miksi tyydytte kahteen lapseen jos kuitenkin haluaisitte enemmän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
olen monta kertaa kuullut kuinka ihmiset huokaavat että tämä nyt oli meidän viimenen lapsi ja enempää ei tule..joskus äänessä on kuitenkin selvää haikeutta ja kuulostaa että halua olisi kyllä useammallekkin lapselle...niin miksi sen kakkosen pitää olla viimonen?saikohan tästä nyt mitään selkoa...

Periaatteessa haluaisin kolme lasta, mutta nyt kun näitä on kaksi kipaletta, niin olen aivan poikki. Meillä molemmat olleet todella paljon sairaana, ollaan sit valvottu niiden kanssa niin paljon että ajatus kolmannesta kauhistuttaa. Ei siis jakseta enää valvoa.

minusta se voi olla fuulaustakin. mutta moni vahha mummo katuu, ettei ole enempää lapsia tehnyt/saanut. esim tarja halonenki snao kerran, että oishan se ollu kiva ku ois enemmän ku 1 lapsi. minä odotan neljättä, tämä on vimppa ja meidän kummankin tahtotila. raha-asioita emme ole miettineet, vähemmälläkin pärjää. meillä on vain 2 makaria ja ihan hyvin mahdutaan, emme tartte isompaa taloa.

Mä haluaisin sen kolmannen mutta mies ei halua. Toinen syy on raha lapset maksaa ja varsinkin sitten kun alkavat harrastaa. Esikoinen on vasta 6v ja vuodessa menee noin 400-500? harrastuksiin, varusteisiin ja erilaisiin kurssimaksuihin. Mitäs sit kun on kaks ja vanhempien harrastuksetkin? Isompi kämppäkin pitäis hommata.....

Meillä syy on se,että en yksinkertaisesti kestä raskaana olemista ja sitä kuinka kroppa ja pää menee totaalisesti sekaisin hormoneista. Voin kyllä synnyttää lapsia,mutta kun niitä on pakko "kantaa" yli 40 viikkoa ja sitä en kestä. Joten lapsiluku jää kahteen. Vaikka olisikin ihana saada ehkä vielä yksi lapsi... Jos joku keksii keinon saada lapsen vain synnyttämällä niin meillekin "tulee" kolmas lapsi =)))).

Tuossa olisi nyt yksi selitys ja onhan tietenkin kaikki helpompaa kun on vain kaksi lasta,sekä nykyään eläminen on kallista ja uusi perheenjäsen tuo aina lisäkuluja...valitettavaa että tässäkin asiassa monilla valitettavasti ratkaisee raha,mutta minkäs teet kun valtio ei tue lapsiperheitä.

meiläl tyttö harrastaa SPR:n kerhoa, maksaa 7 egeä puoli vuotta. että voi sitä harrastaa halvallakin. kirjastoissakin se luuhaa koko ajan. ja kuten jo sanoin, lapsi ei vaadi omaa huonetta, kasvaa sosiaaliseksi kun on toisten kanssa yhdesä.

Yksin on vaikea tehä lasta jos mies ei enemp halua, minä kotona hoidan kahta lasta, mies huonolla palkalla ja mies pelkäisi liiton takia(kun vauva-ajat verottaa) ja synnytystä kohdallani jne...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä haluaisin sen kolmannen mutta mies ei halua. Toinen syy on raha lapset maksaa ja varsinkin sitten kun alkavat harrastaa. Esikoinen on vasta 6v ja vuodessa menee noin 400-500? harrastuksiin, varusteisiin ja erilaisiin kurssimaksuihin. Mitäs sit kun on kaks ja vanhempien harrastuksetkin? Isompi kämppäkin pitäis hommata.....

Harrastaa voi oikein hyvin ilman rahaakin... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä syy on se,että en yksinkertaisesti kestä raskaana olemista ja sitä kuinka kroppa ja pää menee totaalisesti sekaisin hormoneista. Voin kyllä synnyttää lapsia,mutta kun niitä on pakko "kantaa" yli 40 viikkoa ja sitä en kestä. Joten lapsiluku jää kahteen. Vaikka olisikin ihana saada ehkä vielä yksi lapsi... Jos joku keksii keinon saada lapsen vain synnyttämällä niin meillekin "tulee" kolmas lapsi =)))).

