miksi tyhmät ihmiset hankkivat lapsia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:
Koska se on niin helppoa
:D

Nimenomaan, koska he voivat!

Joo. Keskivertoa yksinkertaisempi ei stressaa ovistikkujen kanssa, odota lastensaannin kanssa siihen asti, "että kaikki on täydellistä" tms., jos tällainen karkea yleistys sallitaan. Jos lapsia haluaa, niitä ruvetaan tekemään tai joskus niitä vain sattuu tulemaan, koska ei ehkäistä syystä tai toisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Joo. Keskivertoa yksinkertaisempi ei stressaa ovistikkujen kanssa, odota lastensaannin kanssa siihen asti, "että kaikki on täydellistä" tms., jos tällainen karkea yleistys sallitaan. Jos lapsia haluaa, niitä ruvetaan tekemään tai joskus niitä vain sattuu tulemaan, koska ei ehkäistä syystä tai toisesta.

Ja jos oikeasti puhutaan tyhmyydestä, niin tietääkö tosiaan tyhmä ihminen, että hän on tyhmä? Ja pitäisikö hänen, jos siis tietää, olla saamatta lapsia? Jos ei ymmärrä, pitäisikö jonkun toisen mennä sanomaan, että älä sinä tyhmä ihminen hommaa lapsia? Kuulostaa jo aika pahalta. Jos ihan otsikon kysymystä mietitään...

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Ja jos oikeasti puhutaan tyhmyydestä, niin tietääkö tosiaan tyhmä ihminen, että hän on tyhmä? Ja pitäisikö hänen, jos siis tietää, olla saamatta lapsia? Jos ei ymmärrä, pitäisikö jonkun toisen mennä sanomaan, että älä sinä tyhmä ihminen hommaa lapsia? Kuulostaa jo aika pahalta. Jos ihan otsikon kysymystä mietitään...

En tiedä, kuinka paljon he itse tiedostavat eroa muihin; riippunee siitä, kuinka suuri kuilu on. Uskoisin, että hieman yksinkertaisimmat ihmiset, jotka kuitenkin pystyvät edes jonkin tapaiseen itsenäiseen elämään, ovat niitä onnellisimpia meistä. Ei turhia huolia ja murheita.

Jos älykkyys on selkeästi rajoittunut, ei ole kenenkään etu, että tällainen henkilö saa lapsia. Siinä oltaisiin jo kenties hyväksikäytön puolella, eikä tulevilla lapsillakaan ehkä olisi paras mahdollinen hoiva, vaikken rakkauden määrää epäile lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ihanko oikeasti teistä on normaalia että ei tajua mitä eroa niillä poika ja tyttö vauvoilla on?? tai että sille vauvalle voi syöttää ihan tavallista ruokaa...
tai että kestovaippoja ei heitetä yhden käyttökerran jälkeen roskiin...???
tai että ei osaa keittää perunoita,makaronia..

Sinä se et taida osata puhua mistään muusta kuin pissavaipoista? Ei sekään järin älykkäältä vaikuta.

no niin no.. kyllä mä puhun paljon muustakin.. noi nyt vaan oli esimerkkejä..
kyllä mä voin puhua vaikka maailman poliittisesta tilanteesta, mutta jos keskustelu kumppani ei osaa puhua juuri mistään niin sitä vois kuvitella et lapset olis turvallinen vaihtari... ;)

siis ihanko oikeasti teistä on normaalia että ei tajua mitä eroa niillä poika ja tyttö vauvoilla on?? tai että sille vauvalle voi syöttää ihan tavallista ruokaa...

Sinä se et taida osata puhua mistään muusta kuin pissavaipoista? Ei sekään järin älykkäältä vaikuta.

kyllä mä voin puhua vaikka maailman poliittisesta tilanteesta, mutta jos keskustelu kumppani ei osaa puhua juuri mistään niin sitä vois kuvitella et lapset olis turvallinen vaihtari... ;)

Sehän osoittaa omaa puutteellisuuttasi, jos et löydä aihetta, josta voisi keskustella. Kyllä mä olen löytänyt puhuttavaa pirikauppiaankin kanssa, vaikka voin vannoa, että olen todella kaukana siitä maailmasta.

Sehän osoittaa omaa puutteellisuuttasi, jos et löydä aihetta, josta voisi keskustella. Kyllä mä olen löytänyt puhuttavaa pirikauppiaankin kanssa, vaikka voin vannoa, että olen todella kaukana siitä maailmasta.

oletko koskaan koittanut puhua sellaisen yksinkertaisen liki pissis tyylisen ihmisen kanssa mistään...?? se on vaikeaa... se on toooosi vaikeaa... :D

oletko koskaan koittanut puhua sellaisen yksinkertaisen liki pissis tyylisen ihmisen kanssa mistään...?? se on vaikeaa... se on toooosi vaikeaa... :D

Mulla taas on sellainen ongelma, että minun on äärettömän vaikeaa lukea toisen ihmisen tekstiä, joka vilisee yhdyssanavirheitä...En silti tee tästä "puutteesta" tulkintaa ko. ihmisen älykkyydestä...

