Millä mä piikkaan noi kaakelit. Aaaargh.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Se yksi ja sama kylppärinremppaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Se yksi ja sama kylppärinremppaaja

Vieras
Tein eilen tutkimuksia ja huomasin, että kaakelit on LIIMATTU alla olevaan MUOVIMATTOON. Siis seinässä mitä on sellaista ohkaista muovimattoa/muovitapettia. Liima on sen verran tujua ja elastista, että "piikkaaminen" on erittäin tuskaista.

Siis onko mitään keinoa millä saisin noita kaakeleita seinästä irti muuten kuin tuhannen päreinä?

Kyllä se on parasta ottaa se muovimattokin pois ja tehdä ne vesieristeet uudestaan ja kunnolla. Ei ole edellinen remppaaja näköjään tienny mitä tekee. JOKA kerta kun tehdään märkäalueilla remonttia pitää vesieristeet tehdä uudestaan EIKÄ vaan liimata uusia kaakeleita vanhan muovimaton päälle.

Juu ei todella ole edellinen remppaaja tiennyt mitä tekee. Sitä oon ehtiny kirota tässä kämpässä jo kymmeniä kertoja.

Ei niiden kokonaisina tartte lähtä, mutta siis.. laastilla laitetut lähtee edes noin kymmenessä palasessa - nää lähtee satana..

Kuule tälle edelliselle omistajalle on tullu mieleen vaikka sun mitä, mitä ei tavalliselle tallaajalle ikänä tulis.

Vai miltä kuulostaa lastulevy ulkoseinänä, tai jatkoroikan kytkentä suoraan jakorasiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Saisko siitä muovimatosta revittyä niin että laatat tulis mukana?

Ei valitettavasti saa - on niin tiukkaan liimattu seinään se matto. Ja se on sen verran ohutta, että lähtee pienenä palasena. Jos oiski nii paksua ku lattiamatto, ni ois iha eri homma, mut se o just sellasta mahottoman ohkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja fdgfgf:
Eipä taida olla muuta keinoa. Hiltillä vaan säpäleiksi.

Juu kyl toi alakaa hiljaksii tuntua siltä, että lähen hakkee iha oikia työkalun toho hommaan.. kyl mä laastilla laitetut kaakelit otan iha vasaral ja taltal, mutt 10 neliöö muovimattokaakeliliimamössöö on vähä liikaa.