Miksi ylipäätänsä pitää juoda alkoholia??Miksi sä juot viinaa?

Mä voin juoda kyl siiderin tai lonkeron silloin tällöin saunan jälkeen. 2 pulloa on maksimi,enempää eiuppoa. Inhoan oksentamista yli kaiken,joten se rajoittaa juomista. Ja lapsien myötä ei juominen/juhliminen enää kiinnosta. Musta kai tullu kalkkis/vanhus :D

HelloShitty
jotkut drinksut on hyviä eikä niitä saa alkottomina. :whistle:
no joo..aika samalla linjalla oon. hyvin pärjään ilman. ja jo siitä että kattelee kännisiä ihmisiä niin tulee semmonen olo ettei haluu ite juoda. varsinkin nyt kun on raskaana niin hermot menee ihan sikanopeesti. :headwall:

laiskimus madonius harmaana
En muista minäkään koska olisin juonut ja käsi sydämmellä voin sanoa että en koskaan ole juonu änkyrä kännejä että olisin sitten potenu krapulaa tai mitään morkkiksia, varmaan johtuu myös siitä että en tykkää ryypiskellä kun iisäni oli kans alkkis ja sitä sain seurata pienen lapsuuteni ajan, milloin heilu puukon kans ja uhkasi tappaa äidit ja milloin hyppäsi auton rattiin ja uhkasi ajaa päin tiiliseinää itsari mielessä.

Minä aina ahistun kun mennään istumaan iltaa ja siellä porukat ryypiskelee nousee jotenki niskakarvat pystyyn ja sulkeudun omiin olihin, en osaa pitää hauskaa semmosessa porukassa =(

mä tykkään sen mausta.. siis esim siideri on musta hyvää. eikä sitä todella tarvii juoda humaltuakseen vaan vaik esim ruoan kanssa tai saunan jälkeen kuten veden, maidon tai limunkin. mutta mitään pakkoa ei ole, hauskaa osaa pitää ilmankin :D

vieras
ei mua ainakaan kiinosta se enään niinkuin ennen,pe otin puoltoista sidukkaa ja eile oli niin paha olo et varmaan jussina sit seuraavaksi otn ruokajuomana yhen tai en välttämättä sitäkään.
Voisin iha hyvin olla ilman alkoholia,ei tuota ongelmaa.

Lipton^
10vuotta ilman viinaa olin, ei vaan tehnyt mieli. Sit menin ukon työpaikan pikkujouluihin ja siel otin muutaman drinkin. Että se siitä raittiusajasta :D. Ja en mitenkään tietoisesti ole raittiina ollut. Ihan vaan sen takia, ettei viinaa/alkoholia tehnyt mieli

Sosiaalinen tapa. HelloShittyn kanssa olen kyllä samaa mieltä että erityisesti raskaana ollessa se muiden juopottelun vierestä katseleminen otti päähän, kun kaveritkin muuttui hetkessä niin järjettömän ääliöiksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Sosiaalinen tapa. HelloShittyn kanssa olen kyllä samaa mieltä että erityisesti raskaana ollessa se muiden juopottelun vierestä katseleminen otti päähän, kun kaveritkin muuttui hetkessä niin järjettömän ääliöiksi :)
Kyllä se alkaa tuntuu siltä ilman raskauttakin.

vieras
Hmm..no mä en koske väkeviin juomiin ollenkaan,silloin tällöin pari olutta tai siideriä riittää mulle.Humalahakuisesti en juo,vaan sen muutaman esim.viikonloppuna saunan jälkeen rentoutumis tarkoituksessa.Kännääjiä ei huvita itelläkään katella ja siitä syystä ei juuri koskaan tuu baareissakaan käytyä.

Alkoholilla korvataan jokin muu asia. Moni juo, koska pitkästyy helposti, tai hoitaa sillä hermostuneisuutta, tai turhautuneisuutta.

Kun rupesin tekemään lapsia, niin jouduin toki keksimään jonkin korvikkeen alkoholille. Nyt, vaikka voisin juoda, ei tee mieli, koska ei ole enää tarvetta.

noksu
Olut on musta oikeesti hyvää, myös holittomana eli sen puolesta voisin olla nollalinjalla. Saunaan kuuluu olut ja kesäpäivään ja ruohonleikkuuseen olut.
Viinikin on hyvää,on oikeesti ihan mukava tunne istahtaa illalla sohvalle ja juoda lasi viiniä ihan omaksi iloksi.

Viinaa ei kannata juoda masennukseen tai pahaanoloon, siihen se ei auta. Armottomaan ketutukseen kylläkin joskus.
Mä en näe viinaa enkä viinanjuojia kohtuukäyttäjinä ongelmana.

Yhteistyössä