millä ihmeen rahalla jengi reissaa???!!! o.O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun ei istu baareissa tai kännää joka viikonloppu, ajele yöllä kotiin taksilla ja maksa itseään kipeäksi lastenhoidosta sen ajaksi eikä tupakoi, niin ihan kivasti alkaa jäädä fyffeä sukan varteen :)

Kannattais varmaan harkita...

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja me 2 keskituloista:
Me asutaan aso-asunnossa, joka on maksettu. Kyseeessä rivari, pieni piha. Me ei tupakoida. Ja käydään baarissa tosi harvoin. Mä olen viimeksi käynyt viime kesänä Suomessa baarissa.

Lapset harrastavat halunsa mukaan, mutta ei ole mitään törkykallista lajia. Musiikkiopistossa ovat ja toinen uimakoulussa, toinen jumpassa.

Mä käyn lenkillä ja uimassa, vesijuoksussa, mies lenkkeilee. Meillä on pyörät.

Me syödään vähän eineksiä, paitsi jotain pinaattilettuja tms. joskus. Itse tekemällä ruuat alusta loppuun säästää paljon. Hyödynnän vuoden kiertoa paljon.Me saadaan omenia vanhemmilta, teen niistä hilloja. Me marjastetaan, sienestetään. Ostetaan myös 30 % lihaa pakkaseen, leivät leipomokaupasta ja paljon leivon itse leipää ja herkkuja. Ostetaan kahvit tarjouksista, sokerit ym. Parhaimmillaan meillä oli yli 20 pkt kahvia, kun Juhlamokka oli yhden kaupan avajaistarjous viikon :). Syödään silti terveellisesti ja hyvin.

Vaatteita lapsille hommaan kirppareilta ja aleista. Ompelen itse pyjamia tms. helppoja vaatteita.

Ei oo lemmikkejä. Eikä autoa, niihin ei mee rahaa.

Ja matkat mitä me tehdään, on netistä tarjouksella otettuja lentoja, matkoja ja äkkilähtöjä. Plus kun matkustelee, saa lentopisteitä, risteilylahjakortteja jne.

Ja viimeisen vuoden aikana ollaan käyty 2 x Lapissa, kerran etelässä, 1 x kaupunkilomalla miehen kanssa kahdestaan, 2 x risteilyllä. Tiedossa: pääsiäisenä Lappiin, toukokuussa Pariisiin, kesällä risteily, ja syksyllä johonkin Välimeren maahan...

Me tykätään matkustaa ja satsataan siihen. Lapset nyt 4,5 ja 6 v ja heistäkin tuo on kivaa.

teillä varmaan sitten helppo työ molemmilla kun jaksatte 3 pienen lapsen kanssa reissata noin paljon.

2 lasta, toinen 4,5 ja toinen 6.

En mä tiedä onko helppo työ kummallakaan. Mikä on helppo työ? Mulla suht säännöllinen päivätyö ,, kuormittaa henkisesti, mies teknisessä asiantuntijatyössä ja tekee pidempää päivää kuin minä.

Ei se ole rasittavaa. Ei sen rasittavampaa kuin kotona, jossa samat kotityöt toistuu ja toistuu, oli arki tai pyhä. Reissussa istutaan valmiiseen pöytään, joku muu korjaa tiskit, siivoaa huoneet. Tai napataan eväät kaupasta tai leipomosta ja mennään puistoon. Jossain päin maailmaa on halpaa pesettää pyykitkin muualla jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun ei istu baareissa tai kännää joka viikonloppu, ajele yöllä kotiin taksilla ja maksa itseään kipeäksi lastenhoidosta sen ajaksi eikä tupakoi, niin ihan kivasti alkaa jäädä fyffeä sukan varteen :)

niin meinaat et mä teen noita edellämainittuja? :D

Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:

Just meinasin kans et aikamoista yleistystä.....

Sitähän minä en tiedä.

Ei se ole rasittavaa. Ei sen rasittavampaa kuin kotona, jossa samat kotityöt toistuu ja toistuu, oli arki tai pyhä. Reissussa istutaan valmiiseen pöytään, joku muu korjaa tiskit, siivoaa huoneet. Tai napataan eväät kaupasta tai leipomosta ja mennään puistoon. Jossain päin maailmaa on halpaa pesettää pyykitkin muualla jne.

