miksi vauvaa vaan huutaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
en saa sitä rauhoittumaan.... miks vauva ei tykkää olla mun sylissä:( mitä pahaa oon tehnyt tai mitä oon tehnyt väärin että en saa vauvaa rauhoittumaan:( on niin masentunut olo ja syytän vaan itseni-olen huono äiti ku en saa edes nyt lasta rauhoittumaan..vauva on siis kohta 3kk

joko sillä on koliikki tai sitten sillä on nälkä.

Vauvat todellakin syövät useammin kuin 4 h välein! Omat oli tissillä 2h välein, paitsi iltaisin 1 h välein.

Ei niitä aina saa rauhoittumaan!!!
Et ole huono äiti. Ymmärrän tuskasi täysin. Mä olin vielä toisenkin lapsen kanssa hermoheikko, jos se vaan itki ja itki.
Mutta kun olet kaikki perustarpeet tyydyttänyt, niin sitten vaan lohdutat...
Tsemppiä.

laske vauva hetkeksi vaikka omaan sänkyyn ja rauhoitu itse. vauva vaistoaa jos olet hermostunut taikka vihainen nin vauva tuntee olonsa turvattomaksi. Kyllä noita päiviä on jokaisella lapsella/äidillä. itellä on kans 3kk tyttö ja välillä täytyy antaa miehelle kun ite on niin hermostunu ja levoton että ei siitä rauhottelusta taho tulla mitään! Sä oot lapselles paras äiti mitä voi olla! voimia! =) :hug: :flower:

Joskus vauvat vaan huutaa, eikä asiaa voi auttaa - tarkista perinteiset nälkä, vaippa ja väsymys ensin, ja sitten ei muu auta kuin yrittää jaksella. Jos meinaa pää hajota, jätä vauva hetkeksi vaikka omaan sänkyynsä ja mene rauhoittumaan vaikka vessaan tai parvekkeelle tai jonnekin lähelle, mutta omaan tilaan. Vauva ei siitä mene rikki. Muistan erittäin hyvin tuon vaiheen ja huutoihin liittyneen epätoivon, nyt just tuntuu täysin mahdottomalle, mutta tuo vaihe ei oikeasti kestä pitkään. Vauvalla voi olla vaikka masu kipeä ja siksi ei rauhoitu syliinkään. Älä masennu, teet varmasti kaikkesi!

istu alas ja hengitä syvään, se kirppu aistii sun tuskan. Pieni heijaaminen voi auttaa tai kävely. Koita vaan ite reauhottua se on tärkeintä. Jos maha täys ja vaippa tyhjä niin ei auta kun hengata... Tsemiä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joko sillä on koliikki tai sitten sillä on nälkä.

Vauvat todellakin syövät useammin kuin 4 h välein! Omat oli tissillä 2h välein, paitsi iltaisin 1 h välein.

siis syö isoja määriä kerralla 2 h välein..tuttipullosta... mut oksentaa puolet pihalle.. tää itku on pahin,äiti tuli tänne auttamaan mua mutta survos heti vauvan mun syliin ku kuulemma lapsen äipän tehtävä on saada vauva hiljaseks, mut ku mä en pysty siihen...ulkona vaunuissa on ainut ku on hiljaa:(

Sulla on ihailtava asenne. Mä en masennu vaan kiroilen hampaitteni välistä ja uhkailen vauvaa kaikella hirveällä :D

Ei sille voi mitään. Syötä, vaihda kuiviin, ota itse voileipä ja lähde ulos kävelylle. Tai niin minä tekisin.

kiitos kaikille... tää on vaan yhtä tuskaa. neuvolassakin sanottiin vaan et nauti siitä ku vauva on pieni..miten tästä voi nauttii ku toinen huutaa eikä mikään auta:( eniten sattui viel se et mun oma äiti sanoi et etkös sä tunnista mikä sil on hätänä...sul on ollut 3 kk oppii tuntee vauvan eri itkut...no mitkä itkut..tää vauvaa vaan huutaa. ei se itke:(

