miksköhän mulla on jatkuvasti limaa kurkussa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla oli kans jatkuvaa limaa nielussa, valui koko ajan vatsaa joten siitä tuli huono olo. Eli huono olo 24/7 mut leikattiin 2x suomenterveystalossa Erittäin hyvä lääkäri! ilma alko kiertämään tulin himaan sama homma. Olin 2x vkoa pois kotoa ihmettelin että mitäs helvettiä limaa ei tuu yhtään en niistäny / sylkeny kertaakaan. Nyt alkaa mietityttää tämä oma rakas koti mitäs täältä voisi löytyä ? HOMETTA / PÖLYÄ / SIENIÄ ? en ole ottanu asiasta selvää. Soitan huomenna lääkärille ja kysyn noista samoista oireista joka minut leikkasi. Jos olen taas hieman viisampi. Niin miksi minut sit leikattiin oli koska oli aina poskiotenlo tulehdus sit kävin jossai 3D kuvaukses 320€ / kuva tj siitä sit näki että mulla oli rustottunu umpeen ilmatiet ainu mikä autto oli leikkaus. Tilanne nyt ilma kiertää, mutta limaa tulee ei ole enää että oisi omasta syystä ummessa. Jaksamisia muille!

Olisiko mitään keinoja millä saisin liman pois kurkusta? Ollut jo jonkun aikaa ja ollaan lähössä leirikouluun pelottavaa kun on limaa kurkussa ja kurkkua puristaa välillä ja tuntuu ettei saa henkeä onko apua vai tarviiko tämän saman ongelman kanssa elää koko loppu elämä?

Mulla on ollut myös vaikka kuinka kauan:( Ihmeellistä mistä se lima tulee, vaikka ei ole nuhaakaan. Pakko välillä sylkästä pois. En ole koskaan polttanut tupakkaa eli se ei ainakaan ole mulla syynä.

Minulla on kans sama homma ollu siitä kesä/heinä kuusta asti... kävin kuusamon lääkärillä ja se sano että krooninen nuha on tyttärellä. mulla aina illalla tulee se limanen tunne ja pittää käyä kakomassa ja karruuttamassa vessassa :D

Ootko käyny kilpirauhas kokeissa ? mulle epäiltiin aluksi sitä
tai ootko käyny näyttämässä risoja ? leikkaus on mulla ehkä edessä.

se ei oikeasti ole kuin sylkeä mulla, mutta sitä tulee aina lisää kun sen perkaa pois.15-50 vuotiaana vaiva öli
semmoinen että ulkona tuli syljeskeltyä sitä enemmän kun toiset eivät nähneet. yritin lopettaa syljeskelyä mikä tuntui olevan pakonomaista. nyt se on tätä kurkun perkausta ja rykimistä. närästystä se ei ole ja mitattu mahan happamuus. todennäköisesti tähän vaivaan ei löydy apua ennenkuin joku oikein viisas on saanut saman vaivan. toinen mahdollisuus jos joku keksii sattumalta.

Mulla on nyt ollu joku 1.5 vuotta limaa kurkussa jatkuvasti. Pystyasennossa tilanne on pahempi kun tuntuu että limaa valuu kokoajan ja saa olla rykimässä. Nukkumaan pystyn hyvin, mutta noustessa ylös on oiva klimppi taas odottamassa pääsyä ulos. En ole käynyt lääkärissä ja vaiva on muuallakin kun kotona. Aina ollut eläimiä talossa, kissa ja koira. Kai sitä vois oman jaksamisen takia käydä lääkärissä, alkaa tämä ainainen rykiminen ottaa päähän!

Mä luulen että tämä vaiva paranee vain sillä että luopuu sokerista ja valkoisista viljatuotteista, joista kyllä on vaikein yleensä luopua. Valinta: kärsiikö limasta vai luopuuko niistä. Jos niistä luopuu voi parantua moni muukin vaiva, esim turvotus. Kannattaa kokeilla...

Itse olen kärsinyt samasta vaivasta ihan penestä pitäen. limaa erittyy kurkkuu ja sitten se on jatkuvaa rykimistä. Nyt 23v ja vaiva ollut n. 15v. Refluksi tautia ei ole mutta "ruokatorven ja mahalaukun väline läppä" on löysä ja aiheuttaa samoja vaivoja kuin refluxitauti. Tämän päälle myös nenän kautta valuu kurkkuun, siihen joskus suihkeita käyttänyt mutta ei ratkaissut ongelmaa. Nyt käytän mahalääkkeitä ja ehkä pitäisi ottaa suihkeet uudestaan käyttöön jos sais sitten yhteisvaikutuksella loppumaan. Ärsyttävä vaiva kyllä ja harmittavan vähän hoitokeinoja.

Joo tiedän että tää on vanha sivu. Oon vasta kohta 12-vuotta ja olen kärsinyt lima kurkusta jo puol vuotta. Tää lima tuntuu olevan henkitorvessa tai kurkunpäässä, pientä yskää myös. Ja kun yskii niin lima nousee kurkun päähän ja nielen sen heti. Tuntuu vähän ällölle. Tuntuu että se lima pitää niellä vaikka ei se helpota. Nenä vuotaa myös. ? Onko teillä tämmöistä?

Luin tässä ihan rauhassa sohvalla näitä " ilman tunne kurkussa" keskusteluja, kun mietin että kun tämä on jo minulla 3kk ollut tämä tunne, niin olisiko joku sairaus.No, join teetä samalla, yhtäkkiä räkä/ lima tulee pois. Oli pakko sylkästä teet ja räät valkoiselle uudelle mekolleni! Kun olen niin pitkään sitä odottanut että se lähtee. Jäi kurkkuuni varmaan räkää vieläkin, mutta helpotti:)

Avauduimpa vain:)

Joo tiedän että tää on vanha sivu. Oon vasta kohta 12-vuotta ja olen kärsinyt lima kurkusta jo puol vuotta. Tää lima tuntuu olevan henkitorvessa tai kurkunpäässä, pientä yskää myös. Ja kun yskii niin lima nousee kurkun päähän ja nielen sen heti. Tuntuu vähän ällölle. Tuntuu että se lima pitää niellä vaikka ei se helpota. Nenä vuotaa myös. ? Onko teillä tämmöistä?

On! Juuri samanlaista! Oireet täsmäävät sinun oireidesi kanssa. Täytän myös vasta 12.

minulla on ollut limaneritystä ja rykimistä noin 10 vuotta.Vaiva on ollut todella kurja.On ollut astmasuihketta ja muita lääkkeitä,mut eivät ole auttaneet.Nyt kävin sitten keuhkolääkärin passittamana gastroskopiassa.Suolinukkaa oli vähän.Otettiin verikoe.Keliakia löytyi.Siitä varmaan oireeni johtuvat.Nyt vaan gluteeiniton ruokavalio.Toivottavasti oireeni helpottuu tällä.

Maitoproteiini se siellä teidän kurkuissa muhii. Maitokahvia sitten jogurttia sitten juustoa leivälle sitten maitoa murojen sekaan. Illalla suklaata tv:n ääressä. Avot mitä on sitten nielussa. Itsetehtyä liimaa! http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/04/09/stromso-kotitekoinen-maitoliima-askarteluun Liima-aineeksi maitotuotteet sopii mutta ei juotavaksi.
Lämmitä maito kattilassa 37 asteiseksi. Mitä vähärasvaisempaa maito on, sitä parempaa liimasta tulee. Ota kattila pois liedeltä, lorauta sekaan etikka.
Sekoittele, kunnes valkoinen massa alkaa erottua kellertävästä nesteestä. Herasta erottuva maitomössö on kaseiinia, proteiinia, josta liima syntyy. Suodata kaseiini herasta kahvisuodatinpussin läpi. Puristele lopuksi suodatinpussia kädessä, niin saat loputkin herat pois.

