Miksi vanhemmat eivät päästä ala-asteikäisiä lapsiaan diskoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24965756]ei todellakaan ole ok, että ala-asteikäiset "tanssivat ihastustensa kanssa hitaita". Ei semmoisen pitäisi kuulua lasten maailmaan. Ala-asteikäiset ovat lapsia. Heidän kehitykselleen ei ole hyväksi tuollainen.[/QUOTE]

Huh huh sentään, johan alkoi jälleen kerran paapominen ja hyssyttely. Itse en näe hitaiden tanssimisessa mitään pahaa. Ihminen kokee monesti ensimmäiset lapsuuden ihastumisensa jo ala-asteella ilman, että siihen liittyy mitään seksuaalisia tuntemuksia. Lapsuuden ihastumisissa ei ole mitään pahaa, vaan se on aivan normaalia lapsen kehitystä.

[QUOTE="vieras";24965756]ei todellakaan ole ok, että ala-asteikäiset "tanssivat ihastustensa kanssa hitaita". Ei semmoisen pitäisi kuulua lasten maailmaan. Ala-asteikäiset ovat lapsia. Heidän kehitykselleen ei ole hyväksi tuollainen.[/QUOTE]

Onneks olin niin ujo ala-asteiässä, että jäi hitaat aika vähiin. Ties mitä mustakin olis tullu, jos olisin enempi kaulaillu :O

Niinpä. Sehän voisi vaikka, luoja paratkoon, maistaa siellä....en edes pysty sanomaan sitä sanaa....*sydän hakkaa tuhatta ja sataa*....alkomahoolia! Tai mennä paheksuttavan lähelle vastakkaista sukupuolta ilman papin aamenta tai vähintäänkin luotettavaa esiliinaa :(

Täysin samaa mieltä. Aika uskomattomia tiukkapipoja taas jotkut:headwall:

Mä pyysin lupaa muistaaksena kolmannella luokalla, ei herunut.

Sain luvan mennä muistaakseni viidennellä luokalla. Laitettiin glitteriä naamaan ja poispestäviä raitoja tukkaan. Tanssittiin tyttöjen kanssa ja ostettiin mokkapaloja, joita aulassa vanhemmat myi. Hitaita en tanssinut, pelotti että joku poika tulis pyytämään, mut ei onneks tullut. :D

[QUOTE="vieras";24965439]
En halua että ne tottuvat mihinkään sellaiseen lapsena, jossa ei kannata käydä isompanakaan! Mitäs sitten sanon niille 18v kotona-asuville, ettei meidän talosta ole tapana käydä yökerhoissa, jos ovat tottuneet käymään diskossa?[/QUOTE]

Luulen että he menevät yökerhoihin jos ovat mennäkseen riippumatta ovatko käyneet limudiskoissa vai ei. Ainakin he ovat tottuneet käymään diskoissa ilman alkoholia.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Ei se välttämättä tiukkapipoutta oo..
Miksi se discoon pääsy on niin ehdoton edellytys et pakko mennä tai muuten on huono lapsuus? se tulee ainakin tästä ketjusta mieleen.
Se vaan ei joidenkin perheiden tapoihin kuulu että lapset luuhaa discoissa tai muuallakaan vaan saattaa olla jotain muuta tekemistä.

Omista ala-asteen discoista muistan et juu ne ei todellakaan mitä limun ja popparin syöntiä ollu saati sit yläasteen eka. Jo kutosen discossa siellä oli kyllä limuviinat nurkan takana ja jotkut nuoli toisiaan aika autuaallisesti.
7-8 luokan disco.. juu oli näitä selväpuhallus discoja mut ei nekään mitään kilttejä ollu (ainut selvä ja ok disco oli mikä järjestettiin kyttiksen tiloissa).

Toki poikkeuksia on että on kunnollisia discoja mutta... jos vanhemmat ei oo siellä vahtimassa niin mitä sitä tietää mitä ne kullannuput siellä oikeesti tekee?

