Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja myy:huh huh. eikö lapset saa olla lapsia, juosta touhuta ja mennä pää kolmantena jalkana siellä ulkona ? ei meillä ulkoilu oo mitenkään pakko pullaa, mieluummin ulkona kun sisällä kököttämässä. meillä on selvät säännöt, sisällä ollaan nätisti, ei rymytä samalla tavalla kuin ulkona voi. ja juu, ulkona ollaan se kaksi tai kolme kertaa päivässä, tänäänkin sateella käytiin etanat tutkimassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vain:Alkuperäinen kirjoittaja myy:huh huh. eikö lapset saa olla lapsia, juosta touhuta ja mennä pää kolmantena jalkana siellä ulkona ? ei meillä ulkoilu oo mitenkään pakko pullaa, mieluummin ulkona kun sisällä kököttämässä. meillä on selvät säännöt, sisällä ollaan nätisti, ei rymytä samalla tavalla kuin ulkona voi. ja juu, ulkona ollaan se kaksi tai kolme kertaa päivässä, tänäänkin sateella käytiin etanat tutkimassa.
Tää on just se asenne: miksi sisällä oleminen on "kököttämistä" ja ulkona vain voi tehdä "kaikkea kivaa"? Miksi sisällä pitää olla kuin herrankukkarossa ja miksi pitää missään rymytä?
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Joo, mun puolesta jokainen saa ulkoilla tai olla ulkoilematta, ei liikuta mua. Se mikä liikuttaa mua ja "raahaan, heitän, käsken" porukan (4lasta) ulos säällä kun säällä, 2x pvässä, on oma jaksaminen. Lapsilla on vaan niin hirveästi tuota energiaa, että mä en kestä sitä juoksua, riitelyä, tappelua, huutoa yms. mikä tulee siitä kun eivät pääse purkamaan itteään. Pari kertaa oltu huonona pvnä sisällä ja mä olin ihan loppu, siinä ei piirtämiset ja elokuvat auta. Toisekseen ulkoilma nukuttaa ne illalla paremmin. Jokainen tavallaan, tää on mun tapa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vain:Alkuperäinen kirjoittaja myy:huh huh. eikö lapset saa olla lapsia, juosta touhuta ja mennä pää kolmantena jalkana siellä ulkona ? ei meillä ulkoilu oo mitenkään pakko pullaa, mieluummin ulkona kun sisällä kököttämässä. meillä on selvät säännöt, sisällä ollaan nätisti, ei rymytä samalla tavalla kuin ulkona voi. ja juu, ulkona ollaan se kaksi tai kolme kertaa päivässä, tänäänkin sateella käytiin etanat tutkimassa.
Tää on just se asenne: miksi sisällä oleminen on "kököttämistä" ja ulkona vain voi tehdä "kaikkea kivaa"? Miksi sisällä pitää olla kuin herrankukkarossa ja miksi pitää missään rymytä?
Alkuperäinen kirjoittaja ek:Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vain:Alkuperäinen kirjoittaja myy:huh huh. eikö lapset saa olla lapsia, juosta touhuta ja mennä pää kolmantena jalkana siellä ulkona ? ei meillä ulkoilu oo mitenkään pakko pullaa, mieluummin ulkona kun sisällä kököttämässä. meillä on selvät säännöt, sisällä ollaan nätisti, ei rymytä samalla tavalla kuin ulkona voi. ja juu, ulkona ollaan se kaksi tai kolme kertaa päivässä, tänäänkin sateella käytiin etanat tutkimassa.
