Miksi toisille ihmisille kaikki on niin helppoa ja toiset ei saa mitään vaikka kuinka yrittäisivät??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vicy

Aktiivinen jäsen
11.06.2005
17 698
7
36
Seinäjoki
Miksi se on aina niin että tietyt ihmiset saa kaiken "ilmatteeksi" eli ei tarvi mitään tehdä ja toiset ei saa mitään vaikka he kuinka ponnistelisivat sen eteen??
Esim. miksi ihminen joka ei edes tarvisi työpaikkaa saa paikan vaikka hakijoina oli sellaisiakin jotka sitä paikkaa olisi enemmän tarvinnut vaikka kaikki muut asiat oli näillä hakijoilla samanlaiset vain tuo "onni" puuttui toiselta ja toisella se oli...
Miksi aina kaikki paska kaatuu tiettyjen ihmisten niskaan? ja toiset ei saa siitä edes roiskeita (elämän kamalin asia on se että juurikasvu näkyy tmv.)...
Ei jaksa taas ymmärtää... :(

En ole ihan samaa mieltä. Neroja on hyvin vähän olemassa. Ne, jotka saa hyviä työpaikkoja tai hyviä arvosanoja, tekevät yleensä paljon työtä. Siis ovat ahkeria.

En oikein voi uskoa, että joku saa jotain tekemättä itse mitään. No, jotkut saavat hyvän perheen joka tukee, mutta työpaikkojen eteen lähes kaikki joutuvat tehdä paljon työtä.

Joo kyllä varmaan elämässä hieman onneakin tarvitaan, mutta kaikkein eniten tarvitaan asennetta.
Hyvän asenteen mahdollistaa mun mielestä hyvä itsetunto, joka tuntuu monella olevan kadoksissa.
Tää nyt tuli mieleen lähinnä tosta työpaikka-hommasta.
Ainakin tälleen ajattelen työhaastattelijan näkökulmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Joo kyllä varmaan elämässä hieman onneakin tarvitaan, mutta kaikkein eniten tarvitaan asennetta.
Hyvän asenteen mahdollistaa mun mielestä hyvä itsetunto, joka tuntuu monella olevan kadoksissa.

tuo työpaikka esimerkki on siis sellaiseen paikkaan mihin molemmilla oli tasan sama pohjakoulutus ja netti hakemuksella haettiin (tälläinen rasti ruutuun) ja ei ollut haastatteluja...

Eikohan tassa elamassa kaikkia testata tavalla tai toisella, ja voi olla etta se kelle olet kateellinen ja kuvittelet hanen saaneen kaiken helpolla, ajattelee sinusta samalla tavalla. Turha sita on tuhlata aikaansa sen pohdintaan kuinka paljon paremmin muilla menee, vaan keskity omiin hyviin puoliisi ja parantamaan elamassasi asioita joilla on SINULLE oikeasti merkitysta. Ole tyytyvainen siita mita olet saanut, mutta alal kadehti mita toisilla on!

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

tuo työpaikka esimerkki on siis sellaiseen paikkaan mihin molemmilla oli tasan sama pohjakoulutus ja netti hakemuksella haettiin (tälläinen rasti ruutuun) ja ei ollut haastatteluja...

entäs työkokemus? Kai olet kuullut että sillä on merkitystä myös?

niin ja tää tyyppi joka saa sen duunin, on voinu saada kielteisen vastauksen toisista. mä voin sanoo että mulla on ollu aika hyvä tuuri, mutta myöskin toisaalta olen aina joutunut kovasti asioiden eteen ponnistelemaan ja menemään mahdottomastakin läpi. Mutta ei mun elämä silti koostu mistään ihmeellisyyksistä.. sekin riippuu aivan asenteesta. mä vertaan itteäni ihmisiin jotka ei oo yhtä ahkeria ja joilla ei me yhtä hyvin ni pysyn hyvällä mielellä ja tyytyväisenä saavutuksistani. :D
mutta silti tähtään aina parempaan kuin mitä jo olen saanut.. ja tämä siis pätee kaikkeen..

Yhteistyössä