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
kiitos kaikille... tää on vaan yhtä tuskaa. neuvolassakin sanottiin vaan et nauti siitä ku vauva on pieni..miten tästä voi nauttii ku toinen huutaa eikä mikään auta:( eniten sattui viel se et mun oma äiti sanoi et etkös sä tunnista mikä sil on hätänä...sul on ollut 3 kk oppii tuntee vauvan eri itkut...no mitkä itkut..tää vauvaa vaan huutaa. ei se itke:(

Älä välitä äitisi höpinöistä, takuulla ei ole itsekään tuossa vaiheessa tunnistanut sinun itkujasi... Komenna äitisi takaisin kotiin, jos aiheuttaa vain pahaa mieltä eikä auta. Tsemppiä ja jaksamista, olet omallesi loistoäiti!

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Plääh ei sitä vielä tossa vaiheesa välttis mitään itkuja osaa erottaa. Kaikkia ainkakaan. Ei vielä puolivuotiaanakaan aina tajua. Sit kun ne oppii puhumaan niin helpottaa :D

Ja hei: jos me äidit aina tajuttais mikä on vialla ja osattais arvata kaikki tarpeet niin kuka vauva sit vaivautuis opettelemaan puhumaan? Mitä turhia jos palvelu kerran pelaa ilmankin?

Ja nautintoa ja nautintoa... kyllä se tuossa iässä alkaa vähitellen helpottaa, mutta mulle alkoi vasta jossan viiden kuun iässä tuntua siltä että hei tää vauvahan on ihana. Sitä ennen se oli vaan duunia se vauvanhoito.

Alkuperäinen kirjoittaja tannn:
laske vauva hetkeksi vaikka omaan sänkyyn ja rauhoitu itse. vauva vaistoaa jos olet hermostunut taikka vihainen nin vauva tuntee olonsa turvattomaksi. Kyllä noita päiviä on jokaisella lapsella/äidillä. itellä on kans 3kk tyttö ja välillä täytyy antaa miehelle kun ite on niin hermostunu ja levoton että ei siitä rauhottelusta taho tulla mitään! Sä oot lapselles paras äiti mitä voi olla! voimia! =) :hug: :flower:

Ihana lukee, ku jonkun mies auttaa tolleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Voisko olla maitoallergiaa, jos kerta oksentaa puolet syömästään maidosta? Ja itkee syömisenkin jälkeen.

mistä tietää tosta allergiasta?? ku iho on tosi kuiva..ja posket punottaa..painoa on tullut kyl mukavasti..

kiitos viel kerran kaikille..nyt on vähän parempi mieli...ja vauvakin nukahti hetkeks syliin ku heilutin sitä täs samal...jospa se siit viel iloksi muuttuu

Masu kipeä? Meillä oli tollasta ja rauhottu kun heijasin kädenpäällä maha alaspäin asennossa. Oli vaan ilmaa hotkinut aina paljon syödessään ja siks "örppyilikin" ja itkuhan siinä tulee kun masuun sattuu! Ruvettiin nukuttamaankin masulleen vaikka neuvolassa ei nykyään niin suositella ja nukkukin 3kuisesta eteenpäin yöt kokoaan aamuun asti ja nyt on tyytyväinen äiti ja 1.3v tyttö=) Tsemmppiä,kyllä se siitä!

Kyllä ne miehet auttaa kun laitetaan auttamaan,ja tekee paljon muutakin kun käsketään;).Miehet on vaan vähän kuin lapsia,niille on laitettava selkeet sävelet ja jos ei laita niin se on oma vika valittaa jos mies ei tee mitään! ELI:vähän jöötä ja kiltisti tekee ja jos ei tee niin hitto millasen miehen oot menny itelles ottamaan;)!!!
Ihanaa kevättä siskot=)

Yhteistyössä