Miksi ulkona oleminen tarkoittaa automaattisesti rymyämistä? Ulkonaoleminenkin voi olla hyvinkin opettavaista. Voi oppia luonnosta jne. Saa tutkimusmatkaille ulkona. Mun parhaat lapsuusmuistot sijoittuu aina siihen, kun ollaan oltu ulkona ja ollaan touhuttu kaikkea kivaa. Ulkona oli mun mielestä kauheasti kaikkea mielenkiintoista, ja on muuten vieläkin. Ehkä täällä vanhemmat on niin vieraantuneita luonnossaolemisesta, etteivät viitsi lapsiaankaan sinne viedä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tää sisällä oleminen vastaan ulkoilu on älytöntä. Se vaan on niin, että jos vanhemmat on totuttaneet lapset siihen, että huonolla ilmalla ollaan sisällä ja tehdään sisä juttuja, niin ne lapset tyytyy siihen. Jos vanhemmat ovat olleet lasten kanssa ulkona joka päivä ilmasta välittämättä, niin lapset on tottuneet siihen. Yleensä se vaan menee niin, että jokainen antaa lapsensa ulkona liikkua ja touhuta vapaammin kuin sisällä, ääntä lähtee enemään ja on lääniä juosta. Nämä lapset jotka on paljon siellä ulkona suorastaan ahdistuu siellä sisällä olemisen rajoittuneisuuteen jossain vaiheessa, vaikka niille keksisi kuinka kivoja sisäjuttuja.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tää sisällä oleminen vastaan ulkoilu on älytöntä. Se vaan on niin, että jos vanhemmat on totuttaneet lapset siihen, että huonolla ilmalla ollaan sisällä ja tehdään sisä juttuja, niin ne lapset tyytyy siihen. Jos vanhemmat ovat olleet lasten kanssa ulkona joka päivä ilmasta välittämättä, niin lapset on tottuneet siihen. Yleensä se vaan menee niin, että jokainen antaa lapsensa ulkona liikkua ja touhuta vapaammin kuin sisällä, ääntä lähtee enemään ja on lääniä juosta. Nämä lapset jotka on paljon siellä ulkona suorastaan ahdistuu siellä sisällä olemisen rajoittuneisuuteen jossain vaiheessa, vaikka niille keksisi kuinka kivoja sisäjuttuja.
Niin, että tuomita et halua mutta kuitenkin sanot että osa lapsista _tyytyy_ olemaan sisällä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tää sisällä oleminen vastaan ulkoilu on älytöntä. Se vaan on niin, että jos vanhemmat on totuttaneet lapset siihen, että huonolla ilmalla ollaan sisällä ja tehdään sisä juttuja, niin ne lapset tyytyy siihen. Jos vanhemmat ovat olleet lasten kanssa ulkona joka päivä ilmasta välittämättä, niin lapset on tottuneet siihen. Yleensä se vaan menee niin, että jokainen antaa lapsensa ulkona liikkua ja touhuta vapaammin kuin sisällä, ääntä lähtee enemään ja on lääniä juosta. Nämä lapset jotka on paljon siellä ulkona suorastaan ahdistuu siellä sisällä olemisen rajoittuneisuuteen jossain vaiheessa, vaikka niille keksisi kuinka kivoja sisäjuttuja. On vaan päästävä sinne ulos ja sitä ei voi ymmärtää kuin sellainen vanhempi jonka lapset touhuavat päivittäin siellä ulkona. Kukaan ulkona olija ei varmaan tuomitse sitä jos joku haluaa olla siellä sisällä, mutta miksi ne sisällä olijat yrittävät saada ne ulkona olijat "tajuamaan", että sinne ulos ei ole pakko mennä kun sisälläkin voi tehdä kaikkea.
Yksi asia mikä tähän myös vaikuttaa on lapsien määrä, se 2 lasta ja vauva on vielä ihan inhimillinen sisälläin. Sitä enemmän se ryhmä dynamiikka on jo sellainen, että on ihan hyvä päästä tuulettumaan. Ja toisaalta sellasia ihan pikkusia jotka ei vielä liiku, tai makaavat maassa syöden kiviä, niin niiden kanssa nyt ei ole järkeä mennä sinne ulos seisomaan. Ja jos ei kestä niitä vesileikkejä, niin ainahan voi käydä kävelyllä, jos haluaa ulos. Jos pystyy olemaan sisällä ilman, että hermot menee lasten vilkkauden kanssa, niin pysykää ihmeessä sisällä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Viimestään tarhassa joutuu sinne vesi ja räntäsateeseenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Mutter:Pakko heittää lusikka soppaan. Täällä Saksassa ei tosiaan ole sellaista ulkoilukulttuuria kuin Suomessa. Monella perheellä on talossaan kiva piha, mutta ei siellä vietetä varsinaisesti aikaa. Kesällä siellä grillataan ja voi olla, että on joku kahluuallaskin, mutta päivittäin siellä ei ulkoilla. Eikä lapsiperheet ulkoile puistoissakaan edes päivittäin. Huonolla kelillä varsinkaan ei näy ketään pihalla, vaan mekin tuttavaperheiden kesken tapaamme silloin toisiamme sisällä, jos tapaamme. Toki lapset on joskus levottomia, mutta mä en ole nähnyt mitään syy-yhteyttä ulkoilemiseen sen kanssa. En tiedä onko täysin suomalaiset, Suomessa kasvaneet lapset erilaisia kuin lapset täällä, mutta ei täällä kukaan "kiipeä seinille" jos ei pääse ulos päivänä tai kahtena.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Alkuperäinen kirjoittaja mama:Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Joo, mun puolesta jokainen saa ulkoilla tai olla ulkoilematta, ei liikuta mua. Se mikä liikuttaa mua ja "raahaan, heitän, käsken" porukan (4lasta) ulos säällä kun säällä, 2x pvässä, on oma jaksaminen. Lapsilla on vaan niin hirveästi tuota energiaa, että mä en kestä sitä juoksua, riitelyä, tappelua, huutoa yms. mikä tulee siitä kun eivät pääse purkamaan itteään. Pari kertaa oltu huonona pvnä sisällä ja mä olin ihan loppu, siinä ei piirtämiset ja elokuvat auta. Toisekseen ulkoilma nukuttaa ne illalla paremmin. Jokainen tavallaan, tää on mun tapa.