Meidän nuokalla noita alakoululaisten discoja on harvakseltaan. Silloin kun niitä on niin lapset lähinnä pelaa pelejä ja osallistuu leikkeihin jne. Muutama kyllä tanssiikin :) DJ soittaa noita perushittejä, mutta ei niitä kaikista roiseimpia. hitaita soitetaan kaksi ja ne on illan lopussa ja mmuutama siellä on saattanut tanssia.
Ei todellakaan mitään kutemista tapahdu, hyvä jos kerran vuodessa joku uskaltaa toista pikaiseen pussata :)
Ulkona käydään katsomassa tasaisesti mikä on meno ja alkometri on valmiudessa jos tarvitaan. Ei ole alakoulun discoissa koskaan tarvittu.
Yläkoululaisille ei enää discoja järjestetä kun ei ole osallistujia, mutta yönuokkia jne. sen sijaan. Ja niissä puhallutetaan KAIKKI kävijät ja illan aikana saatetaan puhalluttaa uudelleenkin kaikki. Ei ole kolmen vuoden työurani aikana kertaakaan kellään mittari värähtänyt.
Vanhemmat voisivat joskus itse tulla paikalle katsomaan, millaista se meno oikeasti on. Kyllä munkin nuoruudessa discoiltiin ympäripäissään, mutta nykyään ei todellakaan. Päihteettömyys on ehdotonta nuorisotapahtumissa, koska sen sanoo jo lakikinl. jos oman paikkakuntanne nuorisotapahtumissa on jtkuvasti päihteitten väärinkäyttöä niin tehkää ilmoitus koska niitä ei kertakaikkiaan saa hyväksyä.

Mä ihmettelen miksi YHÄ luullaan, että uskovaiset ei juo?

Mun isä aina päivittelee, kun sekin on aina humalassa vaikka on uskovainen.
Miten ne liittyy toisiinsa?
Jos on uskossa tarkoittaako se muka aina, ettei ihminen väärinkäytä viinaa?
Hah.
Tai riko lakia?
Hah hah.

Ei se välttämättä tiukkapipoutta oo..
Miksi se discoon pääsy on niin ehdoton edellytys et pakko mennä tai muuten on huono lapsuus? se tulee ainakin tästä ketjusta mieleen.
Se vaan ei joidenkin perheiden tapoihin kuulu että lapset luuhaa discoissa tai muuallakaan vaan saattaa olla jotain muuta tekemistä.

Omista ala-asteen discoista muistan et juu ne ei todellakaan mitä limun ja popparin syöntiä ollu saati sit yläasteen eka. Jo kutosen discossa siellä oli kyllä limuviinat nurkan takana ja jotkut nuoli toisiaan aika autuaallisesti.
7-8 luokan disco.. juu oli näitä selväpuhallus discoja mut ei nekään mitään kilttejä ollu (ainut selvä ja ok disco oli mikä järjestettiin kyttiksen tiloissa).

Toki poikkeuksia on että on kunnollisia discoja mutta... jos vanhemmat ei oo siellä vahtimassa niin mitä sitä tietää mitä ne kullannuput siellä oikeesti tekee?
Meillä on discot pari kertaa lukukaudessa ja ollaan tosi mielissämme, jos
sinne joku MUU aikuinen vaivautuu paikalle "vahtimaan" kun me samat
naamat aina, joten tervetuloa!!!=)

Minut kyllä päästettiin diskoon, mutta täytyy sanoa, että joitakin ikätovereitani sinne ei todellakaan olisi pitänyt päästää. Täällä meidän paikkakunnalla on vuosittain toistuva, erään turnauksen yhteydessä järjestettävä disko, jota pidetään joko kahtena tai kolmena iltana peräkkäin. Diskoon on ikäraja, eli sinne ei esim. yli-ikäisiä pääse, olikohan alaikäraja myös...? Laukut tarkastetaan ja tarvittaessa puhallutetaankin. Valvontaa on. Myytävänä virvokkeita ja karkkia ja sen sellaista... Ehkä ihan hyvä näin, mutta kyllä siellä monilla oli alkoholijuotavia diskon ulkopuolella, ja niitä sitten joivat. Itseä ei tuo touhu kiinnostanut, monia muita kylläkin. Tämän vuoksi itse en aio päästää omia lapsiani diskoilemaan, vaan keskitän heitä enemmänkin muihin harrastuksiin.

