Ä
Ärsyyntynyt
Vieras
Kysymykseen ei löytyne vastausta, mutta pakko vaan avautua. Suorastaan vituttaa eräs kaunis, filmaattinen ja fiksu ystäväni, joka roikkuu rumassa, tyhmässä ja tylyssä miehessä jo ties monennettako vuotta. Ystäväni haluaisi lapsia, mies ei. Ystäväni haluaisi edes muuttaa yhteen, mies ei. Mies aina välillä ottaa ja lähtee vähän etäisyyttä hakemaan, ja sitten soittaa kun on taas valmis ottamaan ystäväni seuranpitäjäksi. Mies ei sentään onneksi hakkaa, mutta henkistä väkivaltaa harjoittaa selkeästi.
Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä, mitä ei pitäisi, voiko ylipäänsä tehdä mitään? Olen yrittänyt ilman mitään mustamaalaamista ohjata ystävää siihen suuntaan, että hän kasvattaisi itsetuntoaan, miettii mitä hän ansaitsisi ja onko se tätä jne. Olen myös kerran tällaisena etäisyydenottohetkenä sanonut sille aivan suoraan ja raa'asti, että tilanne on kundille tosi kätevä, kun sä olet aina valmiina ja että olet sille aina vain varalla. Mitään oikeaa parisuhdetta teillä ei tule ikinä olemaan. Tämä oli ainoa kerta kun puhuin suoraan.
Se oli todellakin samaa mieltä, mutta silti palaa aina vaan sen miehen luo.
En vaan ymmärrä?
Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä, mitä ei pitäisi, voiko ylipäänsä tehdä mitään? Olen yrittänyt ilman mitään mustamaalaamista ohjata ystävää siihen suuntaan, että hän kasvattaisi itsetuntoaan, miettii mitä hän ansaitsisi ja onko se tätä jne. Olen myös kerran tällaisena etäisyydenottohetkenä sanonut sille aivan suoraan ja raa'asti, että tilanne on kundille tosi kätevä, kun sä olet aina valmiina ja että olet sille aina vain varalla. Mitään oikeaa parisuhdetta teillä ei tule ikinä olemaan. Tämä oli ainoa kerta kun puhuin suoraan.
Se oli todellakin samaa mieltä, mutta silti palaa aina vaan sen miehen luo.
En vaan ymmärrä?