millä hemmetillä tää 24h pahoinvointi pois (raskaus)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öklöttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öklöttää

Vieras
mä syön tulee huono olo
oon syömättä tulee huono olo
ja koko ajan huono olo taas kävin tervehtiin pyttyä..en jaksa

nyt kaikki mitä auttaa

mun ei tee mieli maitoo,kahvia,pullaa,lämmintä ruokaa,kaikki äklöttää

oon joitain koittanut mm jääpalat,piltit,kylmämehu,jugurtit,kaakao+leipä

nytkin sellanen tunne että hetkenä minä hyvänsä saa juosta vessaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla auttanut kuin aika. Mehujäätelöt oli ainut mikä pysy sisällä. Helpotti sit rv 16

apua kuulostaa kamalalta jos mun pitää tätä viä kestää ikuisuus..kun tää viikko on ihan tuskaa en jaksakkaan tehä mitään kamala nälkä mutta kaikki tulee ylös

tää viikko on ollut tuskaa en jaksa tätä enään..ja oon vasta rv 7
 
Alkuperäinen kirjoittaja öklöttää:
mä syön tulee huono olo
oon syömättä tulee huono olo
ja koko ajan huono olo taas kävin tervehtiin pyttyä..en jaksa

nyt kaikki mitä auttaa

mun ei tee mieli maitoo,kahvia,pullaa,lämmintä ruokaa,kaikki äklöttää

oon joitain koittanut mm jääpalat,piltit,kylmämehu,jugurtit,kaakao+leipä

nytkin sellanen tunne että hetkenä minä hyvänsä saa juosta vessaan

itse sain neuvon jauhaa jatkuvasti ksylitoli purkkaa, ja kumma kyllä se helpotti vaikka ei poistanutkaan pahoinvointia kokonaan, ja mehujäätelö ainakin helpotti vähäsen ja niihin aikoihin sai sellasta kun Postafen pahoinvointiin, lähinnä siinä on B-vitamiinia.
Millä viikoilla olet nyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla auttanut kuin aika. Mehujäätelöt oli ainut mikä pysy sisällä. Helpotti sit rv 16

apua kuulostaa kamalalta jos mun pitää tätä viä kestää ikuisuus..kun tää viikko on ihan tuskaa en jaksakkaan tehä mitään kamala nälkä mutta kaikki tulee ylös

tää viikko on ollut tuskaa en jaksa tätä enään..ja oon vasta rv 7

Tiedän tunteen. Mulla kummassakin raskaudessa yötä-päivää oksentelua rv 16 asti. Tokalla kerralla oli vähällä joutuu tiputukseen. Toivotaan, että sulla helpottas aiemmin. Sekin on niin yksilöllistä.
 
Ystävä osti apteekista sellaiset matkapahoinvointirannekkeet molempiin ranteisiin ja sanoi että ne vei pahimman terän pahoinvoinnilta eli ei tarvinnut oksentaa mutta huonoa oloa ei nekään kokonaan poistaneet. Kannattaa varmaan kokeilla jos tosi paha on olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja öklöttää:
mä syön tulee huono olo
oon syömättä tulee huono olo
ja koko ajan huono olo taas kävin tervehtiin pyttyä..en jaksa

nyt kaikki mitä auttaa

mun ei tee mieli maitoo,kahvia,pullaa,lämmintä ruokaa,kaikki äklöttää

oon joitain koittanut mm jääpalat,piltit,kylmämehu,jugurtit,kaakao+leipä

nytkin sellanen tunne että hetkenä minä hyvänsä saa juosta vessaan

itse sain neuvon jauhaa jatkuvasti ksylitoli purkkaa, ja kumma kyllä se helpotti vaikka ei poistanutkaan pahoinvointia kokonaan, ja mehujäätelö ainakin helpotti vähäsen ja niihin aikoihin sai sellasta kun Postafen pahoinvointiin, lähinnä siinä on B-vitamiinia.
Millä viikoilla olet nyt?