Voisinhan minä helposti ottaa sen asenteen, että valtaosa muista ihmisistä on täysiä vajakkeja rinnallani, enkä voi suostua keskustelemaan heidän kanssaan. Kyllä mulla tuttavapiiriin kuuluu bilettäviä "prinsessojakin". Yleensä jokin kulttuurin osa-alue kuten musiikki tai elokuvat on jaettu mielenkiinnon vyöhyke, josta voimme keskustella.

Ulkonäkö voi hämätä. Kynäpurkin terävin kynä ei näy ennen kuin ottaa kynät lähempään tarkasteluun. Enkä mä koulutuksestakaan perusta liiemmin älyn mittarina. Pari tosi fiksua tuntemaani ihmistä ovat perinteisissä duunariammateissa; toinen on muurari ja toinen on autonkorjaaja. Ulkokuorensa perusteella heitä ei kenties arvaisi erityisen älykkäiksi, ammatti paljastaisi matalan koulutustason, mutta ajan myötä tulee enempi tietoa esille, kun tutustuu ihmiseen.

Ihanko tosissaan ap kuvittelee että tämä keskustelukumppani ei tiedä mitä eroa on tyttö- ja poikavauvalla sen perusteella kun ei tajunnut miten pojalla tulisi helpommin reunavuotoja...

jahas, turha kait tässä nyt on enää mitään sitten selittää.. se on kumma juttu miten ne herneet nyitään nekkuun, vaikka asia ei henk.koht tasolla liittyis mitenkään itseen...
kaikki tietää että on olemassa henkilöitä jotka ei todellakaan ole penaalin terävimpiä kyniä.. siitä on turha kenenkään suuttua, se nyt vaan on fakta... ja tämä on tietynlaista tyhmyyttä, siis se että osoittaa joka tapaamiskerta oman tyhmyytensä ja sivistymättömyytensä keskustelu kumppanille.. ja ympärillä olijoille... tässä elämässä, jos yhtään korviaan pitää auki, kerää paljon tietoa asioista, vaikka ne eivät liittyisikään niihin omiin kiinnostuksen aiheisiin...
en tiedä johtuuko se siitä että nykyisin ei vaadita kovinkaan paljon yleistietoutta,sivistystä taikak edes alkeellisinta käsitystä maailman tapahtumista taikka tavoista, historiasta nyt puhumattakaan...
mä en pidä korkeastikoulutettuja pelkästään älykkäinä, mun mielestä itseasiasiassa se koulutus ei kerro onko fiksu vai ei..
mulla on monta ns. pissis kaveria, joten on myös aika hyvä käsitys siitä miten tämä tyhmyys esiintyy... ja anteeksi kirjoitusvirheet,yhdyssana mokat ym. mulla on lieviä ongelmia tän kirjoittamisen kanssa...

Periaatteessa ymmärrän mitä ap ehkä yrittää sanoa..?
Mutta, mitä väliä jos joku ei tajua kestovaippojen päälle tai ei osaa tehdä vauvan soseita itse. Jos kuitenkin osaa ostaa niitä kertiksiä kaupasta ja vaihtaa ne lapselleen ja osaa ostaa niitä purkkiruokia ja lapsi saa tarpeeksi ruokaa?
Ja ei kaikkki pojat pissi helpommin vaipasta yli kuin tytöt, riippuu lapsesta ja riippuu vaipasta.
Joten näiden ap:n esimerkkien kertoma "tyhmyys" ei mun mielestä vaikuta lapsen hyvinvointiin juuri mitenkään, eikä vanhemman älykkyys suoraan periydy joten en ymmärrä miks tuollainen ap:n kuvailema ihminen ei sais lapsia hankkia? Siksi et ap:n puistokaveriäidit olis fiksumpia? Huono syy mun mielestä.
Ja siks toisekseen, noi esimerkit kertoi musta ehkä sen, ettei sen vauvan kakka tms asiat ole ainoa kiinnostava asia noiden äitien mielestä, ehkä jostain muusta jutteleminen sujuisi sit paremmin.
Eihän sitä tarvii hengailla tai jutella sellaisten kanssa joiden kaa keskustelu ei suju..

