Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tottakai myös iltapäiväkerhot yms. pitäis olla maksullisia.
Eikös ne sitten ole?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tottakai myös iltapäiväkerhot yms. pitäis olla maksullisia.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Rahoittaahan yhteiskunta päivähoidonkin. Se on kuules paljon kallimpaa huvia. Miksei vanhemmat vois maksaa tänkin itse??? Siis kokonaan. Melkein 1000 kuukaudessa per. ipana. Siis päivähoidettuja lapsia tuetaan huomattavasti isommalla rahalla kuin kotihoidettuja.
Päivähoidettujen vanhemmat (useimmiten) käyvät töissä, maksavat veroja, ja pyörittävät tätä yhteiskuntaa joka ei pysyisi pystyssä ilman äitienkin työpanosta.
Siinä kai se suurin syy.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tottakai myös iltapäiväkerhot yms. pitäis olla maksullisia.
Eikös ne sitten ole?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Lapsen psykologinen kehitys pienenä vaatii lähivanhemman kotonaoloa, jotta voisi kehittyä tasapainoiseksi. Ehkä nämä vanhemmat haluavat tästä syystä olla kotona. Ajattelevat lapsensa henkistä hyvinvointia, mutta samalla heitä ärsyttää kuinka vähän heidän panostaan arvostetaa. Olisitpa kuunnellut sen tutkijan haastattelun, joka täällä oli muistaakseni toissapäivänä linkkinä.
Mun mielestä vanhempien tehtävänä on rahoittaa se "henkinen hyvinvointi" ihan itse.
Ja arvostuksesta sen verran, että jos se kotonaolo on kunnia-asia ja lapsille ehdottomasti hyväksi, niin miksi siitä saatavan arvostuksen on oltava rahallista ja verovaroista tulevaa?
Joku tossa kirjoitti, että pitää saada kaikki se sama mitä onnekas naapurin maijakin saa...aika hyvä syy![]()
![]()
Rahoittaahan yhteiskunta päivähoidonkin. Se on kuules paljon kallimpaa huvia. Miksei vanhemmat vois maksaa tänkin itse??? Siis kokonaan. Melkein 1000 kuukaudessa per. ipana. Siis päivähoidettuja lapsia tuetaan huomattavasti isommalla rahalla kuin kotihoidettuja.
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Lapsen psykologinen kehitys pienenä vaatii lähivanhemman kotonaoloa, jotta voisi kehittyä tasapainoiseksi. Ehkä nämä vanhemmat haluavat tästä syystä olla kotona. Ajattelevat lapsensa henkistä hyvinvointia, mutta samalla heitä ärsyttää kuinka vähän heidän panostaan arvostetaa. Olisitpa kuunnellut sen tutkijan haastattelun, joka täällä oli muistaakseni toissapäivänä linkkinä.
Mun mielestä vanhempien tehtävänä on rahoittaa se "henkinen hyvinvointi" ihan itse.
Ja arvostuksesta sen verran, että jos se kotonaolo on kunnia-asia ja lapsille ehdottomasti hyväksi, niin miksi siitä saatavan arvostuksen on oltava rahallista ja verovaroista tulevaa?
Joku tossa kirjoitti, että pitää saada kaikki se sama mitä onnekas naapurin maijakin saa...aika hyvä syy![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Päivähoidon verran tuskin kukaan maksaa veroja/kk.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Lapsen psykologinen kehitys pienenä vaatii lähivanhemman kotonaoloa, jotta voisi kehittyä tasapainoiseksi. Ehkä nämä vanhemmat haluavat tästä syystä olla kotona. Ajattelevat lapsensa henkistä hyvinvointia, mutta samalla heitä ärsyttää kuinka vähän heidän panostaan arvostetaa. Olisitpa kuunnellut sen tutkijan haastattelun, joka täällä oli muistaakseni toissapäivänä linkkinä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tottakai myös iltapäiväkerhot yms. pitäis olla maksullisia.
Eikös ne sitten ole?![]()
Ei täällä ainakaan..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Lapsen psykologinen kehitys pienenä vaatii lähivanhemman kotonaoloa, jotta voisi kehittyä tasapainoiseksi. Ehkä nämä vanhemmat haluavat tästä syystä olla kotona. Ajattelevat lapsensa henkistä hyvinvointia, mutta samalla heitä ärsyttää kuinka vähän heidän panostaan arvostetaa. Olisitpa kuunnellut sen tutkijan haastattelun, joka täällä oli muistaakseni toissapäivänä linkkinä.
![]()
Rahoittaahan yhteiskunta päivähoidonkin. Se on kuules paljon kallimpaa huvia. Miksei vanhemmat vois maksaa tänkin itse??? Siis kokonaan. Melkein 1000 kuukaudessa per. ipana. Siis päivähoidettuja lapsia tuetaan huomattavasti isommalla rahalla kuin kotihoidettuja.
tätä peesaan. Samalla voitais maksaa terveydenhuolto itse. Ja tietysti koulutus. Ehkä voitais laittaa kirjastotkin maksulliseksi. Tottakai myös iltapäiväkerhot yms. pitäis olla maksullisia.
