Millä karvat pois kotikonstein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En joko osaa tai en oo löytänyt oikeaa systeemiä millä sais nuo karvat pois alapäästä ja jaloista. Aina jää johonki sänki. Hermot menee.
Ja ei oo varaa mihinkään kalliisiin juttuihin eli ihan kotikonstein pitäs saaja tehtyä.
Vasta yritin et en ajele alapäätä ollenkaan mut ei toiminu sekään.

[QUOTE="nea";23470977]Sokerointi? Pinsetit?[/QUOTE]

Miten noista selviää hengissä??
Miten tehdään sokerointi? Pinseteillä on kyllä aika epätoivoinen alkaa nyppimään - kestäis varmaan viikon.

[QUOTE="a p";23470989]Miten noista selviää hengissä??
Miten tehdään sokerointi? Pinseteillä on kyllä aika epätoivoinen alkaa nyppimään - kestäis varmaan viikon.[/QUOTE]

Hyvin mä oon selvinnyt ainakin :D
Pinseteillä nypin yleensä alapään karvoitusta sinne asti mihin kipua kestää, aikaahan se vähän vie, muttei loppupeleissä niin kauaa kun luulisi.
Sokeroinnista kantsii googlailla tietoa. Netistä löytyy ohjeet tuon mössön tekemiseen ja käyttöön. :)

No joku varmaan osaa nyt vihdoin kertoa mulle...
Kun poistan vahalla säärikarvani ja ohjeessa sanotaan että sängen pitäisi olla tietyn mittasta ennen kun voi vetää vahalla seuraavan kerran, niin mitä te oikeen teette? Kuljette koivet sänkisenä vai vedätte höylällä vai onko vahapurkin ohjeistus huijausta ja uudelleenvahauksen voisi tehdä jo olemattoman lyhyeen sänkeenkin?

No joku varmaan osaa nyt vihdoin kertoa mulle...
Kun poistan vahalla säärikarvani ja ohjeessa sanotaan että sängen pitäisi olla tietyn mittasta ennen kun voi vetää vahalla seuraavan kerran, niin mitä te oikeen teette? Kuljette koivet sänkisenä vai vedätte höylällä vai onko vahapurkin ohjeistus huijausta ja uudelleenvahauksen voisi tehdä jo olemattoman lyhyeen sänkeenkin?

Vaha ei tartu lyhyeen sänkeen, eli käytännössä sitä on sitte enemmän/vähemmän sänkinen melkein koko ajan :D Mä hommasin epilaattorin, sillä voi ajella lyhyempääkin sänkeä. Bikinirajaa sen sijaa ei pysty, ainakaan tällä kipukynnyksellä, eli kaikkia ongelmia toikaan ei ratkaise.

[QUOTE="Jenis";23471190]Vaha ei tartu lyhyeen sänkeen, eli käytännössä sitä on sitte enemmän/vähemmän sänkinen melkein koko ajan :D Mä hommasin epilaattorin, sillä voi ajella lyhyempääkin sänkeä. Bikinirajaa sen sijaa ei pysty, ainakaan tällä kipukynnyksellä, eli kaikkia ongelmia toikaan ei ratkaise.[/QUOTE]

No voihan hitto sentään, pitääkö mun nyt sitten tutustua epilaattoriinkin :kieh:

Ja kuinkas toi käytännössä toimii?

mulla on ollu epilaattori jo monta vuotta ja tykkään todella. alkuun sattu ihan sairaasti,varsinkin kainaloissa,mut siihen tottuu. bikiniraja onkin sit toinen juttu,mut kyl senkin hammasta purren pystyy epiloimaan ja menee niin paljon nopeempaan ku pinseteillä. ja sokerointia en oikein suosittele kotikäyttöön,se kannattaa jättää kosmetologeille,mut vahausta voi kokeilla jos haluaa läträtä vahan kanssa. vahausta oon kokeillu kylmävahalla,en oo puolesta enkä vastaan,ihan ok. mun makuun hieman rasittavaa ja tahmeeta puuhaa. mut ei mulla ainakaan oo sileä lopputulos 4 viikkoo vaan epiloin yleensä kerran viikossa,kun se kone tehoaa jo lyhyisiin karvoihin,mitä ei sit oo paljoo,ku niin usein epiloi. enkä mä ainakaan karvasena kulje,koska se karva kasvaa tosi hentona, ohuena ja pehmeenä takas,joten ei tarvi pelätä et näyttää peikolta. toki riippuu ihmisestä ja karvan kasvusta..ja alkuun toki on eri asia ku 5vuoden epiloinnin jälkeen..ostin anttilasta 40€:lla ton epilaattorin,aikamoinen säästö,jos vertaa kosmetologikäynteihin tai vahan ostoihin tai terien ja geelin ostoon..

Ok, jos toi vehje ei ton kalliimpi ole, niin kai sitä voisi käydä kaupassa kierteleen :)

Mä voisin periaatteessa kulkea karvat säärissä rehottaenkin, mutta jossain vaiheessa tulee hetki että haluan ne pois ja sitten ottaa päähän kun saa tapella sängen kanssa...

Lähteekö sokeroinnissa karvat juurineen?

Et voisko kuvitella että sokerois kainalot, ja auttas sillä tavalla alkuun tuota karvanpoistoa sieltä, jos vaikka joskus sit pystyis epiloimaanki. (Kun jos haluan pitää kainalot siistinä ja suht hyvän tuntuisina, pitäis sheivata suunnilleen joka toinen päivä ja sit ei vuorokauteen voi laittaa kainaloon muuta ku kookosöljyä dödöksi, muuten polttaa.) Ainakaan ihan suorilteen en voi lähteä epiloimaan, sattuu aivan jumalattomasti ja vetää verille.

