Millä lähtee hienhaju vaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Mul on ongelmana miehen voimakas hienhaju vaatteissa. Muuten meillä pestään vaatteet pesupähkinöillä tai hajusteettomilla allergiapesuaineilla kun on astmaatikko & hajusteallergikko perheessä, mutta miehen vaatteista ei tuo hienhaju lähde! Se muuttuu tosi ällöksi kun ottaa märät pyykit koneesta. Onko mitään kikkaa tuohon vai onko mun pestävä miehen vaatteet erikseen eri aineella?

No vaikka kuinka tykkää olla ekologinen jne, mutta aina ja kaikkeen se ei vain toimi.
Pahimpaan likaan ja hajuun tehoaa vain kunnon myrkyt, tai näin olen itse huomannut.
Peset sitten miehes pyykin erikseen, kaupan kirjopesuaine ja huuhteluaine, kunnon tuuletus ulkona silloin-tällöin.

Etikkaa huuhteluaineen tilalle joo ja saa laittaa vaikka ihan sen maksimin mitä koneeseen voi huuhteluainetta pistää. Itse käytän yleensä puoliväliin sitä asteikkoa ihan peruspyykinpesussa.

Ja jos tuntuu, että se ei riitä niin liota niitä ensin etikkavedessä vaikka ens yö ja sitten pesukoneeseen ja se etikka huuhteluaineeks.

Kuivausrummussa :attn: Eli meillä oli muutama miehen työpaita jotka hais hielle pesunkin jälkeen mutta annas olla kun kuivausrumpu tuli taloon niin muutamien pesujen jälkeen ei haissu enää :D Ja samat pesuaineet käytössä kuin ennen kuivausrumpua ;)

Etikkaliotus auttoi eksän todella pinttyneen hajuiseen paitaan. Lievällä kostomielellä pesin meille unohtuneen paidan raikkaaksi, mutta lopulta en sitten viitsinytkään kettuilla sen puhtaudella... :saint: Dorka osti vain joitain halppis dödöjä ja pesuaineita eikä pessyt kainaloitakaan asiallisesti, niin hienhaju oli aina seuranamme... :x

kokeilkaa Natural Killeriä, kyllä lähtee hienhaju. esim. treenipaidan kainaloihin suihkaus ennen pyykkikoriin menoa. valkoisia vaatteita kannattaa varoa, koska aine on ruskeaa.

Yhteistyössä