Miksi yksinhuoltajaisistä ei tykätä?

Ajoittain tällä palstalla, ja ihan oikeassakin elämässä, joillakin tuntuu olevan jotain yh-isejä vastaan. En ole siis kokenut mitään "suurta" ilkeilyä tai vastaava, mutta kysyn kuitenkin, mitkä syyt voisivat olla syynä siihen, että yh-isät ärsyttävät joitakin?

On tätä joku kysynyt aiemminkin, mutta keskustelua ei ole silti aiheesta käyty. Miksi yh-isät eivät tule samanlailla ymmärretyiksi kuin yh-äidit?
 
"vieras"
Arvaston yh-isiä ja ylipäätään lapsille omistautuvia isejä hyvin paljon. He antavat lapsilleen hyvän lapsuuden ja kokemuksen siitä että ovat rakastettuja ja hyväksyttyjä. Sanotaanko näin, että 89% naisista arvostaa sitä.
 
"vieras"
Minulla taas on ihan päinvastainen käsitys... Yh-isä on sankari kun huolehtii yksin lapsistaan, yh-äiti taas milloin lutka, milloin yhteiskunnan tukia ja mieheltään elareita nyhtävä loinen jne.

Nyt kun ooikein ajattelen, niin en ole IKINÄ kuullut (lukenut) kenenkään sanovan pahaa yh-isistä :O Etävanhemmuuskin on yleensä miehelle ihan sallittua, eikä sitä kummastella, mutta etä-äiti taas on lapsensa hylännyt, kylmä ja paha ihminen.

Kurjaa jos koet että sinusta ei tykätä tai ei ymmärretä, mä toivoisin tykkäämistä ja ymmärrystä ihan kaikille lapsistaan välittäville vanhemmille sukupuolesta tai parisuhdestatuksesta huolimatta! :)
 
"Vieras"
Älä ota asioita henkilökohtaisesti, palstalla ainakin hakutaan kaikkia. Ihan sama, oletko yh-isä, etä-äiti, paistatko lapsillesi vääränlaisia pullia vai etkö paista lainkaan pullia lapsillesi, jos syötät puuroa lapselle, ihan mitä vaan, nin pieleen menee.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
"yyhoo"
Täh? :O Kyllä sä taidat olla nähnyt unta... :whistle: Kyllä mun käsittääkseni yh-isät on ihmisten puheissa jokseenkin sankareita, kun meidät yh-äidit sen sijaan leimataan ties miksi.... ;) Mä en ole yh-isiä tavannut (täälläpäin, kun ne on miehet, jotka siitä perheestä eron ottaa), mutta kyllä meikäläinen ainakin perustaa mielipiteensä sen ihmisen mukaan, eikä hänen perhestatuksensa. Niitä mätätmunia, kun timanttejakin voi olla ihan joka yhteiskuntaluokassa ja erilaisella perhetaustalla varustettuna.
 
Rollolainen
[QUOTE="Sirkkeli";28776881]Sä oot vienyt ne lapsiraukat väkisin äidiltä, vaikka se olis olllut oikeasti se parempi lähivanhempi ;([/QUOTE]

Vai että alkoholisoitunut tai mt -ongelmainen on parempi kuin sellainen isä jolla ei niitä ole
 
kfkfkf
[QUOTE="yyhoo";28776900]Täh? :O Kyllä sä taidat olla nähnyt unta... :whistle: Kyllä mun käsittääkseni yh-isät on ihmisten puheissa jokseenkin sankareita, kun meidät yh-äidit sen sijaan leimataan ties miksi.... ;) Mä en ole yh-isiä tavannut (täälläpäin, kun ne on miehet, jotka siitä perheestä eron ottaa), mutta kyllä meikäläinen ainakin perustaa mielipiteensä sen ihmisen mukaan, eikä hänen perhestatuksensa. Niitä mätätmunia, kun timanttejakin voi olla ihan joka yhteiskuntaluokassa ja erilaisella perhetaustalla varustettuna.[/QUOTE]