Mä en pysty kyllä epiloimaan kainalosta tai bikinirajoista, sen verran kipeetä ottaa sääreenkin :D Onhan siinä epilaattorissa se normiteräkin, ja sillä saa nopeesti ja vaivattomasti karvat veks, tosin sit tulee kyllä se sänki...

[QUOTE="Jenis";23471190]Vaha ei tartu lyhyeen sänkeen, eli käytännössä sitä on sitte enemmän/vähemmän sänkinen melkein koko ajan :D Mä hommasin epilaattorin, sillä voi ajella lyhyempääkin sänkeä. Bikinirajaa sen sijaa ei pysty, ainakaan tällä kipukynnyksellä, eli kaikkia ongelmia toikaan ei ratkaise.[/QUOTE]

Bikinirajan saa epilaattorilla oikein näppärästi. Kaikkeen tottuu, jopa kipuun.

Lähteekö sokeroinnissa karvat juurineen?

Et voisko kuvitella että sokerois kainalot, ja auttas sillä tavalla alkuun tuota karvanpoistoa sieltä, jos vaikka joskus sit pystyis epiloimaanki. (Kun jos haluan pitää kainalot siistinä ja suht hyvän tuntuisina, pitäis sheivata suunnilleen joka toinen päivä ja sit ei vuorokauteen voi laittaa kainaloon muuta ku kookosöljyä dödöksi, muuten polttaa.) Ainakaan ihan suorilteen en voi lähteä epiloimaan, sattuu aivan jumalattomasti ja vetää verille.

Mä kävin ennen epilaattorin ostoa sokeroinnilla poistamassa kainaloista karvat ja kyllähän se hidastaa niiden kasvua, sekä ohentaa karvoja.

sokeroinnissa, vahauksessa ja epiloimalla ne karvat lähtee juurineen. ja sen seurauksena karvan kasvu "hidastuu" kun sillä kestää pitempään tulla näkyville,verrattaessa sheivaamiseen. mulla ei ainaka oo sheivatessa iho ollu ns. tulessa, et oon voinu käyttää dödöä,mut toisinaan kutina on ihan tajuton. sen takia vaihdoin epilaattoriin. kannattaa ensin käydä sokeroimassa,jos on sellanen kutina,ettei ite pysty sitä tekemään. kyl mullakin muutama ruma sana sillon ekoilla kerroilla tais päästä.. :D

Pakko kommentoida tuohon epilaattoriin. Mahtava keksintö mitä tulee kainaloihin ja sääriin, mutta bikinirajaan ei kannata koskea. Riippuu tietysti omasta karva- ja ihotyypistä. Itselläni ainakin kasvoivat karvat törkeästi sisään. Ihan järkyttävän näköistä oli sitten. Olkoonkin, vaikka kesti suht kauan, että hajakarvoitus saapui taas maisemaan. Kun oikeanlaisella sheiverillä vetelen alapään, niin vältyn helposti noilta ilkeiltä pisteiltä ja paiseilta. Herkkäihoinen saatan kylläkin olla.

Pakko kommentoida tuohon epilaattoriin. Mahtava keksintö mitä tulee kainaloihin ja sääriin, mutta bikinirajaan ei kannata koskea. Riippuu tietysti omasta karva- ja ihotyypistä. Itselläni ainakin kasvoivat karvat törkeästi sisään. Ihan järkyttävän näköistä oli sitten. Olkoonkin, vaikka kesti suht kauan, että hajakarvoitus saapui taas maisemaan. Kun oikeanlaisella sheiverillä vetelen alapään, niin vältyn helposti noilta ilkeiltä pisteiltä ja paiseilta. Herkkäihoinen saatan kylläkin olla.

Mullekin tulee joskus,se on ehkä ainoo huono puoli tässä koko touhussa. :( Mut kannattaa kuoria ihoo kevyesti ja rasvailla,se on ainaki mulla toiminu.

[QUOTE="Lellu";23472131]Mullekin tulee joskus,se on ehkä ainoo huono puoli tässä koko touhussa. :( Mut kannattaa kuoria ihoo kevyesti ja rasvailla,se on ainaki mulla toiminu.[/QUOTE]

Yep se on tosiaan ihan ihmisestä kiinni, että miten iho käyttäytyy! Itselläni eivät auttaneet kuorimiset, sinkkivoiteet, desinfinointiaineet, rasvaukset, eivätkä muutkaan keinot.

Yep se on tosiaan ihan ihmisestä kiinni, että miten iho käyttäytyy! Itselläni eivät auttaneet kuorimiset, sinkkivoiteet, desinfinointiaineet, rasvaukset, eivätkä muutkaan keinot.

:( no voi surku. ja varsinkin jos se alkaa kutiaa ja meet ihan intona raapimaan,ni johan kiljuu punasena! kerran tein sen virheen,en toiste tee. mut esim kireet farkut saattaa aiheuttaa niitä näppyjä ja punotusta,kun housut hankaa.on se rankkaa olla nainen..

Mä olen monet vuodet epiloinut myös alapään alueen. En ihan kokonaan sillä sieltä häpyhuulien vierestä ei ole tohtinut, muuten kyllä.
Kuorintavoide+ kinnas on viikottain käytössä säärillä ja alakerran alueella.