miksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Miksi mun vatsa reagoi ananakseen kipeytymällä :/ ???? Polttelee ja kouristelee aina n. puoli tuntia ananaksen syönnin jälkeen. Onko siinä jotain happoa (esim. kuten raparperissä oksaalihappoa) vai mistä tää voi johtua ??
Aivan ku ois mahahaava :/

Tuoreesta ananaksesta mulla menee aina suupielet halki. Ei koskaan säilykeananaksesta. Mistään muusta hedelmästä tai marjasta ei tällaista. Joten jotain happoa siinä varmaankin on.

Jos sul ois vatsahaava, niin sul ois muitakin oireita ja vatsa olisi tasaisesti koko ajan kipeä. Ainakin mun äidillä oli näin. Oletko kokeillut antepsinia? Voitko olla syömättä ananasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Hurrikaani:
Jos sul ois vatsahaava, niin sul ois muitakin oireita ja vatsa olisi tasaisesti koko ajan kipeä. Ainakin mun äidillä oli näin. Oletko kokeillut antepsinia? Voitko olla syömättä ananasta?

Tottakai voin olla syömättä, mut oon sen (tuoreen ananaksen) oikeestaan nyt kesällä vasta "löytänyt" ja se on niiiin hyvää =)

Ai niin. Söin muuten itsekin tuoretta ananasta jokunen kuukausi sitten. Mulla tuli siitä maha kipeäksi. Ja karmea ripuli. Oisko siinä jotain hedelmä happoa tms. Paljon, en tiedä. En ole sen koommin syöny tuore anasta.

Yhteistyössä