Millä keinoin jaksatte tässä nurinkurisessa maailmassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Unohdin, että tässä nurinkurisessa maailmassa ei saa puhua kaikista aiheista, tiedätte-kai-mistä, joten kommenttejani on on poistettu. Kiitos asiallisista vinkeistä, koska vaikka mulla on suht hyvä pakki itselle keinoja käsitellä ahdistuksen tunnetta, niin etenkin väsyneenä, useamman huonosti nukutun yön jälkeen meinaa lähteä laukalle ahdistuksen kanssa, vaikka olen sen saanut haltuun yleisesti ottaen. Teen itselleni muistilistan, johon tukeutua, kun ahdistus ottaa vallan. Somet olen jo poistanut, uutisia en juuri lue, mutta kuulen niitä väkisin kahvitunneilla, yritän olla välittämättä. Yritän pysyä poissa woken parista, kun se ei tuota kuin pahaa oloa ja olen lähipiiristä karsinut negatiivisia ihmisiä. Nyt tiedostan, että huonosti nukutut yöt laski oman psyykkisen voinnin hallintaa ja kelat meni huonoon suuntaan, missä ne on pyörineet nuorempana. Luojan kiitos silloin nuorempana sai kiinni kriisipuhelimesta kiinni ihmisen, koska hänen avullaan jaksoin ajaa päivystykseen enkä jonnekin lopulliseen päätepisteeseen autoni kanssa. Nyt oli ei ollut niin matala, mutta sen verran, että olisi tarvinut tukea siihen, että saa mielen takaisin oikeille raiteille. Siksi on olemassa kriisiapua, jotta sitä saa kriisitilanteessa, mutta mieli ry:n pitämä 24/7 puhelin oli koko yön niin ruuhkainen, ettei päässyt läpi. Surullista, jos joku joka olisi ollut samassa tilanteessa kuin minä nuorempana, olisi vain mielenterveyspalvelujen heikon saatavuuden takia päätynyt väärään ratkaisuun, kun se olisi ollut estettävissä keskusteluavulla.

Ja tosiaan, ne jotka kokee avautumiseni turhana, niin no, ei kaikkien tarvitse ymmärtää kaikkia, mutta jos ei halua ymmärtää, niin voi vaan siirtyä eteenpäin. Ne on niitä valintoja, että lähteekö provosoitumaan "toisinajattelijan" mietteistä

Älä anna sekopäiden vaikuttaa elämääsi ja ajatteluusi. Tässä yksi esimerkki:

Miksi? Mahdatko edes ymmärtää, mistä siinä on kyse? Toki ilmiötä tai asiaa on taidettu monin paikoin vääristellä.

Woken ympärille liittyy vahvasti cancel-kulttuuri ja monet eilen puolesta puhujat eivät arvosta sitä, että esim minä näen kaikki ihmiset tasa-arvoisina enkä arvota ketään kenenkään ylä- tai alapuolelle mistään syystä. Ihmiset on ihmisiä, piste. Ja valkoiset heteromiehet on ihania, vaikka heitä kovasti yritetään syrjiä tiettyjen ihmisten toimesta.

Saan voimaa siitä, että tiedän tärkeistä asioista mitä maailmassa tapahtuu.
En koe epätoivoa tai pelkoa. Uskon myös vahvasti, että koska samat tiedot ovat jokaisen saatavilla niin jossain kohtaa suurin osa löytää syyn kyseenalaistaa, edes jotakin, ja siitä se lähtee.

Nyky-yhteiskuntia yritetään hallita muun muassa pelolla, osa ihmisistä menee siihen. Toiset kyseenalaistavat, eikä heitä kiinnosta vaikka leimataan joksikin.🤗

Autan yleensä ihmisiä, myös työni puolesta tavallaan, se antaa voimia.

Lapset voivat hyvin, se on elämäni prioriteetti. Ja jotta lapset voivat hyvin on minun voitava hyvin, siksi pidän itsestäni hyvää huolta ja tarvittaessa lasten isästäkin.

Ap, puhun näin psykologisella tasolla: sulla taitaa olla heikko perusturvallisuuden tunne? Siis sellainen, joka hyvässä ja turvallisessa lapsuudessa syntyy.

Maailma on epäreilu paikka. Siinä suositaan kavereita totuuden kustannuksella, kiusaajia ihaillaan ja kadehditaan, ja politiikka se vasta ärsyttävää onkin.

Mutta sanon sulle, vaikka tuo yks harmaa ei nyt tykkääkään: Rukoile ja mee kristilliseen seurakuntaan. Nohh, huomaat että me uskovatkin ollaan epätäydellistä ja rosoista sakkia, mutta Jeesus on ihana. ❤

Ap, puhun näin psykologisella tasolla: sulla taitaa olla heikko perusturvallisuuden tunne? Siis sellainen, joka hyvässä ja turvallisessa lapsuudessa syntyy.

Maailma on epäreilu paikka. Siinä suositaan kavereita totuuden kustannuksella, kiusaajia ihaillaan ja kadehditaan, ja politiikka se vasta ärsyttävää onkin.

Mutta sanon sulle, vaikka tuo yks harmaa ei nyt tykkääkään: Rukoile ja mee kristilliseen seurakuntaan. Nohh, huomaat että me uskovatkin ollaan epätäydellistä ja rosoista sakkia, mutta Jeesus on ihana. ❤
Tämä on hyvä!❤️

Ja jos edellinen tuntuu vieraalta niin hengaa yhteisössä josta saat voimaa.
Suuri osa ihmisistä ajattelee paljolti samoin kuin sinä. Etsi yhteisö jossa voit keskustella vapaasti asioista.
Heillä on saattanut myös olla samankaltaisia kokemuksia kuin sinulla, ehkä heillä on antaa jotain hyviä neuvoja miten itse ovat löytäneet balanssin ja rauhan.

Tsemppiä AP!👍💪

Yhteistyössä