tämä on totta koittakaapas ottaa itseänne niskasta kiinni alkaa vähentämään näitä tuotteita
Tervehdys, saman vaivan kanssa kamppailen. Kesällä tuli jo pelottava tunne. Makuulla ollessa kurkku tuntuu menevän tukkoon.
Kerron omasta kokeilustani. Minua eivät ole motivoineet syyllistyvät ota-itseäsi-niskasta-kiinni- neuvot. Eivät ikävä kyllä perheeni esimerkkikään liikunnan hyvää tekevästä vaikutuksesta. Liinnassahan lima alkaa irrota .
Kiinnostuin poikani ayurveda-ruokavaliosta. Mitä enemmän luin, sitä enemmän vakuutin. Löysin itseni masennukseen taipuvaisena kapha-tyyppinä, jonka elimistö tuottaa limaa, kun elimistö on epätasapainossa.
Olen noudattanut kapha-tyypin ruokavaliota nyt parisen viikkoa. Lihan jätin pois jo kuutisen viikkoa sitten. Sain odottamattoman palkinnon. Makean himo on jäänyt pois! Tämä on entiselle suklaaholistille iloinen yllätys! Olin tankannut suklaalla energiaa ollessani vuosikausia uupunut ja masentunut. Syömäni sokeri ja ylimääräinen rasva lisäsivät oman tyypptyyppi limaisuutta, samoin maitotuotteet.
Tämä parin viikon aikana ei liman tuotto ole vielä vähentynyt. Mutta en aio luovuttaa herkästi. Onhan poskiontelotulehduskierre jatkunut jo sekin vuosia.Vaikka tulehdus on välillä loppunut, liman tulo ei. Tässä tilanteessa pitää jaksaa jatkaa kokeilua sinnikkäästi, sen olen päättänyt.
Olen huomannut, että olo on kropassa jollain lailla leveämpi. Paino ei (vielä) ole pudonnut.
Ajattelin mennä detox-jalkakylpyyn,koska huomasin että laitteella voi poistaa limaa ja muita ylimääräisiä aineita elimistöstä.Sattumalta hoitajan laite oli korjattavana maahantuojalla Saksassa, missä laitetta käytetään terveyskeskuksissa. Hoito on kuulemma niin tehokasta, että 15 mun hoitoa riittää.
Minulla on synnynnäinen maksasairaus, joten kuona-aineita näköjään kertyy selluliitinkin ominaisuudessa. Liikuntaa olen vältellyt sitkeästi, koska liikkeellelähteminen on jostain syystä niiiiiin vaikeaa. Syy tähän selvisi. Liikkeelle lähtö ja saamattomuus on tyypillistä omalle kapha-tyypilleni. Siitä ei siis voi syyllistää eikä syyllistyä.Minua auttaa paljon, kun tiedostan nämä asiat. Tieto auttaa suhtautumaan lempeästi ja ymmärtävästi ilmiöihin. Ymmärrän toisaalta niskasta-kiinni- neuvon antavia. Voi olla erittäin turhauttavaa seurata vierestä, kun toinen vain venyy ja vanuu eikä kohenna terveyttään. Mutta me kaphatkaan emme ole toivottomia. Kun ryhdymme toimeen, teemme sen rauhallisesti ja sitkeästi.
Maksasairauteni on ulkomaisten tutkimusten mukaan alidiagnostisoitu sairaus. Alfa-1-antitrypsiininpuutos aiheuttaa keuhkosairauksia ja limaisuutta keuhkoissa, myös maksasairauksia. Itselläni on lievin muoto. Erään ulkomailla tehdyn tutkimuksen mukaan Aat-1 aiheuttaa 3-5 kertaa useammin poskiontelotulehduksia. Itseltäni sairaus löydettiin sappikivileikkauksen yhteydessä kohonnrieiden maksa-arvojen vuoksi. Jos lähisuvussanne on jollain keuhkosairauksia, pyytäkää tutkimaan Aat1:n mahdollisuus. Aat-1liittyy myös joillakin astmaattisiin oireisiin. Aat1 on perinnöllinen.
Jalkahoitaja antoi minulle hyviä neuvoja kehon puhdistamiseen. Olen nyt motivoitunut tekemään paljonkin luonnon omilla menetelmillä. Lääkkeitä haluan välttää, koska ne kuormittavat maksaa. Ja senkin takia, että ne eivät poista limaisuuden
Pitkän kirjoitukseni lopuksi haluan sanoa, että haluan katkaista sukupolvien ketjun. Isänikin on kärsinyt limaisuudesta.Hänellä on keuhkoahtaumatauti. Ei ole tutkittu, olenko perinyt häneltä tautini vai onko se tupakan ja kaivostyön ansiota. Haluan nyt, että itse opin liikkumaan, rentoutumaan ja syömään minulle oikealla tavalla, että liman tuotanto loppuu. Ja että myös toinen lapsistanikin oppisi hänelle sopivan elämäntavan. Ilman turhia lääkkeitä.
Tsemppiä kaikille!