rv 7+2 vasta..
mä en tosiaan jaksa tehä mitään.. (nyt löhöilen kannettavan kans sängys)
töissä vollotin ku ärsytti ja saa vessassa ravata jatkuvasti
 
mua kyllä etoi vaan laimeesti, mut oleellista tuntui olevan, että maha ei saanu päästä tyhjäksi asti, eikä sitä saanu tai edes voinu syödä täyteen tai nopeesti...

mussutin voileipäkeksiä paljaaltaan ku mikään muu ei hotsittanu alkuunkaan mitä mieleen tuli
 
mulle lääkäri sanoi, että kyllä se viimeistään synnärillä helpottaa - onneksi rv 20 ja alkoi olla parempi ja nyt rv 27 enää pientä etovaa/huonoa oloa, kun maha on tyhjä.

Ei siihen poppakonsteja ole - pahimmillaan söin tasan mehujäätä (se hetkeks helpotti) ja pilttisoseita (ne oli helppo oksentaa pois)

Muista syödä xylitoli-pastilleja tms, sillä hampaat on kivilla jatkuvista oksennuksista ja jopa pelkistä happamista röyhyistä varsinkin, kun usein hampaidenpesukaan ei oikein onnistu.

Jos oikein heikoksi vetää, soita neuvolaan, niin pääset sairaalaan tiputukseen - se oikeasti helpottaa!
 
Mullakaan ei valitettavasti auttanut kuin aika. Pahoinvointi loppui joskus viikkojen 17-18 tienoilla, viikot 8-11 jouduin olemaan sairaslomalla.

Pientä helpotusta mulle toi raitis ilma (ikkunat auki), kaikki hajut pois, lepääminen. Ruuista pahimpaan aikaan sain alas vähän voileipäkeksejä, riisipuuroa ja viinirypäleitä. Ei niitäkään paljon pystynyt syömään, mutta pienikin syöminen ehkä auttaa edes vähän.
 
ja kun oikein ajattelee en tee juuri mitään en ruokaa,en oo siivonnut en hipaissutkaan ylensä vaan pötkötän,pötkötän,nukuin ja herättyäni heti yrjölle..

mä oon jo nyt niin hajalla etä en jaksas tätä mokamaa ees toista viikkoo kauempaa
 
niin ja silloin, kun olo oli pahimmillaan, lääkäri sanoi, että on ihan sama, mitä syö kunhan jotain syö - ihminen elää muutaman viikon pelkällä jäätelölläkin ja vauva kyllä ottaa omansa sun kehon varastoista. Äiti on se, joka voi huonosti, vauvalla kuulemma on kaikki hyvin. Tämä siis sekä TK-lääkärin, että tyksin kanta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla auttanut kuin aika. Mehujäätelöt oli ainut mikä pysy sisällä. Helpotti sit rv 16

apua kuulostaa kamalalta jos mun pitää tätä viä kestää ikuisuus..kun tää viikko on ihan tuskaa en jaksakkaan tehä mitään kamala nälkä mutta kaikki tulee ylös

tää viikko on ollut tuskaa en jaksa tätä enään..ja oon vasta rv 7

Sulla saattaa olla pahin vielä edessä, valitettavasti. Mulle sanoi lääkäri, että 9-11 raskausviikot ovat pahimmat ja sitten alkaa YLEENSÄ helpottaa. No, mulla loppui voimakas raskauspahoinvointi vasta vuorokauden kuluttua synnytyksestä...