Tuossa olisi nyt yksi selitys ja onhan tietenkin kaikki helpompaa kun on vain kaksi lasta,sekä nykyään eläminen on kallista ja uusi perheenjäsen tuo aina lisäkuluja...valitettavaa että tässäkin asiassa monilla valitettavasti ratkaisee raha,mutta minkäs teet kun valtio ei tue lapsiperheitä.

adoptio? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

adoptio? =)

Mies ei halua...itse voisin ehkä sitä harkita...mutta miten omat lapset siihen suhtautuisi. Liian vaikeaa ja siksi lapsiluku jää kahteen.

mä ootan nyt meijän toista lasta ja harmittaa kyllä et viimiseks jää.Mies ei halua enempää lapsia eikä oo taloudellisesti varaa "hommatakaan" lisää.Me joudutaan nytkin asuun 55 neliön kaksiossa, et eihän tähän nyt kolmatta lasta mahtuiskaan eikä oo varaa muuttaa.Mä kyllä haluisin kolmannen lapsen, mut täytyy toivoo et tilanne ja miehen mieli muuttuis vaikka 10 vuoden päästä niin saatas viä "iltatähti" :)

no asia on niin että ikuinen vauvakuume on aina,mutta nyt ainakin tuntuu,että noi kaksi täydentää mua täydellisesti,eli se kolmas tuntuu jotenkin niin isolta lapsiluvulta taas Sitten... ja mulla on jo kaksi aivan ihanaa prinsessaa .en mä tarvii enää laspia...

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Onhan noita syitä, lähinnä tulee mieleen terveys ja rahatilanne (ei varaa isompaan asuntoon, saati lapsen elättämiseen).

Jos rahaa ajatellaan, niin meillä ei olisi rahaa edes kahteen.Ei niitä rahan takia tehdä, vaan siksi että haluaa lapsia.

Nykyään kaupungeissa kaikki harrastukset maksavat, urheiluharrastukset ratsastus ym. maksavat niin paljon että jo kahden lapsen harrastuksissa on kahdelle aikuiselle kova maksaminen.

Lisäksi suomi on aika lapsivihamielinen maa. Lapsissa säästetään terveydenhuollossa, (kouluterveydenhuolto) neuvolassa, hammasthoidossa, ei verovähennyksiä, palkka ei kasva vaikka on perhe ja lapsia, ei normaalipalkansaajaperheellä ole rahaa enempään lapsimäärään.

Ja ilman tukiverkostoa lasten harrastuksiin kuljettaminen, koulutehtävien valvominen, kotityöt ym. on jo kahden lapsen perheessä täyttä duunia. Hulluksihan kaikki muuttuisi jos lapsia olisi vielä enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja HIIOHEI:
Ei kai kukaan järjellinen ihminen tee enempää lapsia.
Ja jossainhan sen rajan on oltava.
Tosin tällä palstalla taitaa monelta olla raja hukassa.

Jep jep :D :laugh: :laugh:

Enkä ole tyytynyt kahteen, saattaa olla että tuo viides pieni ei ole vielä se viimeinen pieni meille :whistle: :)

Onhan noita syitä. Oma jaksaminen ja mukavuudenhalu, ei kaikki halua vetää arkea oman suorituskyvyn rajoilla. Haluaa että on myös hauskaa ja jaksaa nauttia lapsista. Kahden kanssa on vielä helpompi löytää lapsille hoitopaikkaa tarvittaessa, matkustella ym. Raha on yksi tekijä kanssa, eli että on varaa tarpeeksi isoon asuntoon ja kaikkiin kuluihin mitä lapsiperheessä tulee. Pienellä selviää vielä lasten ollessa pieniä mutta ajan myötä menot kasvavat. Ja lapsiperheissäkin voi tapahtua jotain yllättävää mikä syö rahaa.

Yhteistyössä