No tää on just sitä, että lapset on opetettu siihen että koko ajan pitää päästä juoksemaan ja huutamaan ja mesoamaan. Ei toi ihan normaalilta käytökseltä kuulosta.
Sanopa toi 4v pojille, että ei saa juosta, kiipeillä ja touhuta. Kyllä mä tiedän paljon perheitä joilla on esim 2 tyttö lasta ja ei ne ulkoile, jos ei huvita. Tytöt leikkivät nätisti, piirtävät, askartelevat, kattovat dvd:tä. Mitä sitten ne on tottunut siihen, että ollaan rauhassa. Ulkonakin ne keinuu nätisti ja työntelevät vaunuja. Mitä sitten. Se on niiden tapa.
Lapsia ei tartte opettaa huutamaan ja mesoamaan, toiset vaan on vilkkaampia ja kun on tottunut liikkumaan, niin johonkin se energia on laitettava. Sitähän taas ei ymmärrä ihminen, joka ei liiku säällä kun säällä ja säännöllisesti, saate sitten, että perheessä on vilkkaita poikia.
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:Itseasiassa se pakkomielle ei ole suomessa, olen törmännyt tuohon pakkomielteeseen vain täällä palstalla. täällä on tosi paljon pakkomielteisiä ihmisia joka asian suhteen, oikeesti en haluu uskoa että tollasia on olemassa...huoh..varokaa voitte saada vaikka sydärin. muoks meillä ulkoillaan kyllä 1-2päivässä säästä RIIPPUEN..ja jos sataa kaatamalla niin en tosiaan raahaa lastani ulos kun pitäähän sitä nyt ulkona olla 2krt päivässä ainakin sen 2h
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Sanopa toi 4v pojille, että ei saa juosta, kiipeillä ja touhuta. Kyllä mä tiedän paljon perheitä joilla on esim 2 tyttö lasta ja ei ne ulkoile, jos ei huvita. Tytöt leikkivät nätisti, piirtävät, askartelevat, kattovat dvd:tä. Mitä sitten ne on tottunut siihen, että ollaan rauhassa. Ulkonakin ne keinuu nätisti ja työntelevät vaunuja. Mitä sitten. Se on niiden tapa.
Lapsia ei tartte opettaa huutamaan ja mesoamaan, toiset vaan on vilkkaampia ja kun on tottunut liikkumaan, niin johonkin se energia on laitettava. Sitähän taas ei ymmärrä ihminen, joka ei liiku säällä kun säällä ja säännöllisesti, saate sitten, että perheessä on vilkkaita poikia.
Tämä on toinenkin suomalainen klisee: pojat ovat poikia, sehän on ihan normaalia että riehuvat päivät pitkät. Rauhallista leikkiä ei vaadita ollenkaan, vaan opetetaan että koko päivä pitää juosta ja rellestää.
Alkuperäinen kirjoittaja just:meillä saa sisällä liikkua ja pomppia ja kiivetä, mutta mesota ja riehua ei saa enkä toivo, ett sunkaan lapset saa. sama käytös on häiriöksi sitten koulussa ja päiväkodissa meidänkin lapsille.