Kokeile olisko niistä apteekista saatavista pahoinvointirannekkeista mitään apua. Tsemppiä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja kun oikein ajattelee en tee juuri mitään en ruokaa,en oo siivonnut en hipaissutkaan ylensä vaan pötkötän,pötkötän,nukuin ja herättyäni heti yrjölle..

mä oon jo nyt niin hajalla etä en jaksas tätä mokamaa ees toista viikkoo kauempaa

siitä selviää kyllä, anna nyt ittelles aikaa ja makaa ja jätä "pakolliset" työt tekemättä. Toivottavasti miehesi ymmärtää ja antaa sun nyt levätä. Voit kuvailla sille, että olo on kuin olis jatkuva krapula - silloin ei voi kuin maata, mutta aika auttaa ja olo kohenee aikanaan!
 
kiitos muutama hyvä ohje tullut ja meinaan kyllä koittaa kaikkea mitä tässä luetellaan.

tosiaan noi hajut saa mut voimaan entistä enemmän huonosti (niinkun tässä nyt vielä enempi huono vois tulla)

siis just kahvi,peruna,jauheliha,pullanhaju,bensa,maito (mutta ei kaakao) ja jostain syystä myös mein eteisen matto käskin ukon heivata se pois..

ja yrjö tulee...
 
Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinulle!

Tiedän, tuo pahoinvointi on ihan kauheaa. Omalla kohdallani se oli pahempaa kuin mikään muu raskaudessa, synnytyksessä tai vauva-arjessa ja varsinkin, kun se kesti ympäri vuorokauden, niin ettei pystynyt kunnolla edes nukkumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinulle!

Tiedän, tuo pahoinvointi on ihan kauheaa. Omalla kohdallani se oli pahempaa kuin mikään muu raskaudessa, synnytyksessä tai vauva-arjessa ja varsinkin, kun se kesti ympäri vuorokauden, niin ettei pystynyt kunnolla edes nukkumaan.

juuri näin mullakin siis toi nukkumisestakaan ei tuu mitää..

huoh taidan mennä sohvalle pötköttään ja koittaan taas vähän syömään ku yx satsi on taas tullu pois..

en tiä oli nyt punasta mukana et alanko mä oksentaan jo vertakin..
kun en oo syöny mitään punasta kaakao,leipää,pilttisoseet (persikka) ja siinä se oikeastaan..pari mustaa karkkia,appelsiini mehua
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnea odotukseen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla auttanut kuin aika. Mehujäätelöt oli ainut mikä pysy sisällä. Helpotti sit rv 16

apua kuulostaa kamalalta jos mun pitää tätä viä kestää ikuisuus..kun tää viikko on ihan tuskaa en jaksakkaan tehä mitään kamala nälkä mutta kaikki tulee ylös

tää viikko on ollut tuskaa en jaksa tätä enään..ja oon vasta rv 7

Sulla saattaa olla pahin vielä edessä, valitettavasti. Mulle sanoi lääkäri, että 9-11 raskausviikot ovat pahimmat ja sitten alkaa YLEENSÄ helpottaa. No, mulla loppui voimakas raskauspahoinvointi vasta vuorokauden kuluttua synnytyksestä...

Kokeile olisko niistä apteekista saatavista pahoinvointirannekkeista mitään apua. Tsemppiä :hug:

kuulostaa niin kamalalta..ei tästä pahempaa voi olla en ees muista montako kertaa oon käynyt oksulla saatika liuta pelkkiä kökimisiä..saatika sit että on semmonen etova olo vaikka ois just oksentanut että kohta tulee taas. saatika jos tää kestää koko raskauden..en tuu selviään ..oon jo tästä viikosta ihan rikki..tai no ei oo ku 4pv ollu mutta tässäkin se 4pv jo liikaa
 
Hei muistissa on hyvin tuo olo. Lapsi on nyt 2,5 vuotta ja kova vauvakuume olis, mutten varmaan ikinä enää uskalla olla raskaana tuo oksentamisen takia. Mä olin PUOLI VUOTTA pois opiskeluista kun olin niin huonossa kunnossa, makasin sairaalassa tipassa ja välillä tk:ssa tipassa ja välillä kotona kylpyhuoneen lattialla. Pahimmillaan painoin 41kg ja olin kuin luuta ja nahkaa. Silti vauva syntyi ajallaan ja painoi 3,7kg ja ihan normaali tuo on vieläkin =) Mutta jää varmaan meidän ainokaiseksi.
 

Similar threads

Yhteistyössä