Miksi vanhemmat eivät päästä ala-asteikäisiä lapsiaan diskoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heh"

Vieras
Itse päästän mieluusti vielä ala-asteella. Sinne mennään syömän karkkia ja popparia ja juomaan pillimehua.

Kun lapset kasvavat, minua hermostuttaisi koko ajan kun olisivat diskoissa tai menossa. Jotain voisi sattua. Mutta ala-asteikäiset viedään ja haetaan ja siellä ollaan vaan tapaamassa kavereita.

Kyllä mä pistäisin minkä ikäisen tahansa aikuisten valvomaan ja koulun tai nuorisotoimen järjestämään tervehenkiseen diskoon. Siellä tosiaan syödään karkkia, on arpajaisia, halukkaat voi tanssia, kuunnellaan musiikkia ja tavataan kavereita. Täällä kyllä myös 12-17v disko on täysin päihteetön, ovella on alkometri, joten sisään ei pääse missään örvelökunnossa ja siellä on koulutetut nuorisonohjaajat.

Paljon pahemmin pelkäisin jossain kaduilla hillumista... Siellä on vaikka minkämoista porukkaa ja valvontaahan ei ole.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Eiköhän se ole aika marginaalinen pikkuporukka, joka ei lapsiaan limudiskoon päästä. Ääriuskovaisia tms. Kyllä täälläpäin ainakin kaikki käy, kaikki meidän lasten kaverit on aina sinne päässeet.

Meidän lapset ei käy, eikä ne sinne kauheesti ole hinkunutkaan. Kerran 10v alkoi mankumaan, mutta paistoin kotona poppareita ja laitettiin musa soimaan olohuoneeseen, olivat oikein tyytyväisiä, pomppivat sohvilla ja "tanssivat" :D

En halua että ne tottuvat mihinkään sellaiseen lapsena, jossa ei kannata käydä isompanakaan! Mitäs sitten sanon niille 18v kotona-asuville, ettei meidän talosta ole tapana käydä yökerhoissa, jos ovat tottuneet käymään diskossa?

[QUOTE="vieras";24965439]Meidän lapset ei käy, eikä ne sinne kauheesti ole hinkunutkaan. Kerran 10v alkoi mankumaan, mutta paistoin kotona poppareita ja laitettiin musa soimaan olohuoneeseen, olivat oikein tyytyväisiä, pomppivat sohvilla ja "tanssivat" :D

En halua että ne tottuvat mihinkään sellaiseen lapsena, jossa ei kannata käydä isompanakaan! Mitäs sitten sanon niille 18v kotona-asuville, ettei meidän talosta ole tapana käydä yökerhoissa, jos ovat tottuneet käymään diskossa?[/QUOTE]

No ei mun mielestä yökerhossa käyminenkään paha ole. Juominen ja rappio on ihan eri asia kuin yökerhossa käyminen. Siellä voi käydä ihan vaan parilla ;) ja pääasiassa tanssiminen, ystävien tapaaminen jne.

Meillä poika kävi parissa diskossa, mutta kun seuraava disko lähestyi ja kaverit alkoivat soitella, että mennään ja missä nähdään jne poika kääntyi kesken puhelun ja kysyi saanko mennä? Ihmettelin, että eikö siitä ollut jo ollut puhetta ja kaikki piti olla ok, emmin hetken ja aloitin että jaa.. silloin poika jatkoi samassa puhelimeen: en saa lupaa. Oli sitten hyvin tyytyväinen kotirotta sen illan, ei tarvinnut mennä ja kaverit luulee, että syy vanhemmissa.

:confused:[QUOTE="vieras";24965439]Meidän lapset ei käy, eikä ne sinne kauheesti ole hinkunutkaan. Kerran 10v alkoi mankumaan, mutta paistoin kotona poppareita ja laitettiin musa soimaan olohuoneeseen, olivat oikein tyytyväisiä, pomppivat sohvilla ja "tanssivat" :D

En halua että ne tottuvat mihinkään sellaiseen lapsena, jossa ei kannata käydä isompanakaan! Mitäs sitten sanon niille 18v kotona-asuville, ettei meidän talosta ole tapana käydä yökerhoissa, jos ovat tottuneet käymään diskossa?[/QUOTE]

:O

Minä en halua päästää esim siksi, että siellä soitettavan musiikin sanat eivät ole senikäisen kehitysvaiheelle sopivaa kuultavaa. Vaikka sanat ovat englanniksi ja lapsi ei sanoista valtaosaa ymmärrä, niin minua tökkii. Jos diskossa soitettaisiin lastenlauluja, niin päästäisin mielelläni. Mutta kun soitetaan jotain seksististä teinipoppia, niin ei käy. Emme me kotonakaan sellaista kuuntele.