Ihan samoin ajattelen minäkin, kolmen lapsen äitinä. Matkustaminen perheen kanssa on ihana vastapaino arjen "rankuudelle" jos näin haluaa sanoa. En ole koskaan koenut matkustamista rasittavana, en edes pienen vauvan kanssa. Helpommalla siellä reissussa pääsee :)

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä en tiedä, ehkä ovat kovia säästämään tai jotain..

me päästään reissuun koska mummu nakkas lusikan nurkkaan niin äitee maksaa nyt matkan...

tätä korttia ei varmaan kovin monesti vetää.. :D
*
Osaonttoni kuoleman johdosta, eiole tarkoitus nauraa sille

joo eihän tällästä kovin usein tapahdu.. :D

me ollaan reissattu aiemmin esim talomyynnistä saaduilla rahoilla (äitee käytti silloin osan matkailuun) ja nyt sitten mummun kuoltua tehdään reissu.. toki valtaosa niistä rahoista meni ihan hyötykäyttöön..

sä siis matkustelet vaan äitis kustantamana??

Meillä näin: lapsia ei ole kuin yksi, ok-talovelkaa maksetaan 1100 euroa kuussa, muita velkoja ei ole.
Reissuun mennään kaukomatkoille tai Keski-Eurooppaan.Laivaristeilyjä tai kotimaan kylpylöitä ei harrasteta. Lennot otetaan netistä itse, majapaikat myös tai paikanpäältä. Visaa käytetään matkakassana ja maksetaan sitten niitä laskuja myöhemmin. Lennot yleensä etukäteen, sen verran tilillä on. Ulkomailla eläminen usein halvempaa kuin sama aika Suomessa.
Autoja on useampi. Koira menee mummolaan.
Itse en harrasta mitään, lapsen harrastus on ilmainen.Ulkona ei käydä syömässä eikä juomassa eikä polteta.Lomia on mulla 7 viikkoa vuodessa, yrittäjämiehellä oman valinnan mukaan.
Nyt on tehty reilun vuoden sisään 3 kaukomatkaa, yleensä 1 per vuosi.

Priorisointikysymys, kyllähän sitä säästämään pystyy, jos haluaa. Mutta eipä ole viime vuosina tullut kovin paljon matkusteltua. Kallistahan tuo kyllä on isommalla perheellä. Mutta meillä pääsyy on se, että en jaksa reissata kolmen pienen lapsen kanssa ja kolme koiraakin pitäis saada johonkin hoitoon... Lomalla haluan levätä ja parhaiten se onnistuu tällä hetkellä kotona.

Ihan samoin ajattelen minäkin, kolmen lapsen äitinä. Matkustaminen perheen kanssa on ihana vastapaino arjen "rankuudelle" jos näin haluaa sanoa. En ole koskaan koenut matkustamista rasittavana, en edes pienen vauvan kanssa. Helpommalla siellä reissussa pääsee :)

Todellakin. Tuntuu, että siellä on aikaa siihen, että ollaan nelistään kunnolla yhdessä, kun ei oo kotitöitä sillä lailla.

Noilla Lapin lomilla meillä on tavallaan koti käytössä, miehen työpaikan lomapaikka yhden tunturin lähellä, ja sielläkin on isäntä ja emäntä, jotka teke osan hommista, mutta siellä jonkun verran teen aamiaisia jne. On sielöäkin toki tiskikone jne. Mutta päivät yleensä ulkoillaan ja syödään ainakin 1 ateria rinneraflassa.

Me matkusteltiin myös silloin kuin oli 1 lapsi ja 1 vauva ja 1 taapero... Ei ollut raskasta. Vuoden päästä ajateltiin että ollaan lähes koko kesäloma reissussa, otetaan vaikka viikko Berliinissä (jossa asuu mun siskoni, ja on lapsiystävällinen kaupunki) ja viikko pari pohjois-Italiassa ja kotiin.

mä tahdon kans reissuun :) kun lukee teidän reissavien tekstejä..

meillä 2lasta mun ja miehen tulot yhteensä 3500? (käteen jäävä osuus) asunto 1000?/kk sis.sähköt,vesi,öljy, kaksi autoa, moottoripyörä, harrastuksia vain lapsilla n.50?/kk, ruokakuluista sais varmaan jonkun verran nipistettyä, röökin polton voisin ölopettaa ja miehen saunakaljat kans pois, eiköhän niillä sais säästettyä hiukan joka kuukausi. meillä myös veroprossat yläkanttiin, palautukset yleensä 2000? yhteensä, toki joulunalla on sitten lahjakuluja sun muuta juhlaruokakustannuksia, joten palautuksisat nyt ei ihan kamalasti jää säästöön.

