Miksi verensokerini ei nouse edes syönnin jälkeen kauheasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hui"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hui"

Vieras
Tänään olen mittaillut verensokeria, koska olo oli aamulla todella huono.
2h aamupalan jälkeen mittasin ja sain 5.1, vaikka vedin palan suklaatakin.
45min lounaan jälkeen mittasin niin sain 4.7. Ja nyt ennen päivällisen syöntiä mittasin niin oli edelleen 4.7.

Syön 5krt päivässä, terveellisesti. Ruokavalio koostuu kasviksista, marjoista, rahkasta, raejuustosta, kaurahiutaleista, leseistä, liha/kala/kana/muna.

Ihmetyttää kyllä hieman tuo matala verensokeri..

Nuo ei oo matalat vaan ihan normaaliarvot... Miksi luulet mataliksi noita lukemia?

Koska olo oli todella huono. Huimasi, oksetti, sydän hakkasi sataa, kädet tärisi, en meinannut pystyssä pysyä, en nähnyt kunnolla jne. Eli kaikki oireet viittaa matalaan verensokeriin. Nämä oli siis kun heräsin. En mitannut verensokeria heti herättyäni.

Vai millä selitätte nuo oireet?

[QUOTE="vieras";28386169]Onhan tuo ruokailun jälkeen matalahko arvo. On se yleensä enemmän vasta syöneenä.[/QUOTE]

Riippuu siitä mitä syö. Jos ei syö riittävästi proteiinia, niin arvot on taas 2 tunnin päästä laskeneet.

On olemassa sokeriaineenvaihdunnanhäiriö, jonka vuoksi verensokeri ei vain nouse normaalilla tavalla. Aiheuttaa oireita kuten väsymys, ärtyneisyys, poissaolevaisuus, kylmyydeen tunne ja paino ei laske. Kyseessä ei ole diabetes, mutta hoitona on diabeetikon ruokavalio, verensokerin pitämiseksi edes siinä alimmassa lukemassa. Todetaan yleensä sokerirasituskokeen yhteydessä, harvinainen, mutta ei vaarallinen.

Mikähän se tämä tälläinen häiriö on...miksei kukaan lääkäri ole tästä minulle mitään sanonut vaikka olen jo montakymmentä vuotta kärsinyt alhaisista verensokereista.

Siis oikeasti alhaisista, ei kuten aloittajalla vaan niin alhaisista että raskaana ollessani tuli lääkäriltä "määräys" popsia suklaata pitkin päivää jotta ei vaan ala huimaamaan.

Yhteistyössä