Minä en halua päästää esim siksi, että siellä soitettavan musiikin sanat eivät ole senikäisen kehitysvaiheelle sopivaa kuultavaa. Vaikka sanat ovat englanniksi ja lapsi ei sanoista valtaosaa ymmärrä, niin minua tökkii. Jos diskossa soitettaisiin lastenlauluja, niin päästäisin mielelläni. Mutta kun soitetaan jotain seksististä teinipoppia, niin ei käy. Emme me kotonakaan sellaista kuuntele.

ei meilläkän kuunnella kuin joskus harvoin voicea. Isompi kuulee jo kavereilatan /luokkakavereiltaan varmasti pahempiakin juttuja. Varsinkin pojat ovat rääväsuita usein.

Kuops taas ei vielä kuuntele sanoja diskopopista. ei ole käynyt diskossakaan vielä vaikka on koulussa. Esikoinen on kohta murrosiässä.

Ei kukaan kyl mun aikana diskois sanoja biiseist kuunnellut ja ne samathan kuulee radiostakin. Ihan muuhun siel keskitytään.

[QUOTE="vieras";24965439]Meidän lapset ei käy, eikä ne sinne kauheesti ole hinkunutkaan. Kerran 10v alkoi mankumaan, mutta paistoin kotona poppareita ja laitettiin musa soimaan olohuoneeseen, olivat oikein tyytyväisiä, pomppivat sohvilla ja "tanssivat" :D

Ala-asteen diskot on limudiskoja... Siel tanssitaan, ollaan kavereiden kanssa, tälläydytään hieman kenties, katsellaan poikia ja kikatetaan. Jotkut tanssivat ihastustensa kanssa hitaita jne.... En lähtis vertaamaan yökerhoihin, viatonta se on.

Huhhu.

Ala-asteen diskot on limudiskoja... Siel tanssitaan, ollaan kavereiden kanssa, tälläydytään hieman kenties, katsellaan poikia ja kikatetaan. Jotkut tanssivat ihastustensa kanssa hitaita jne.... En lähtis vertaamaan yökerhoihin, viatonta se on.

Huhhu.

Meilläpäin tuollaista on yläasteikäisten diskoissa.

Täällä ala-asteen diskoissa soi Puuha Pete (no muitakin biisejä on, mutta mm. toi, ei mitään rankkaa kuitenkaan) ja lapset tanssii toisiaan käsistä kiinni pitäen ja piirissä pyörien tai tasajalkaa pomppien yms. Siellä on leikkimielisiä tehtäviä, ongintaa(!), arpoja, nameja myydään eri luokkien luokkaretkien hyväksi.

meillä soi NRJ yötä päivää melkeinpä kotona. molemmat lapset tietää kirosanat ja osan tietävät myös miten ne sanotaan englanniksi. ja sen ne tietää myös että kiroilla ei saa.

molempien lempikappaleet löytyy varmasti nykymusiikin hittikimarasta, enkä näe siinä mitään pahaa.

[QUOTE="vieras";24965743]Sinulla on siis oletus, että kaikki kuuntelevat jotain tiettyjä radiokanavia. Meillä kuunnellaan vain kristillisiä radiokanavia. Emme me mitään ääriuskovaisia ole, vaan ihan normaaleja ihmisiä joilla on kristilliset arvot.[/QUOTE]

Eli mun maailmankuvassa ääriuskovaisia. Eipä siinä mitään. Jatkakaa omalla tavallanne. Mutta olette kuitenkin vähemmistä. Antakaa meidän elää omalla tavallamme ja mekin annamme teidän elää teidän tavalla. Älä tuomitse jottei sinua tuomittaisi. Öitä.

