Miksiköhän sellainen naapuruston äiti

• Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti
äitix2
ei katso minuun päinkään koskaan kun olen kahden lapsen kanssa liikenteessä, vaikka meillä on saman ikäiset lapset? esim. kadulla kävellään eikä mailla eikä halmeilla ketään, katsoo ihan tarkoituksella vaan ohi.. ei ole ujon oloinen noin muuten.. minusta vähän outoa ... eli ei anna sijaa edes tervehdykselle tms.. ei siis tunneta mutta minusta vähän outoa käytöstä. jossain suurkaupungissa ymmärtäisin mutta asutaan lähes maalla.. ja lapseni ja minä ollaan kyllä aivan "normaaleja"

hei joo!
Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
ei katso minuun päinkään koskaan kun olen kahden lapsen kanssa liikenteessä, vaikka meillä on saman ikäiset lapset? esim. kadulla kävellään eikä mailla eikä halmeilla ketään, katsoo ihan tarkoituksella vaan ohi.. ei ole ujon oloinen noin muuten.. minusta vähän outoa ... eli ei anna sijaa edes tervehdykselle tms.. ei siis tunneta mutta minusta vähän outoa käytöstä. jossain suurkaupungissa ymmärtäisin mutta asutaan lähes maalla.. ja lapseni ja minä ollaan kyllä aivan "normaaleja"
Mä teen noin koska mua ei vaan kiinnosta tuijottaa vieraita ihmisiä, oli niillä lapsia tai ei. Ei äidit tervehdi niinku rekkakuskit..

ap
Ihmettelen vaan että mikä on syynä, kun ihan selvästi tarkoituksella on ettei huomaakaan vaikka menee ohi ihan parin metrin päästä.. siis katsoo vaan muualle ettei jää edes sijaa vaikka hymyillä tai tervehtiä.

Milla
Alkuperäinen kirjoittaja hei joo!:
Alkuperäinen kirjoittaja äitix2:
Mä teen noin koska mua ei vaan kiinnosta tuijottaa vieraita ihmisiä, oli niillä lapsia tai ei. Ei äidit tervehdi niinku rekkakuskit..
Mäkään en ymmärrä, miksi kaikken äitien pitäisi olla tuttavia, kavereita. Itselläni on ainakin omat ystävät. En etsi uusia naapureista vain sen takia, että heillä myös on lapsia.
Miksi tervehtisin vieraita ihmisiä. Kävisi esim. kaupassakin raskaaksi, joskokoajan pitäisi tervehtiä vastaan tulevaa ihmistä.

morticia
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihmettelen vaan että mikä on syynä, kun ihan selvästi tarkoituksella on ettei huomaakaan vaikka menee ohi ihan parin metrin päästä.. siis katsoo vaan muualle ettei jää edes sijaa vaikka hymyillä tai tervehtiä.
edelleen MIKSI sen pitäisi tervehtiä tai hymyillä sulle jos ei tunne sua? Mua ainakin ahdistaa semmoset äidit jotka selvästi kerjää katsekontaktia tai jotain epämääräistä moikkausta äitiyden nimissä. Semmosille teen just noin että katson vaan kylmästi ohi ja lisään vahtia

ap
ei silmiin tarvitse tapittaa mutta meillä on saman ikäiset lapset mukana niin jännä kun en ei edes vilkaise. vaikka varmaan ensin on sivusilmällä huomannut että ollaan liikkeellä. mutta ehkä on sitten normaalia joissain ympyröissä

naapuruston uusi äiti
Minä en halua naapurustosta tuttavia. Saatan joskus moikata, mutta en sen kummemmin pyri tekemään tuttavuutta. On kerran ollut sellainen tuttava pihapiirissä joka jatkuvasti änki kylään ja toi lapsiaan hoitoon, sain siitä tarpeekseni.
Kunhan lapsi kasvaa, saa leikkiä tietenkin muidenkin lasten kanssa pihalla, ja olen siellä mukana yms mutta ei kiinnosta sydänystävystyä kenenkään kanssa. Pihatalkoot hoidan ja pakolliset "kaunis ilma" keskustelut. Onneksi on äiti- ja lapsiystäviä muuallakin.

