta jos ei mikään _YHTÄÄN_ mikään auta niin varmaan voisin itse ainakin kokeilla... Näinollen miehen olisi pakko jäädä kotiin ja ehkä lepäisikin?

ei tämä olis miehelle mikään syy jäädä kotiin. olen mä sairastanut ennenkin ja sillon mä vaan hoidan kaiken sit kipeenä.

eikä tässä ole niinkään pointtina se, että mun pitäis nyt saada lepoa ja rauhaa, vaan tuo mies pitäis jollain pysäyttää. sillä on ollut jo sydänkohtauksen oireita, mutta se ei silti ymmärrä hellittää. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
varaa teille viikon-kahden lomamatka.? :)

nää on aina hyviä... meillä ei ainakaan ole mitään paikkaa mihin lapset voisi viedä hoitoon edes viikonlopuksi, itse on vaan pärjäiltävä, oon oikeesti kateellinen niille keillä on "hoitopaikkoja"

Tiedän ton tunteen.. Masentunutta ei meinaa saada millään lääkäriin :( Vähättelevät omaa pahaa oloaan, kokevat olevansa huonoja ja häpeävät puhua väsymyksestään lääkärille. Mä aikani jankkasin, ja kyllä mies lopulta varasi ajan ja meni lääkäriin.
Soita terveyskeskukseen, ja kysy niiltä neuvoa. Mä luulen, että tää on niille ihan tuttu kuvio. :hug:

Mene töihin tai muuttakaa elämäntapaanne halvemmaksi. Niin miehellä ei ole niin suuret taloudelliset paineet koko perheen elättämisestä. Joillekin miehille vastuu perheen elättämisestä yksin käy tosi rankaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Daria83:
Varaa lääkärille soittoaika ja kerro mikä on tilanne..ehkä se voi auttaa jotenkin.

mies jopa kävi itse työpaikkalääkärillä, joka otti nuo verikokeet ja selvisi tuo kolesteroli-homma. lääkäri oli sanonut miehelle, että nyt pitää ymmärtää hiljentää tahtia (mies siis jpa itse myöntää tämän ), mutta kun ei aikuinen mies tottele... toistelee vaan, että joo, pitäis varmaan jotain tehdä muttei tee kuitenkaan. paitsi töitä.

Valitettavasti jos jo pidempään ns. vauti päällä niin itse tavallaan sokeutuu siihen ja menee kuin robotti vaan. Ja sitten se pysähdys tulee tavalla tai toisella. Mutta koeta vielä puhua ja kerro mitä pelkäät. Voi olla että hän jatkaa vaan mutta jos jäis siemen kytemään sinne mieleen.
Hankala se on sillä itse painoin menemään ja sokeus iski kunnes sitten oli pakko pysähtyä.
Voimia sinulle.

Kerro miten paljon pelkäät ettei isä näe esim lapsien valmistumista, häitä, lapsenlapsia ym jos jatkaa samaa rataa. Että suurinta välittämistä on pitää itsestään niin paljon että pysyy hengissä ja suht kunnossa jos se on omista valinnoista kiinni. :heart:

Yhteistyössä