Huhhu.

ei todellakaan ole ok, että ala-asteikäiset "tanssivat ihastustensa kanssa hitaita". Ei semmoisen pitäisi kuulua lasten maailmaan. Ala-asteikäiset ovat lapsia. Heidän kehitykselleen ei ole hyväksi tuollainen.

[QUOTE="vieras";24965755]Eli mun maailmankuvassa ääriuskovaisia. Eipä siinä mitään. Jatkakaa omalla tavallanne. Mutta olette kuitenkin vähemmistä. Antakaa meidän elää omalla tavallamme ja mekin annamme teidän elää teidän tavalla. Älä tuomitse jottei sinua tuomittaisi. Öitä.[/QUOTE]

Näkemykseni ei ole yhtään vähäisempi vaikka olisinkin vähemmistössä :)

[QUOTE="vieras";24965756]ei todellakaan ole ok, että ala-asteikäiset "tanssivat ihastustensa kanssa hitaita". Ei semmoisen pitäisi kuulua lasten maailmaan. Ala-asteikäiset ovat lapsia. Heidän kehitykselleen ei ole hyväksi tuollainen.[/QUOTE]

Hohhoijaa. Mitäs kun mun tyttö 5v pussasi naapurin poikaa 4v. Pitivät myös toisiaan kädestä. Ihan oma-aloitteisesti näin toimivat. Tyttö oli niiiin onnellinen silloin ja vielä sen jälkeenkin, vaikka tunteet on sittemmin tasaantuneet ihan vaan kaveruudeksi. Sairasta, niinkö?

Tiesitkö, että näillä hurjilla rajoitteilla inhimillisyyttä vastaan, syntyy vääristymiä? Pedifilismia ja sukurutsausta? Kun ei anneta normaalien tunteiden ja viettien tulla esiin, vaan peitetään ne, niin jossain kohtaa ne vaan pursuaa esiin ja ikävä kyllä vääristyneinä ja niin voimakkaina ettei niitä voi hallita. Valitettavasti monissa uskonlahkoissa näitä vääristyneitä seksuaalisia tapahtumia tupsahtelee kuin sieniä sateella esille + ne, jotka yhteisö onnistuu pitämään salassa.

Njaah.... :D Kun mä mietin mitä kaikkea tulikaan tehtyä ala-asteen diskoissa... Viidennellä suutelin kiihkeästi pari vuotta vanhemman ihastukseni kanssa ja tanssin tankotanssia kaverin kanssa. Kuutosella pukeuduin huoraksi naamiaisdiskoon. Annettiin sylitanssit parille pojalle. Kulman takana käytiin tupakalla. Kun paikalla oli oman koulun oppilaiden lisäksi parin muun alakoulun oppilaat niin ei ne valvojat ulkona voineet kauheasti mitään valvoa.

Yläasteella ei koulu enää diskoja järkännyt, mutta naapurikuntien nuorisotalot järkkäsivät. Siellä vedettiin jo sitten viinaa. Ei tietenkään sisätiloissa. Monesti tehtiin niin, että jätettiin viinakset puskaan piiloon, mentiin sisälle joksikin aikaa höpöttelemään ja niitä poppareita syömään, ehkä tanssimaan, ja sitten ulos juopottelemaan loppuillaksi.

En tiedä vielä miten oman lapseni kanssa teen. Lienee sanomattakin selvää, etten tahdo ihan samanlaista lapsuutta omalleni mitä itse koin, vaikkei minulle oikeastaan mitään erityisen huonoja muistoja jäänyt. Toisaalta minulla on vielä tuoreessa muistissa kuinka vähän keinoja vanhemmillani oli puuttua. Yksi mikä kannattaa: Antakaa lapsenne kutsua kavereita kylään ja antakaa lapsenne kyläillä kavereittensa luona. Tutustukaa näihin kavereihin ja heidän vanhempiinsa.

[QUOTE="vieras";24965756]ei todellakaan ole ok, että ala-asteikäiset "tanssivat ihastustensa kanssa hitaita". Ei semmoisen pitäisi kuulua lasten maailmaan. Ala-asteikäiset ovat lapsia. Heidän kehitykselleen ei ole hyväksi tuollainen.[/QUOTE]
Jaa, se siis selittää sen miksi minusta tuli tällainen.

Täysin moraalitonta oli meno ala-asteen diskoissa 80-luvun puolivälissä :xmas: