Goijan-marjamyrkytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Varpusparvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Varpusparvi

Vieras
Hyi helvetti. Minä olen nyt viikon sisään kahteen kertaan lisännyt pari lusikallista Goji-marjoja salaattiin iltapalalla. Ensimmäisellä kerralla en osannut yhdistää mistä oireet johtuivat mutta eilen illalla jo tajusin yhteyden; molemmilla kerroilla alkoi kauheat vatsakrampit n. puoli tuntia syönnin jälkeen. Kouristi niin että tuntui kuin olisin päässyt taas synnytyshommiin! Aivan verrattavissa supistuskipuihin. Tuli myös kuvottava olo ja huimausta. Kohta alkoi vatsaväänteet niin että sain istua 4 tuntia wc:ssä.
Lähti aamulla kyseiset marjat roskikseen. Vieläkään ei ole olo normaali ja vatsaan koskee. Kellekään en noita marjoja suosittele, en missään nimessä!
Ja nettikeskusteluja nyt selanneena en suinkaan ole ainut johon kyseinen terveystuote on noin vaikuttanut!

En puhuisi myrkytyksestä vaan siitä että ko tuote ei käy sinulle. Ihan siinä samassa mikä muu tahansa tuote voi olla sopimaton.

Jos tuotetta suositellaan terveystuotteena ja sitten kuitenkin netti on pullollaan varoituksia juurikin noista hyönteismyrkyistä ja solaniinia. Kun googlaa, löytyy niin kotimaasta kuin ulkomailtakin samoja kokemuksia enemmän kuin hyviä!
Tästä lähtien pitäydyn todellakin vain itse poimituissa kotimaisissa marjoissa.

Myrkytyksestä todellakin puhun jos ihminen makaa vessan lattialla hikoillen ja palellen kauheissa kouristuksissa.

Voin sanoa ettei minulle sovi viljatuotteet, mutta en minä tuossa tilassa ole koskaan niiden takia ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja marjat homehtuu herkästi;28603843:
oliko homeisia? Viljassahan hyväksytään pieni osa hometta ja siksi niin monelle vilja ei sovi ollenkaan:-(

Ei ollut homeessa varmasti. Asianmukaisesti säilytettynä.

Ne on kuivattuja marjoja, jotka oli säilössä kuten on ohjeistettu. Tuollaisessa määrässä jonka söin, ei pitäisi mitenkään olla laksatiivisia vaikutuksia, jos on niin sitten niitä marjoja ei yhtä enempää kannata suuhunsa laittaa.
Kotimaisia marjoja meillä on pakastin täynnä, mutta juuri noita kuivattuja marjoja oli tarkoitus laittaa salaattiin tavallisen salaattisiemensekoituksen sijaan. Ei olisi kannattanut kokeilla. Tästä lähtien en osta noita.

Yhteistyössä