Ap ei varmaan ymmärrä tätä ajatusmaailmaa.. kun on jumittunut siihen omaansa.
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Lapsen psykologinen kehitys pienenä vaatii lähivanhemman kotonaoloa, jotta voisi kehittyä tasapainoiseksi. Ehkä nämä vanhemmat haluavat tästä syystä olla kotona. Ajattelevat lapsensa henkistä hyvinvointia, mutta samalla heitä ärsyttää kuinka vähän heidän panostaan arvostetaa. Olisitpa kuunnellut sen tutkijan haastattelun, joka täällä oli muistaakseni toissapäivänä linkkinä.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas.:Alkuperäinen kirjoittaja siksi että:Ja plaa plaa plaa. Se nyt vain on sellainen asia, että siitä puhe mistä puute. Miksi ei saisi tehdä lapsia vaikka ei tili pullota, se on jokamiehen oikeus niin kuin marjojen kerääminenkin. Miksi on yhteiskunta?? Siksi, että se pitää sitten huolta vähempiosaisista joilla ei ole samanlainen onni sattunut kohdalle kuin naapurin Maijalla. Aivan kaikkeen ei voi itse vaikuttaa ja joskus se sattuu olemaan juuri tuo tulopuoli.
Kyllä se on ihan omasta itsestä kiinni,koulutuksella saa sitä tulotasoa ylös..miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa laiskurien lisääntyminen?
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Lapsen psykologinen kehitys pienenä vaatii lähivanhemman kotonaoloa, jotta voisi kehittyä tasapainoiseksi. Ehkä nämä vanhemmat haluavat tästä syystä olla kotona. Ajattelevat lapsensa henkistä hyvinvointia, mutta samalla heitä ärsyttää kuinka vähän heidän panostaan arvostetaa. Olisitpa kuunnellut sen tutkijan haastattelun, joka täällä oli muistaakseni toissapäivänä linkkinä.
![]()
Sopii mulle, että maksetaan itse tuo päivähoito ihan kokonaan...
mutta mun pointtina on se, että miksi aina pitää marista että pitää saada enemmän jne. Ei tuolla muuallakaan maailmassa tueta perheitä näin ja hyvin tulevat toimeen.
Ihmisten pitäis oppia tulemaan toimeen sillä mitä saa, eikä vaan vaatia koko ajan enemmän.
Luulisi sen olevan selviö, että jos olet ns pienemmillä tuloilla kotona lapsen kanssa niin ei voi elää samalla tavalla kuin töissä ollessa ja niillä tuloilla.
Eli mihin katoaa se lapsen tärkeys ja hoitaminen...siihen että ruvetaan vaahtoamaan kun halutaan enemmän rahaa jotta voidaan maksaa omaa asuntoa tai matkustella tms eikä siinä ole sen lapsen hoidon kanssa enää mtään tekemistä.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:No töihin menolla ei välttämättä saa rahaa yhtään enempää kuin tuet on. Rahaa voi jäädä käteen ihan saman verran. Ei se työssä käynti välttämättä rikkaaksi tee.
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Lapsen psykologinen kehitys pienenä vaatii lähivanhemman kotonaoloa, jotta voisi kehittyä tasapainoiseksi. Ehkä nämä vanhemmat haluavat tästä syystä olla kotona. Ajattelevat lapsensa henkistä hyvinvointia, mutta samalla heitä ärsyttää kuinka vähän heidän panostaan arvostetaa. Olisitpa kuunnellut sen tutkijan haastattelun, joka täällä oli muistaakseni toissapäivänä linkkinä.
![]()
Sopii mulle, että maksetaan itse tuo päivähoito ihan kokonaan...
mutta mun pointtina on se, että miksi aina pitää marista että pitää saada enemmän jne. Ei tuolla muuallakaan maailmassa tueta perheitä näin ja hyvin tulevat toimeen.
Ihmisten pitäis oppia tulemaan toimeen sillä mitä saa, eikä vaan vaatia koko ajan enemmän.
Luulisi sen olevan selviö, että jos olet ns pienemmillä tuloilla kotona lapsen kanssa niin ei voi elää samalla tavalla kuin töissä ollessa ja niillä tuloilla.
Eli mihin katoaa se lapsen tärkeys ja hoitaminen...siihen että ruvetaan vaahtoamaan kun halutaan enemmän rahaa jotta voidaan maksaa omaa asuntoa tai matkustella tms eikä siinä ole sen lapsen hoidon kanssa enää mtään tekemistä.
Enemmän olen kyllä kuullut sellaista valitusta, joka liittyy esim. siihen riittääkö rahat ruokaan. yms. Sinullahan on todella hyvät tulot, jos olet valmis kustantamaan päivähoidon itse.