Kuulkaas nyt. Kyllä tämä on ihan oikeasti joillekin ongelma. Nimittäin mahdollisesti niille ei niin terävien lapsille. Oma äitini on ikävä kyllä tällainen vähän yksinkertaisempi ja hänen edesottamuksiensa takia oma elämäni meni tosi vaikeaksi avioeron jälkeen. Hän sössi talouden ihan täysin, teki suuria ratkaisuja jotka vaikuttivat minun elämääni pahasti ajattelematta ollenkaan asioita (on itse sanonut ettei tullut ajatelleeksi esim että jatkuvat muutot ovat pahasta lapselle!). Hänestä ei ole ollut tukea omissa elämäni erilaisissa tilanteissa ja mikä ehkä nykyään pahinta, hermot ei vaan meinaa kestää tällaista ihmistä. Joskus olen hermostuksissani sanonut häntä tyhmäksi, mistä tulee tietysti hirveä morkkis. Mutta kun ei vaan jaksa, kun ei asiat mene jakeluun!! Ja kommentit on ihan uskomattomia tyyliin "niin eikös sitä joskus ole sanottu et miehestä se lapsen sukupuoli riippuu..").
Ei ole kuulkaa helppoa kasvaa tällaisen ihmisen kanssa kun huomaa jo n. 12- vuotiaana tajuavansa itse asioita paremmin. Enkä nyt väitä että mikään mensalainen itse olisin mut ihan normaalilla järjellä varustettu. Onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmyydestä kärsinyt:
Kuulkaas nyt. Kyllä tämä on ihan oikeasti joillekin ongelma. Nimittäin mahdollisesti niille ei niin terävien lapsille. Oma äitini on ikävä kyllä tällainen vähän yksinkertaisempi ja hänen edesottamuksiensa takia oma elämäni meni tosi vaikeaksi avioeron jälkeen. Hän sössi talouden ihan täysin, teki suuria ratkaisuja jotka vaikuttivat minun elämääni pahasti ajattelematta ollenkaan asioita (on itse sanonut ettei tullut ajatelleeksi esim että jatkuvat muutot ovat pahasta lapselle!). Hänestä ei ole ollut tukea omissa elämäni erilaisissa tilanteissa ja mikä ehkä nykyään pahinta, hermot ei vaan meinaa kestää tällaista ihmistä. Joskus olen hermostuksissani sanonut häntä tyhmäksi, mistä tulee tietysti hirveä morkkis. Mutta kun ei vaan jaksa, kun ei asiat mene jakeluun!! Ja kommentit on ihan uskomattomia tyyliin "niin eikös sitä joskus ole sanottu et miehestä se lapsen sukupuoli riippuu..").
Ei ole kuulkaa helppoa kasvaa tällaisen ihmisen kanssa kun huomaa jo n. 12- vuotiaana tajuavansa itse asioita paremmin. Enkä nyt väitä että mikään mensalainen itse olisin mut ihan normaalilla järjellä varustettu. Onneksi.

kiitos, hyvin suuri kiitos.. juuri tuota tarkoitin...

Ymmärrän kyllä aloittajaa. Olen tavannut erään ihmisen, joka voisi päästellä suustaan samanlaisia kommentteja. Ns. hitaalla käyviä ihmisiä olen tavannut ja toimeen tullut (enkä tarkoita sitä, ettenkö itsekin olisi joskus tällainen), mutta tämä yksi oli aivan ylivertaisen rasittava ja hermothan siihen meni..kaikilta. Voi olla ihmisen elämä rasittavaa, kun mikään ei meinaa onnistua!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmyydestä kärsinyt:
Ja kommentit on ihan uskomattomia tyyliin "niin eikös sitä joskus ole sanottu et miehestä se lapsen sukupuoli riippuu..").

Ei tuo minusta niin uskomattoman tyhmä kommentti ole. Paljon tyhmempää olisi väittää lapsen sukupuolen johtuvan naisesta tai tähtien asennosta.

Omalla äidilläni on ollut jo vuosikausia kognitiivisia taitoja heikentävä sairaus, joten olen varmaan lähtökohtaisesti tottunut "tyhmiin" juttuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja titityy:
kun joku vakavalal naamalal selittää juttuja joitaei usko todeksi.. siis että toinen on niin tyhmä.. sitä tulee miettineeksi että miksi se on hankkinut lapsia, kun eipä sillä lapsellakaan ole kovin suurta mahdollisuutta kasvaa kovinkaan fiksuksi..

-ne kangasvaipat on tosi kivoja, ja kun niit saa kaiken värisinä, mut kauheen kalliita ne on, ei meil vaan voitais käyttää niit kun juhlatilaisuuksissa...
tähän kun vastaat että öh, ne on kestovaippoja, niit ei heitetä käytön jälkeen pois, ne pestään... ne säästää luontoa... vastaus on hyi yäk, ei kait.. ja eiks sitäpaitsi kangas maadu kauemmin kuin ne kertis vaipat...

- kun mainitseee vaan et poikavauvoilla taitaa tapahtua enempi ohivuotoja vaipoista niin katsotaan kuin kahjoa ja kysytään et miks, mitä eroo niil on...??

- kun tulee puhe siit et noi kaupan purkkiruuat maksaa aika paljon, ja siihen toteaa et niit on halvempi tehä itse lisäks kun se on helppoa.. niin taas katotaan kuin kahjoa ja kysytään et voi vai, mistä se tehään... mistä sitte tietää et paljon sitä annetaan lapselle... :o

vittu oot sairas. ota lääkkees jos sul on. ja sen jälkeen painu hoitoon. sait mut aika mukavasti vittuuntumaan.

Yhteistyössä