No tälleen mäkin olen kyllä käsittänyt :D

Yh-isät on sankareita ja yh-äidit vieneet huoltajuuden suunnilleen :D
 
Rollolainen
mä tiiän ainkin kaksi yh-isää ja ovat kyllä kasvattanet lapsistaan yheiskuntakelpoisia. Kummallakin ollut kolme kasvatettavana, kummassakin tapauksessa äiti ITSE ON lähtenyt omasta tahdostaan, eikä ole taustalla ollut väkivaltaa tms.
taustalla on yleensä ollut naisen mt -ongelma tai rakastuminen toiseen mieheen
 
"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";28776930]Jeah. Ja sä Rollo oot niin stanan yksinkertainen ihminen, etten voi kuin ihmetellä :) En edes viitsi sarkasmeista yms. muusta kertoa, kun et sä kuitenkaan tajua.[/QUOTE]
Näin on!
 
jäkjäk
[QUOTE="Sirkkeli";28776930]Jeah. Ja sä Rollo oot niin stanan yksinkertainen ihminen, etten voi kuin ihmetellä :) En edes viitsi sarkasmeista yms. muusta kertoa, kun et sä kuitenkaan tajua.[/QUOTE]

Sarkasmi on taitolaji. Vika ei ole aina lukijassa ;)
 
Minulla on aivan päinvastoin se mielikuva, että yh-äidit ovat alinta kastia ja yh-isiä pidetään suurina uhrautujina. Tälläkin palstalla mollataan yh-äitejä harva se päivä ja yh-isät saavat suitsutusta ja sympatiaa.
 
Joillakin yh-naisilla on noussu niskakarvat pystyyn kun ovat kuulleet miehen olevan yh, ja sitten on ihmetelty miten mies voi olla kun se ei ole lasta kantanut, imettänyt eikä osaa hoitaa. Tällaiset mielikuvat varmaan tulee omista huonoista kokemuksista...
 
Keittiönoita
Enpä ole törmännyt moiseen, että yh-isejä jotenkin halveksittaisiin tms tai että edes ärsyttäisivät ketään. Joidenkin yh-isien kohdalla olen törmännyt hämmästelyyn siitä, miten yhdistävät vaativan työn ja yksinhuoltajuuden, mutta näissäkin tapauksissa on yh:lla ollut sen verran hyvät tukiverkostot, ettei ole ollut ongelmia.
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28776998:
En ole koskaan saanut sympatiaa täällä :D sen sijaan luullaan, että naista muka oon etsimässä.
No ei se mitään haittaa vaikka oisitkin :)

Paremman naisen sä täältä löytäisit, kuin esim treffipalstalta
 
[QUOTE="vieras";28776886]Minulla taas on ihan päinvastainen käsitys... Yh-isä on sankari kun huolehtii yksin lapsistaan, yh-äiti taas milloin lutka, milloin yhteiskunnan tukia ja mieheltään elareita nyhtävä loinen jne.

Nyt kun ooikein ajattelen, niin en ole IKINÄ kuullut (lukenut) kenenkään sanovan pahaa yh-isistä :O Etävanhemmuuskin on yleensä miehelle ihan sallittua, eikä sitä kummastella, mutta etä-äiti taas on lapsensa hylännyt, kylmä ja paha ihminen.

Kurjaa jos koet että sinusta ei tykätä tai ei ymmärretä, mä toivoisin tykkäämistä ja ymmärrystä ihan kaikille lapsistaan välittäville vanhemmille sukupuolesta tai parisuhdestatuksesta huolimatta! :)[/QUOTE]

Juuri näin minäkin olen kuullut.. Ja ei siis ole mun mielipide ! ;) Etäisistä taas saa kyllä lukea ja kuulla kaikenlaista p*skaa. Ja ikävä kyllä tiedän itsekin muutaman p*skan etäisän. Loistaviakin löytyy, mutta sitten on nämä mädät omenat joukossa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28776998:
sen sijaan luullaan, että naista muka oon etsimässä.
No noin taidetaan ajatella melkein kaikista miehistä täällä, ainakin jos vähänkin antaa ymmärtää että tarvii seuraa/kaveria/parisuhteen, tuskin liittyy yksinhuoltajuuteen tuo luulo, vaan ihan siihen että mies alkaa hengailla naisvaltaisella palstalla :)
 

Yhteistyössä