Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
siis en ymmärrä miten vanhemmat antaa jo reilusti alle koulu ikäisten hillua ympäri kyliä ja kotiin ei tarvii tulla vasta ku joskus yhdeksän jälkeen. sitten ei puututa myöskään pihalla tuleviin riitoihin, koska "sellaisia ne lapset on", meidän poikaa kiusataan aina pihalla ja minä olen ainoa joka niihin ikinä puuttuu ja olen käynyt muille vanhemmille sanomassa että opettaisivat lapsilleen hiukan käytöstapoja mutta ei näköjään mene perille. ja sitten jos meidän poika sanoo että sain vaikka uudet kivat housut tms. niin aina tulee kommentti että "no meillä on paljo paremmat" :kieh: |O :kieh: |O sitten tullaan meidän ovelle laulamaan että teidän poika just kiroili, niin minä oon kysyny aina niiltä penskoilta että mikä siihen oli syynä? että ootteko kenties taas ensin härnänny poikaa? niin kyllä sitten ollaan hiljaa. ja kyllä minä aina sanon että kiroilu on loputtava.
oon yrittäny sanoa pojalle että unohtaa tollaset "kaverit" ku aina vaan kiusaavat ja naljailevat, mutta ei..
Hmmm. Valitettavasti tästä tulee vähän läpi asenne, meidän kulta ja muiden kakarat. siis jos teidän lapsi kiroilee, niin ei hänkään ihan täydellinen ole. Meillä esikoinen koulussa, eikä ole kiroillut koskaan.
Mun kokemus on, että varsinkin nuorten yh-äitien lapset on usein aivan kamalia röyhkimyksiä. Heillä lisäksi isovanhemmat paapomassa ja lellimässä ja kalliit vaatteet päällä jotka isovanhemmat ostavat, haukutaan toisia.
joo no mä oon ollu nuori yh, mutta esikoinen ei oo mikään isovanhempien paapoma ja ei todellakaan käytetä mitään kalliita merkkivaatteita. ihan pakko kysyä,
tunnetko montakin nuorta yh-äitiä? kun olet tollasen kokemuksen saanut? esikoinen oli 3 vuotta perhepäivä hoitajalla hoidossa ja hoitaja sanoi minulle että ei ikinä uskoisi että olen poikaani yksin kasvattanut ensimmäiset vuodet ja on muutenkin kehunut poikaani todella paljon, että siinä sulle röyhkimyslapsi
No tunnen muutaman, ja saivat päiväkodissakin tehdä mitä halusivat, kiusata muita, kun heitä piti ymmärtää eron takia. Ainoita lapsia muutenkin, ja koko suku paapomassa, kun äiti on nuori, ei sisaruksia /serkkuja ole koko suvussa, vaan ainoa lapsi suvussa. Täysin itsekäs oli yksi tapaus, kiusasi koko ajan lastani, ja hoidossa sanottiin, että tällä on oikeus harjoitella olemista muiden kanssa. Töni toisia jonossa (olisi pitänyt aina saada olla eka), sotki tussilla lelupäiävnä lapseni lelun, jolloin lelupäivä lopetettiin, jotta tuo sukunsa ainoa lapsi ei kärsi (lapseni vei ihan tavallisen halvan lelun, muoviankan, ei siis mitenkään pröystäillyt kalliilla, kun ei meill ole edes varaa kalliisiin leluihin), ja kauemmin olleena lapsena hallitsi koko lapsiporukan, eli tanssitti kaikkia pillinsä mukaan. Kielsi minun lasta leikkimästä kenenkään kanssa, paitsi vauvojen. Ja jos ei uskottu, meni päälle, ja tädit sallivat tuon kaiken.