Alkuperäinen kirjoittaja Epäreilua:Just siks kun ei voi valita sitä vaihtoehtoa että jäis kotiin. Jos ei ois vakituista työpaikkaa niin kotona lasten kanssa oloaikana sais ansiosidonnaista ja kuukausitulot ois yli tonnin jotain 300 arkipäivää. Kun jää vakkaripaikasta pois, tienaa reilu 200 kun lapsi on 9kk kodinhoidontuella. Milläs sitten maksaa lainaa pois? Palkkaa saa normisti nettoa n 1600 euroa. Tämmöselle tavalliselle työläiselle ei anneta vaihtoehtoja, pakotetaan töihin vaikka haluasii kasvattaa lasta kotona kaksivuotiaaksi. Työttömien paapominen saa vaan heidät elämään siivellä lisää ja lisää ja antaa heille oikeuden hoitaa lapsia kotona, vaikka varmasti moni työläinen haluaisi viettää pidempään aikaa kotona ennen työhön paluuta. Sitten pitäs vielä saada lapset päivähoitoon että vois ite vaan lötkötellä kotona. Kyllä tää Suomi on ihmemaa joissain asioissa.
Alkuperäinen kirjoittaja pööh:Alkuperäinen kirjoittaja jaahas.:Alkuperäinen kirjoittaja siksi että:Ja plaa plaa plaa. Se nyt vain on sellainen asia, että siitä puhe mistä puute. Miksi ei saisi tehdä lapsia vaikka ei tili pullota, se on jokamiehen oikeus niin kuin marjojen kerääminenkin. Miksi on yhteiskunta?? Siksi, että se pitää sitten huolta vähempiosaisista joilla ei ole samanlainen onni sattunut kohdalle kuin naapurin Maijalla. Aivan kaikkeen ei voi itse vaikuttaa ja joskus se sattuu olemaan juuri tuo tulopuoli.
Kyllä se on ihan omasta itsestä kiinni,koulutuksella saa sitä tulotasoa ylös..miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa laiskurien lisääntyminen?
No ei se ihan noinkaan mene. Mistä luulit, että kaikille riittää niitä hyväpalkkaisia töitä? Vai meinasitko, että kaikki olisi jotain lääkäreitä ja insinöörejä? Kukas ne huonopalkkaiset työt hoitaa? Mihin veisit lapset, kun itse lähdet tienaamaan, jos kukaan ei hoitaisi niitä, kun on niin huono palka siinä hommassa. Ei olisi kaupan kassoilla ketään, eikä kukaan siivoaisi, edes sairaaloissa. Jonkun on tehtävä nekin työt, kaikki ei vaan voi olla hyväpalkkaisessa työssä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja luuletteko, että te työssäkäyvät saisitte enää lapsianne hoitoon, jos kaikki kotihoidetut lapset laitettaisiin niihin tupaten täynnä oleviin hoitopaikkoihin..? Luuletteko, että ryhmäkoot pienenisivät ja hoitajilla olisi enemmän aikaa?
Huoh. Kyllä minusta kotihoitoa tulisi tukea enemmän kuin työttömyyttä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en valita.tosin pienimmän työttömyyskorvauksen tasolle saisi kht nousta, ihan tasapuolisuuden vuoksi.
..ja oli rahaa niihin tonnin vaunuihinkin.eli riittää rahat kaikkeen välttämättömään, mukavaan asumiseen (okt) ja joskus tuollaisiin "turhuuksiinkin". saan olla ihanien lasteni kanssa kotona ja nähdä heidän kasvavan ja oppivan uutta. kolme lasta, neljäs haaveissa. miksi valittaisin? tosin tää teksti ei tainnut olla muntyyppisille ihmisille edes suunnattu..
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja luuletteko, että te työssäkäyvät saisitte enää lapsianne hoitoon, jos kaikki kotihoidetut lapset laitettaisiin niihin tupaten täynnä oleviin hoitopaikkoihin..? Luuletteko, että ryhmäkoot pienenisivät ja hoitajilla olisi enemmän aikaa?
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja luuletteko, että te työssäkäyvät saisitte enää lapsianne hoitoon, jos kaikki kotihoidetut lapset laitettaisiin niihin tupaten täynnä oleviin hoitopaikkoihin..? Luuletteko, että ryhmäkoot pienenisivät ja hoitajilla olisi enemmän aikaa?
Mä luulen, että uusia päiväkoteja avattaisiin.
Ja olen edelleen sitä mieltä, että sellaista itsestäänselvyyttä kuin oman lapsen kanssa kotona olemista ei yhteiskunnan tulisi tukea millään lailla. Ei suurimmissa kotirouvakulttuureissakaan taideta tukea, ja silti siellä hoidetaan lapset kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja pohdin vaan:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja luuletteko, että te työssäkäyvät saisitte enää lapsianne hoitoon, jos kaikki kotihoidetut lapset laitettaisiin niihin tupaten täynnä oleviin hoitopaikkoihin..? Luuletteko, että ryhmäkoot pienenisivät ja hoitajilla olisi enemmän aikaa?
hmm, varmaan siinä vaiheessa tarhapaikkoja lisättäisiin radikaalisti, syntyisi myös uusia työpaikkoja etc.