Monet allergiat, astmat, limat ja refluksit liittyvät sisäilmaongelmiin. Arvioiden mukaan jopa puolessa asunnoista on Suomessa home- tai muita sisäilmaongelmia, kuten muovimatto- tai muita kemikaalipäästöjä. Suosittelen luotettavan homekoiran tilaamista asuntoon. Käynti maksaa noin 300-500 euroa. Paljon halvempaa kuin rakennetutkimuksella aloittaminen, joka maksaa helposti tonnin. Kun homekoira on käynyt, tietää mitä kohtaa asunnosta kannattaa tutkia tarkemmin, ei siis tule turhia rakenneavauksia. Ilmasta tehdyt tutkimukset ovat nollatutkimuksia.

Koulurakennuksista ja muista julkisista rakennuksista jopa 70% kärsii sisäilmaongelmista. Monet sisäilmasairaat saavat apua terveellisesti ruokavaliosta mutta ennen kaikkea tärkeää olisi tutkia kodin kunto ja vältää homeisia tiloja.

Vielä lisäisin, että nämä sisäilma-asiat ovat monelle punainen vaate, että kun tämän kortin ottaa käyttöön, saa osakseen helposti vähättelyä, koska rakennusten korjaaminen on niin kallista ja tieto homeesta voi ennen korjauksia viedä koko kiinteän omaisuuden arvon nollaan. Monelle paha katastrofi henkisesti ja fyysisesti, niin paha että yleensä on taviksen on helpompi olla tietämättä näistä, ettei joudu ongelmiin muiden ihmisten kanssa. Mutta asiat kehittyvät ja Suomessakin näistä saa jo puhua ääneen pikku hiljaa. Suosittelen FB-ryhmää HOME sweet HOME, joka on erään sisäilmayhdistyksen (terve sisäilma) ylläpitämä ryhmä.

Myös hajusteyliherkkyys on yllättävän yleistä, ja saattaa aiheuttaa kuvaamianne oireita. Varsinkin teinit käyttävät nykyään voimakkaita hajusteita, jotka etenkin aamuisin juuri kun hajuvettä on laitettu eikä se ole vielä riittävästi haihtunut, aiheuttavat monenlaisia oireita monelle ihmiselle. Suosittelen etsimään netistä tietoa hajusteyliherkkyydestä (jo pelkkä perheessä käytetty hajusteellinen pyykinpesuaine voi oireiluttaa), monikemikaaliyliherkkyydestä ja sisäilma-asioista.

Mä luulen että tämä vaiva paranee vain sillä että luopuu sokerista ja valkoisista viljatuotteista, joista kyllä on vaikein yleensä luopua. Valinta: kärsiikö limasta vai luopuuko niistä. Jos niistä luopuu voi parantua moni muukin vaiva, esim turvotus. Kannattaa kokeilla...

tämä on totta koittakaapas ottaa itseänne niskasta kiinni alkaa vähentämään näitä tuotteita

tämä on totta koittakaapas ottaa itseänne niskasta kiinni alkaa vähentämään näitä tuotteita
Tervehdys, saman vaivan kanssa kamppailen. Kesällä tuli jo pelottava tunne. Makuulla ollessa kurkku tuntuu menevän tukkoon.

Kerron omasta kokeilustani. Minua eivät ole motivoineet syyllistyvät ota-itseäsi-niskasta-kiinni- neuvot. Eivät ikävä kyllä perheeni esimerkkikään liikunnan hyvää tekevästä vaikutuksesta. Liinnassahan lima alkaa irrota .

Kiinnostuin poikani ayurveda-ruokavaliosta. Mitä enemmän luin, sitä enemmän vakuutin. Löysin itseni masennukseen taipuvaisena kapha-tyyppinä, jonka elimistö tuottaa limaa, kun elimistö on epätasapainossa.

