Miksiköhän kosmetiikkamainoksissa saa valehdella niin paljon?

Ripsiväri pidentää ripsiäsi 70%. Kymmenen euron ripsarin muovihärpäkkeessä hyödynnetään nanoteknologiaa. Kosteusvoide herättää uinuvat geenisi. Pesuaine tyhjentää ihohuokosesi tai kutistaa ne. Hoitoaine korjaa hiuksista kaksihaaraiset ja tekee muutenkin kuolleesta kudoksesta kovin elinvoimaista.

Näytetään animaatioita, joissa tuotteiden mystiset molekyylit uppoavat milloin mihinkin kudokseen ja hups vain, korjaavat ne. Riittää, kun puhutaan molekyyleistä, mitään todellista tietoa tai vaikutusmekanismia ei tarvita.

Noita väitteitä ei kai kukaan normaalijärjellä varustettu voi ottaa tosissaan. Itseä ärsyttää koska en edes halua ostaa kosmetiikkaa, jota mainostetaan jostain puppulausegeneraattorista repäistyillä väittämillä, joissa ei ole mitään totuuspohjaa. Eikö kosmetiikkamainosten valehtelussa ole mitään rajoituksia, niissä saa sanoa mitä vain? Tuntuu kuin naisia pidettäisiin kovin typerinä.
 
ghhh
Siis sun mielestä niitä ei ota kukaan tosissaan, mutta silti sua ärsyttää ne ihan hirveästi?! Mitä sitä ärsyyntymään, kun ei niitä kerran kukaan tosissaan ota.
 
No ei niitä ihan noin kuvailla. Ihan tosiasialliset vaikutukset kerrotaan, esim. kasvovesi parantaa kliinisesti ihon kosteustasapainoa mutta silti monet pitävät sitä turhana. Suomimammat on niin välinpitämättömiä oman ulkonäönsä suhteen, yksi äiti-kaverini poistaa meikkinsä vauvan pesuliinalla! Tai mikä hitto se on jolla voi puhdistaa vauvan ulosteet.
 
No ei niitä ihan noin kuvailla. Ihan tosiasialliset vaikutukset kerrotaan, esim. kasvovesi parantaa kliinisesti ihon kosteustasapainoa mutta silti monet pitävät sitä turhana. Suomimammat on niin välinpitämättömiä oman ulkonäönsä suhteen, yksi äiti-kaverini poistaa meikkinsä vauvan pesuliinalla! Tai mikä hitto se on jolla voi puhdistaa vauvan ulosteet.
uinuvat geenit, 70% ripsienpidennys ja nanoteknologia esim. olivat ihan suoria lainauksia kosmetiikkamainoksista.
 
No ei niitä ihan noin kuvailla. Ihan tosiasialliset vaikutukset kerrotaan, esim. kasvovesi parantaa kliinisesti ihon kosteustasapainoa mutta silti monet pitävät sitä turhana. Suomimammat on niin välinpitämättömiä oman ulkonäönsä suhteen, yksi äiti-kaverini poistaa meikkinsä vauvan pesuliinalla! Tai mikä hitto se on jolla voi puhdistaa vauvan ulosteet.
Sehän on juurikin puhdistusliina ja hellävarainenkin vielä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
"juupajuu"
Koska kasvojen iho on erilaista ja sitä kannattaa hoitaa eri tavalla eri ainein, ellei halua iho-ongelmia ja ennenaikaisia ryppyjä, juonteita.
Vilkaisimpa tuolta kaapista vauvojen puhdistuspyyhkeitä ja nimenomaan meikinpoistoon tarkoitettuja puhdistuspyyhkeitä. Ainesosat olivat samat lukuunottamatta että jälkimmäisessä oli lisäksi manteliöljyä ja aloe veraa, ja jotenkin veikkaan etteivät nuo ole se merkittävä tekijä joka tekee meikinpoistopyyhkeistä okein, mutta pyllypyyhkeillä räjähtää naama.
 
säpäle harmaana
Olen aina valmiina neuvoona, lastenkasvatus ja - hoito on vahvinta kenttää, mutta mielelläni myös ihonhoidossakin neuvon. :)

Eli naaman pesuun pitää käyttää puhdistusemulsiota, jonka jälkeen kasvovesi ja lopuksi seerumi ja/tai voide/öljy.
Puhutko nyt meikinpoistosta vai kasvojen pesusta? Ne kun voivat tarkoittaa eri asioita. Oletko kuullut meikinpoistoliinoista? Miten luulet niiden eroavan vauvojen kosteuspyyhkeistä?

Minä kyllä aika useinkin ensin poistan enimmät meikit jollain vanulapulla ja sen jälkeen vasta pesen kasvot.
 
[QUOTE="juupajuu";30788065]Vilkaisimpa tuolta kaapista vauvojen puhdistuspyyhkeitä ja nimenomaan meikinpoistoon tarkoitettuja puhdistuspyyhkeitä. Ainesosat olivat samat lukuunottamatta että jälkimmäisessä oli lisäksi manteliöljyä ja aloe veraa, ja jotenkin veikkaan etteivät nuo ole se merkittävä tekijä joka tekee meikinpoistopyyhkeistä okein, mutta pyllypyyhkeillä räjähtää naama.[/QUOTE]

Minä en oo kosmetologi, mutta uskoisin ettei se ole ihoa riittävästi puhdistava ja kosteuttava, hoitava ja ennaltaehkäise iho-ongelmia toisin kun normiputsarit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30788076:
Puhutko nyt meikinpoistosta vai kasvojen pesusta? Ne kun voivat tarkoittaa eri asioita. Oletko kuullut meikinpoistoliinoista? Miten luulet niiden eroavan vauvojen kosteuspyyhkeistä?

Minä kyllä aika useinkin ensin poistan enimmät meikit jollain vanulapulla ja sen jälkeen vasta pesen kasvot.
Eroavat varmasti ja kyllä olen käyttänyt niitä monestikin :) Varmasti meikki lähtee ja kasvot puhdistaa vaikka saippualla, mutta mun mielestä kauneus lähtee hyvästä ihosta ja siitä ei kannata luistaa.
 
[QUOTE="juupajuu";30788089]eipä meikinpoiston ole tarkoituskaan syväpuhdistaa ja -kosteuttaa ihoa sekä ennaltaehkäistä iho-ongelmia. Sen tarkoitus on poistaa meikit.[/QUOTE]

Juu kyllä ihan marketin putsarit tekee sen, mutta en jaksa vääntää jos tietosi on tuolla tasolla.
 
säpäle harmaana
Eroavat varmasti ja kyllä olen käyttänyt niitä monestikin :) Varmasti meikki lähtee ja kasvot puhdistaa vaikka saippualla, mutta mun mielestä kauneus lähtee hyvästä ihosta ja siitä ei kannata luistaa.
Niin, eli miksi se kaverisi ei voisi käyttää niitä samanlaisia puhdistusliinoja. Ei niissä ole mitään muuta eroa, kuin koko ja nimi.
 

Yhteistyössä