Milla
ei silmiin tarvitse tapittaa mutta meillä on saman ikäiset lapset mukana niin jännä kun en ei edes vilkaise. vaikka varmaan ensin on sivusilmällä huomannut että ollaan liikkeellä. mutta ehkä on sitten normaalia joissain ympyröissä
Kovasti sinua tuo toinen äiti kiinnostaa. Yritä etsiä ystävia niistä ihmisistä, jotka ovat kiinnostuneita ystävyydestä ja keskusteluista kanssasi.
Uskoisin olevan enemmänkin kuin joissain ympyröissä yleistä, ettei vieraiden ihmisien kanssa välitetä toimitella huvin vuoksi tai hymyillä.
Empä usko naapurillasi olevan kiinnostusta vilkuilla sivusilmällä sinua. Onko se toiveajatteluasi? Suuntaa energiasi jonnekin muualle

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Kovasti sinua tuo toinen äiti kiinnostaa. Yritä etsiä ystävia niistä ihmisistä, jotka ovat kiinnostuneita ystävyydestä ja keskusteluista kanssasi.
Uskoisin olevan enemmänkin kuin joissain ympyröissä yleistä, ettei vieraiden ihmisien kanssa välitetä toimitella huvin vuoksi tai hymyillä.
Empä usko naapurillasi olevan kiinnostusta vilkuilla sivusilmällä sinua. Onko se toiveajatteluasi? Suuntaa energiasi jonnekin muualle
Ei, kun ajattelin että onko minussa joku vika kerta ainoa äiti joka asuu tässä lähistöllä katsoo ohi

mude
Usein ujot vaikuttavat päällepäin ylpeiltä, nokkapystyssä käveleviltä. Varmaan itsekin syyllistyn joskus tohon. Kaikki eivät vaan halua ottaa kontaktia, ehkä hän pelkää, että teidän nyt sitten pitäs ruveta kaveeraamaan enempikin, jos rupeatte tuttavallisiksi. Kokeileppas joskus, että tervehdit vaan häntä oikein reippaasti vaikka ei katsokaan sinuun päin. Noteeraako sua silloinkaan...

Milla
Eihän sinussa varmasti mitään vikaa ole. Ei kai vieras ihminen vieraasta sellaisia päätelmiä tee.
Hän on nyt vain samanhenkinen kuin me monet tällä palstalla nyt olemme olleet.

Wv
Ei minua ainakaan kiinnosta katsella jokaista vastaantulevaa eikä kaikkien kanssa välttämättä halua tutustua.
Useinkin pukkaan vaunuja ja katselen maahan kun en jaksa jäädä lörpöttelemään tuttujen kanssa jos tulee vastaan.
Älä ota itsees.

Velvoittaako se vilkaisemaan tai tervehtimään tuntematonta, jos hänellä on suunnilleen samanikäiset lapset? :snotty:
Siinä tapauksessa mä olen kovin tyly. Juttelen kyllä leikkipuistoissa yms toisten äitien kanssa, mutta kun kävelen lasteni kanssa niin harvemmin edes huomaan ketään vastaantulevia. Tutummatkin joutuvat usein yskäisemään vieressä ja sanomaan että haloo, herätys :)

vieras
Toiset osaavat olla selväjärkisiä ja empaattisia, kuten sinä ap. Toiset taas omaan napaan tuijottajia, jotka eivät halua ja osaa ottaa muista kanssa kulkijoita huomioon. Hymy ja tervehtiminen ei ole kenellekään pahasta, hienoa, että sinulle on opetettu käytöstvata tavat. Voit olla varma, että nämä niskojen nakkelijat eivät lapsilleenkaan osaa näitä taitoja opettaa.

Ålli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toiset osaavat olla selväjärkisiä ja empaattisia, kuten sinä ap. Toiset taas omaan napaan tuijottajia, jotka eivät halua ja osaa ottaa muista kanssa kulkijoita huomioon. Hymy ja tervehtiminen ei ole kenellekään pahasta, hienoa, että sinulle on opetettu käytöstvata tavat. Voit olla varma, että nämä niskojen nakkelijat eivät lapsilleenkaan osaa näitä taitoja opettaa.
Miksi jokaista vastaantulevaa pitäisi tervehtiä ja vielä hymyillä?

Yhteistyössä