Alkuperäinen kirjoittaja loman kaipuu heräsi:
mä tahdon kans reissuun :) kun lukee teidän reissavien tekstejä..

meillä 2lasta mun ja miehen tulot yhteensä 3500? (käteen jäävä osuus) asunto 1000?/kk sis.sähköt,vesi,öljy, kaksi autoa, moottoripyörä, harrastuksia vain lapsilla n.50?/kk, ruokakuluista sais varmaan jonkun verran nipistettyä, röökin polton voisin ölopettaa ja miehen saunakaljat kans pois, eiköhän niillä sais säästettyä hiukan joka kuukausi. meillä myös veroprossat yläkanttiin, palautukset yleensä 2000? yhteensä, toki joulunalla on sitten lahjakuluja sun muuta juhlaruokakustannuksia, joten palautuksisat nyt ei ihan kamalasti jää säästöön.

muoks..siis tohon tonniin sisältyy lainanlyhennys ja vesi,sähkö,öljy..ei suinkaan autoja ja mopoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei hivenenhullu:
mä en tiedä, ehkä ovat kovia säästämään tai jotain..

me päästään reissuun koska mummu nakkas lusikan nurkkaan niin äitee maksaa nyt matkan...

tätä korttia ei varmaan kovin monesti vetää.. :D
*
Osaonttoni kuoleman johdosta, eiole tarkoitus nauraa sille

joo eihän tällästä kovin usein tapahdu.. :D

me ollaan reissattu aiemmin esim talomyynnistä saaduilla rahoilla (äitee käytti silloin osan matkailuun) ja nyt sitten mummun kuoltua tehdään reissu.. toki valtaosa niistä rahoista meni ihan hyötykäyttöön..

sä siis matkustelet vaan äitis kustantamana??

niin ne alaikäiset yleensä tuppaa tekemään ;) ja nyt kun äitini haluaa sen matkan maksaa niin kyllä, käytän tilaisuuden hyväksi ja lähden etelän lämpöön viikoksi :D
kyllä mä olen kaikki pienemmät reissut ihan itse maksanut, mutat etelässä olen käynyt siis nuo mitä olen luetellut ja kyllä yhtä lukuunottamatta on äitini ne maksanut..

aikuisiällä olen käynyt etelässä kerran, eli siitä voi päätellä sen että olen super huono säästämään ja ylimääräisen rahan laitan kotiin,lapseen jne en suinkaan etelän matkaan..

Me esim maksetaan talolainaa suuremmalla summalla, kuin moni muu. Otettiin mieluummin 15v maksuajalla, kuin 30v. Toisekseen ollaan varmaan sen verran pihejä, ettei raskita pistää matkusteluun hirveitä summia. Ihan kotimaassa muutaman kerran vuodessa pikku reissuja tehdään. Mulle ainakin iskee piheys, kun ajattelen, et säästöistä menis viikossa tonni kaks ihan vaan humputtelun takia. :snotty:
Mutta siis, moni naillä tuloilla reissais kyllä varmasti paaaaljon enemmän. Mä en niitä ulkomaanmatkoja oikeesti edes kaipaa.
Monesti tuntuu että "köyhemmät" reissaa enemmän. Lainarahallako vai millä? En tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Me esim maksetaan talolainaa suuremmalla summalla, kuin moni muu. Otettiin mieluummin 15v maksuajalla, kuin 30v. Toisekseen ollaan varmaan sen verran pihejä, ettei raskita pistää matkusteluun hirveitä summia. Ihan kotimaassa muutaman kerran vuodessa pikku reissuja tehdään. Mulle ainakin iskee piheys, kun ajattelen, et säästöistä menis viikossa tonni kaks ihan vaan humputtelun takia. :snotty:
Mutta siis, moni naillä tuloilla reissais kyllä varmasti paaaaljon enemmän. Mä en niitä ulkomaanmatkoja oikeesti edes kaipaa.
Monesti tuntuu että "köyhemmät" reissaa enemmän. Lainarahallako vai millä? En tiedä.

Luulen että niillä "köyhemmillä" on pienemmät asuinkustannukset ja ehkä ihan arjessa kuluu vähemmän rahaa. Monilla vähän isompituloisilla kun pitää olla kaikki aina viimesen päälle, kalliit merkkivaatteet jne.

Ennemmin laitan rahani reissuun kuin uuteen lattiaan =)
Muistot elää joka päivä näistä mahtavista matkoista ja sitä ei voi edes rahalla ostaa ! Matkan onneksi voi ..