Olen noudattanut kapha-tyypin ruokavaliota nyt parisen viikkoa. Lihan jätin pois jo kuutisen viikkoa sitten. Sain odottamattoman palkinnon. Makean himo on jäänyt pois! Tämä on entiselle suklaaholistille iloinen yllätys! Olin tankannut suklaalla energiaa ollessani vuosikausia uupunut ja masentunut. Syömäni sokeri ja ylimääräinen rasva lisäsivät oman tyypptyyppi limaisuutta, samoin maitotuotteet.

Tämä parin viikon aikana ei liman tuotto ole vielä vähentynyt. Mutta en aio luovuttaa herkästi. Onhan poskiontelotulehduskierre jatkunut jo sekin vuosia.Vaikka tulehdus on välillä loppunut, liman tulo ei. Tässä tilanteessa pitää jaksaa jatkaa kokeilua sinnikkäästi, sen olen päättänyt.

Olen huomannut, että olo on kropassa jollain lailla leveämpi. Paino ei (vielä) ole pudonnut.

Ajattelin mennä detox-jalkakylpyyn,koska huomasin että laitteella voi poistaa limaa ja muita ylimääräisiä aineita elimistöstä.Sattumalta hoitajan laite oli korjattavana maahantuojalla Saksassa, missä laitetta käytetään terveyskeskuksissa. Hoito on kuulemma niin tehokasta, että 15 mun hoitoa riittää.

Minulla on synnynnäinen maksasairaus, joten kuona-aineita näköjään kertyy selluliitinkin ominaisuudessa. Liikuntaa olen vältellyt sitkeästi, koska liikkeellelähteminen on jostain syystä niiiiiin vaikeaa. Syy tähän selvisi. Liikkeelle lähtö ja saamattomuus on tyypillistä omalle kapha-tyypilleni. Siitä ei siis voi syyllistää eikä syyllistyä.Minua auttaa paljon, kun tiedostan nämä asiat. Tieto auttaa suhtautumaan lempeästi ja ymmärtävästi ilmiöihin. Ymmärrän toisaalta niskasta-kiinni- neuvon antavia. Voi olla erittäin turhauttavaa seurata vierestä, kun toinen vain venyy ja vanuu eikä kohenna terveyttään. Mutta me kaphatkaan emme ole toivottomia. Kun ryhdymme toimeen, teemme sen rauhallisesti ja sitkeästi.

Maksasairauteni on ulkomaisten tutkimusten mukaan alidiagnostisoitu sairaus. Alfa-1-antitrypsiininpuutos aiheuttaa keuhkosairauksia ja limaisuutta keuhkoissa, myös maksasairauksia. Itselläni on lievin muoto. Erään ulkomailla tehdyn tutkimuksen mukaan Aat-1 aiheuttaa 3-5 kertaa useammin poskiontelotulehduksia. Itseltäni sairaus löydettiin sappikivileikkauksen yhteydessä kohonnrieiden maksa-arvojen vuoksi. Jos lähisuvussanne on jollain keuhkosairauksia, pyytäkää tutkimaan Aat1:n mahdollisuus. Aat-1liittyy myös joillakin astmaattisiin oireisiin. Aat1 on perinnöllinen.

Jalkahoitaja antoi minulle hyviä neuvoja kehon puhdistamiseen. Olen nyt motivoitunut tekemään paljonkin luonnon omilla menetelmillä. Lääkkeitä haluan välttää, koska ne kuormittavat maksaa. Ja senkin takia, että ne eivät poista limaisuuden

Pitkän kirjoitukseni lopuksi haluan sanoa, että haluan katkaista sukupolvien ketjun. Isänikin on kärsinyt limaisuudesta.Hänellä on keuhkoahtaumatauti. Ei ole tutkittu, olenko perinyt häneltä tautini vai onko se tupakan ja kaivostyön ansiota. Haluan nyt, että itse opin liikkumaan, rentoutumaan ja syömään minulle oikealla tavalla, että liman tuotanto loppuu. Ja että myös toinen lapsistanikin oppisi hänelle sopivan elämäntavan. Ilman turhia lääkkeitä.

Tsemppiä kaikille!

Yhteistyössä