Minulla on erittäin hyviä muistoja ala-asteen diskoista. Syötiin karkkia, mokkapaloja, ja tanssittiin. Täysin viatonta se oli. Siellä ei kyllä kukaan mitään alkoholia nauttinut, ylä-asteella oli sitten eri meno. Ja ne oli hyvin valvottuja. Mutta ehkä meidän koulussa oli sitten harvinaisen kilttejä oppilaita. Itse ainakin aion päästää lapseni limudiskoon kun se aika koittaa. Jos ilmenee syitä epäillä, että siellä jotakin pahaa tehdään, niin sitten toki harkitsen uudelleen. Mutta minusta on aikas ylihuolehtivaista olla päästämättä lasta LIMU diskoon, jos ei ole syytä epäillä mitään. Kaikki toki tavallaan.

Herranjestas! En oo tiennytkään että sellasia vanhempia edes on :0 Siis jotka ei päästä lasta ala-asteen diskoon... Ainakin mun toppulaisella oli eilen disko koulupäivän aikana. Eikä siitä mitään kyselyä laitettu koteihin että saako osallistua vai ei.. Hauskaa oli kuulemma ollut :)

O_o

Yleensä ensimmäinen ihastuminen tapahtuu jo tarhaiässä. Monesti tarhaikäiset myös pusuttelevat toisiaan, halaavat jne. osoittavat kiintymystä. Onko tää sulle ihan uutta tietoa?

"diskot luovat ala-asteikäisissä käsitystä, että heidän iässään kuuluisi olla kiinnostunut toisesta sukupuolesta, vaikka se ei vielä huvittaisikaan. Käsitystä vahvistaa eroottinen nuorisomusiikki, jota ipanadiskoissa käytetään...nuorten maailmaan kuuluvia asioita ehtii kokemaan aikanaan murrosiässä. Odottamisella on oma kasvattava tehtävänsä. JOs lapsen elämän sisältönä ovat nuorten elämään kuuluvat asiat, mitä uutta hänellä on odotettavissa isompana?" Saara Kinnunen kirjassa Anna mun olla lapsi.

Itse emme henk koht tule päästämään ala-asteikäisiämme diskoon. Ei ole sen ikäisten juttu se.

Peesaan! :)

"diskot luovat ala-asteikäisissä käsitystä, että heidän iässään kuuluisi olla kiinnostunut toisesta sukupuolesta, vaikka se ei vielä huvittaisikaan. Käsitystä vahvistaa eroottinen nuorisomusiikki, jota ipanadiskoissa käytetään...nuorten maailmaan kuuluvia asioita ehtii kokemaan aikanaan murrosiässä. Odottamisella on oma kasvattava tehtävänsä. JOs lapsen elämän sisältönä ovat nuorten elämään kuuluvat asiat, mitä uutta hänellä on odotettavissa isompana?" Saara Kinnunen kirjassa Anna mun olla lapsi.

Itse emme henk koht tule päästämään ala-asteikäisiämme diskoon. Ei ole sen ikäisten juttu se.

Eroottinen nuorisomusiikki? Mun aikanani diskoissa soi esim. Smurffit, Titanicin tunnusmusa (heart will go on tms.) jne. Lapset katsovat asioita erilailla kuin aikuiset, eivät he pidä jotain musiikkia eroottisena, he joko pitävät laulua tanssittavana tai sitten eivät, siinä se.

Diskoissa on tarkoitus syödä herkkuja, tanssia, jutella kavereiden kanssa jne. Miten se on onnistuttu demonisoimaan noin pahasti? O_O On asiat muuttuneet sitten mun lapsuuteni.

[QUOTE="mä";24968125]Apua..meidän poika 3-vuotias on tarhassa ihastunut ja kuulemma suukotellut tytön kanssa.

Onko se nyt mennyt rikki?[/QUOTE]

Meidän 3v kans pussas yhden pojan kanssa kerhossa keväällä, kamalaa! Haikailipa viel hänen peräänsä koko kesän kun kerhoa ei ollut...