Millä levottomat jalat kuntoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja magnesiumko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

magnesiumko?

Vieras
Olen raskaana ja jokaisen raskauden kohdalla ollut levottomat jalat :kieh: Muutenkin saa huonosti nukuttua ja sit viel vaivaa nuo jalat. Repii niin maan p**keleesti joka yö |o
Kiva öisin kävellä ympäri kämppää että sais jotain tolkkua jalkoihin. Hetkeksi auttaa ja nukahdan ja sit se taas alkaa. Mä olen niin täynnä tätä.. :'(

Joten onko neuvoja? Joskus olen kuullut että magnesium auttaisi, mut auttaako todella? en ole viel ehtiny kokeilee ku tuli vasta mieleen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338179

Tuossa ketjussa oli kyl neuvoja, mut useilla tuntu olevan tuo vaiva alajaloissa. Minulla ku se tuntuu polvien yläpuolella/reisissä :/
Sinne ei paljon villasukkia tungeta :D Täytyy varmaan käydä ostaa jotain sidettä ja "teipata" jalat yöksi.. :o

Alkuperäinen kirjoittaja kuule:
mulla kans kokemusta.. auttoi kun lopetin kahvin ja teen juonnin,,(aamulla yks kuppi kestää juoda )ja mang auttaa.. söin sitäkin..

en juo kahvia enkä teetä.. Täytyy kokeilla magnesiumia..
Ärsyttävä vaiva :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla kans kokemusta.. auttoi kun lopetin kahvin ja teen juonnin,,(aamulla yks kuppi kestää juoda )ja mang auttaa.. söin sitäkin..

aivan hirvee vaiva.. yritä illalla venytellä jalkoja .. tein kaikki mitä kuulin ohjeita..

Alkuperäinen kirjoittaja kl:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä oon jostain kuullu et kylmägeeli auttais. En sit tiiä..

ainakin hiruidforte auttaa laitan joka ilta.. saa käyttää rask..

levottomiinjalkoihin ei särkylääkkeet tms. auta koska niissähän ei oikeasti ole mitään vikaa vaan aivot 'valehtelee'

aivan hirvee vaiva.. yritä illalla venytellä jalkoja .. tein kaikki mitä kuulin ohjeita..

Täytyy alkaa venyttelee.. Kohta pitäis koisii lähtee mut ei paljon kiinnosta ku nyt jo toista reittä repii :(

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338179

Tuossa ketjussa oli kyl neuvoja, mut useilla tuntu olevan tuo vaiva alajaloissa. Minulla ku se tuntuu polvien yläpuolella/reisissä :/
Sinne ei paljon villasukkia tungeta :D Täytyy varmaan käydä ostaa jotain sidettä ja "teipata" jalat yöksi.. :o

Eikö esim. balettitanssijoilla ole sellaisia aika korkealle ulottuvia säärystimiä?

//kaksplus.fi/keskustelu/t1338179

Eikö esim. balettitanssijoilla ole sellaisia aika korkealle ulottuvia säärystimiä?

Alin kuva
http://www.silkkirumpu.fi/index.php?p=baletti&cat=tarvikkeet

Alkuperäinen kirjoittaja miehelläni on:

levottomiinjalkoihin ei särkylääkkeet tms. auta koska niissähän ei oikeasti ole mitään vikaa vaan aivot 'valehtelee'

kyllä se jostain johtuu.. jos olisit ite kokenut et puhuis noin alentavasti valehtelusta..

Mulla sama vaiva... magnesiumia syön tupla-annosta, jos unohtuu ottaa nii sen kyllä tietää seuraavana yönä :/ Itse olen kokenut parhaimmaksi Kelasin -merkkisen magnesiumvalmisteen. Myös raudanpuute voi aiheuttaa levottomia jalkoja, joten riittävään raudan saantiin kannattaa kiinnittää huomiota. Lisäks iltasin suihkuttelen jalkoja vuorotellen kuumalla ja kylmällä vedelle, sen jälkeen rasvaan hyvin. Tukisukat jalassa aina päivisin. Tympee vaiva, onneks alkoi vasta nyt loppuraskaudesta...

Alkuperäinen kirjoittaja herää:
Alkuperäinen kirjoittaja miehelläni on:

kyllä se jostain johtuu.. jos olisit ite kokenut et puhuis noin alentavasti valehtelusta..

nyt taisit ymmärtää mut väärin... Juu, uskon ja tiedän jalkojen ihan oikeasti vaivaavan ja sen olevan tuskaisen hirveää. Mutta juurikin kun lääkärillä oltiin selitti lääkäri, ettei oikeasti ole jalat kipeät vaan aivot valehtelevat niin olevan. Siksi särkylääkkeet ei kipua/liikuttelun pakkoa poista. Määräsi Sifrolia jota myös parkinsonintautiin käytetään, se auttoi.

Suihkuttelu jaloille siten, että vaihtaa veden lämpötilaa asteittain kuumasta hyvin kylmään.
Ja siis käyden läpi jalat ylhäältä alas ja sitten alhaalta ylöspäin.
Kävely, venyttely ja selinmakuulla jalkojen ylösnostaminen, venyttely ja sarjoittainen varpaitten koukistaminen ja ojentaminen saattaa auttaa hetkesi.

mulla auttoi Carmolis (yrtti) geeli jota vetelin useampaankin otteeseen yön aikana jalkoihin suihkutuksen jälkeen:)...Ei ainakaan mulle sanottu ettei raskausaikana sais käyttää eikä tossa 1,5v näyttäis mitään vikaa olevan;)...se geeli rauhoitti kyllä vähän aikaa ihanasti jalkoja että pääsi nukahtaan!

Yhteistyössä