Me reissataan miehen kanssa palkka- ja lomarahoilla. Lapsia ei ikävä kyllä ole ja esimerkiksi jouluisin olen halunnut paeta sitä perheahdistusta kaukomaille. Lisäksi mies matkustelee niin paljon jatkuvasti työnsä vuoksi, että lentomaileja kertyy mukavasti. Olen joskus pelkästään nillä tehnyt shoppailureissun Lontooseen - businessluokassa :) Nyt varattuna ensi talveksi jo useamman viikon reissu Malesiaan. Niin ja pidämme usein kesäisin lyhyemmät lomat ja olemme sitten kylmällä ja pimeällä poissa ankeasta Suomesta. Emme harrasta risteilyjä tai kylpyläreissuja vaan lähinnä kaukokohteita Aasiassa ja Keski-Euroopan kaupunkikohteita.

mä en ymmärrä :ashamed:

monet meidän tuttava/ystäväpariskunnat käy monta kertaa vuodessa etelässä / lapissa / laivalla / tukholmassa / kylpylöissä jne lomilla, yksikin pariskunta lähtee jo TÄNÄ VUONNA toisen kerran etelään toukokuussa ja viikko sitten palautuivat leviltä 2 viikon lomalta :o

monet samassa elämäntilanteessa kun me; rakentaneet = paljon lainaa maksettavana, työelämässä, perheellisiä, lemmikkieläimellisiä....

millä ne maksaa ne matkat? miten ne saa niin paljon lomaa töistä? millä rahalla ne elää niiden reissujen jälkeen? mihin ne lemmikit aina tunkee?
ja ennenkaikkea: mistä rahasta ne säästää ne matkakassat sun muut??!!! :o

oikeesti, meillä menee ihan jees, ei tarvii IHAN kädestä suuhun elää, mut ei jää suuria säästöönkään, tasan se pahanpäivänvara "yllättäviä" laskuja varten tms.
ei meil olis oikeesti varaa lähtee... :ashamed:

oon vähän kade :ashamed: :snotty:

No niillä jumalattomilla SÄÄSTÖILLÄ tietenkin :).

Etkös tiedä, että kunnon palstamamma on kotiäiti, joka elelee leveästi persettään levitellen kotona vielä senkin jälkeen kun kuopus on armeijan käynyt ja kohottaa sormeaan korkeintaan pakatekseen bikinit matkalaukkuun, että taas päästään Teneriffalle muiden suomalaisten joukkoon suomibaariin laulamaan Reetua karaokessa.

Alkuperäinen kirjoittaja HipHei:

Ennemmin laitan rahani reissuun kuin uuteen lattiaan =)
Muistot elää joka päivä näistä mahtavista matkoista ja sitä ei voi edes rahalla ostaa ! Matkan onneksi voi ..

Minä taas ajattelen, että koti on se, jossa vietetään aikaa kaikkein eniten. Sen takia haluan myös satsata nimenomaan kodin viihtyisyyteen ja kotoisuuteen. Kunnon talo kivasti laitettuna hyvällä paikalla parantaa
elämisen laatua paljon enemmän kuin mikään reissu.

Tosin kyllä mekin reissaamme, mutta ehkä vain kerran vuodessa jonnekin kauemman koko perheen voimin ja sitten lisäksi kotimaassa reissuja plus ehkä jotakin Tukholmaa tai Tallinnaa. Omin päin teen lisäksi joitakin reissuja.

Matkoja mieluummin käytämme rahaa ok-taloon ja huvilaan reilummin.

Luulen että niillä "köyhemmillä" on pienemmät asuinkustannukset ja ehkä ihan arjessa kuluu vähemmän rahaa. Monilla vähän isompituloisilla kun pitää olla kaikki aina viimesen päälle, kalliit merkkivaatteet jne.

Meillä ei tosiaankaan ole merkkivaatteita kenelläkään, ei sisusteta taloa sen kummemmin, talo on ihan perus okt. Rakennettiin 5v sitten. Mut niinkuin sanoin, niin maksetaan lainaa reilulla kädellä pois, että saadaan se suht järkevässä ajassa pois maksettua. Moni maksaa puolta siitä summasta, mitä me.
Mutta niinhän se on, valintoja tämä elämä. Minä en vois kuvitellakaan lähteväni ns viimeisillä rahoilla reissuun, enkä varsinkaan lainarahalla. Nukun paremmin, kun tiedän, että säästössä on sitä rahaa pahan päivän varalle, eikä arjessa tarvi kuitenkaan joka senttiä laskea.

Me matkustellaan jonkun verran.
Monet kavereistamme meidän tapaan matkustelee sen verran omatoimisesti, että matkakulut on yleensä halvemmat kuin jos varaisi valmismatkoja. Myöskin näin ulkomailla asuessa, matkustuskulut (lennot yms) on halvempia kuin jos Suomesta ostais ja lentäis. Se auttaa huomattavasti.

Yhteistyössä