Miksi toisia saa haukkua ja toisia ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin vain että
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin vain että

Vieras
Näillä palstoilla tuntuu olevan ihan yleisesti hyväksyttävää että kotiäiteä, nuoria äiteä, suurperheita, heitä saa haukkua. Saa haukkua jos ei laita lapsiaan hoitoon ja viihtyy kotona.

Mutta odotahan jos erehtyy mainitsemaan että joku laittaa lapsen liian nuorena hoitoon. Tai hoidattaa mummolla. Tai tekee vain yhden lapsen. Tai että on liian vanha äidiksi.

Niin heti tyrmätään ja sanotaan että se on ihmisen oma valinta ja siihen ei saisi puuttua ja mitä se sinulle kuuluu.

Miksi työäitiä ei saa ihmetellä mutta kotiäitiä saa???

juu ja sit siitä, että jotku sanoo nähneensä kauppareissulla, että äiti teki niin tai näin lapselle, ja tapaus oli kaukana eikä välttämättä oikein nähty, mutta 90 prosenttia palstalaisista alkaa sättimään näkijää siitä, ettei ole ilmoittanut lastensuojeluun. mutta olepa huolissasi naapurin lapsesta, niin jo saat paskaa silmillesi ja olet kyylä. näin mulle ainakin kävi

Niinpä niin. aina löytyy "syitä" haukkua ja arvostella. Se on suomalaisten veressä. Mikään ei ole hyvin tai oikein. Itseäni raivostuttaa kun ei anneta ihmisten tehdä ja olla niinkuin jokainen parhaaksi kokee ja näkee. `Kettuako´ se oikeesti ketään haittaa. Ei se ainakaan mun elämästä pois ole jos joku laittaa lapsensa esim. "liian aikaisin hoitoon" . Ja kuka sen sanoo mikä on liian aikaisin. Näitä riittää, valitettavasti

kokemuksen mukaan täällä tyrmätään ihan kaikki, teit niin tai näin. Eipä siitä suuremmin kannata välittää.

Haulla löytää kyllä useita sellaisiakin ketjuja, joissa työssäolevista äideistä puhutaan muun muassa seuraavaa: ovat tehneet lapsensa yhteiskunnan hoidettaviksi, ovat itsekkäitä ja lapsista piittaamattomia, parempi kuin eivät saisi lapsia ollenkaan, raha menee heillä kaiken edelle, ovat pintaliitäjiä jne jne.

Eli jokainen saa kyllä tällä palstalla osansa, siitä ei kannata huolehtia...;)

Ihminen vain yleensä vierastaa muita tapoja elää. Ei kaikki ole haukkumista silti.. osa voi olla oikeassakin. Jos esim. miettii miksi joku haukkuu yksinhuoltajaa jos on itse toimivan ydinperheen matriarkka.. Niin voihan sen ymmärtää. Hän ajattelee kauhuissaan mitä tapahtuisi jos mies katoaisi arjesta hoitamasta ja rakastamasta.. Kyllähän sen ymmärtää että ajatus on pelottava. Sitten kun toimivan perheen matriarkka kuuntelee "puolustelevaa" yksinhuoltajaa.. niin tämä yksinhuoltaja kuulostaa heikolta ja heikkous vetoaa ihmisen primitiiviviettiin ja saa aikaan negaation. Mutta tämä voi olla vääristymä. Ihminen on silti primitiivinen pohjimmiltaan. Minkäs voimme, kuin yrittää ymmärtää toisiamme.

Tosin..täällä lulee usein ihan asiallisia ja LOOGISIA kirjoituksia.. jotka puolet porukasta tyrmää "väärinä tapoina toimia" tms.

Mikäs keskustelu se sellainen on jos ei voi sanoa rehellistä mielipidettään mistäkin asiasta. Kauanko tämäkään paikka pystyssä pysyisi jos kaikki vaan myötäilee jokaiseen asiaan että se on sinun valintasi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikäs keskustelu se sellainen on jos ei voi sanoa rehellistä mielipidettään mistäkin asiasta. Kauanko tämäkään paikka pystyssä pysyisi jos kaikki vaan myötäilee jokaiseen asiaan että se on sinun valintasi :)

Tietty saa mielipiteesä sanoa, mutta pointtihan on siinä, miten sen sanoo. Ei aina tarvitse olla haukkumassa toisen valintoja. Tää oli mun pointti siis :)

Alkuperäinen kirjoittaja singa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tietty saa mielipiteesä sanoa, mutta pointtihan on siinä, miten sen sanoo. Ei aina tarvitse olla haukkumassa toisen valintoja. Tää oli mun pointti siis :)

Se että sanoo vaikka ettei itse laittaisi 10 kk ikäistä vauvaa päiväkotiin ja perustelee miksi niin tekisi, se otetaan täällä loukkauksena ja heti saa lokaa niskaan. Ja se on jokaisen oma valinta, onhan se mutta keskustelupalstalla on monta erilailla ajattelevaa ja kai heilläkin on oikeus olla sitä mieltä kuin ovat.

vain listaan perheet joilla on yksi lapsi ovat vapaata riistaa mollattavaksi. he eivät tiedä mitään lapsesien kasvatuksesta, kaikki mitä he sanovat kyseen alaistetaan ja jopa ollaan kateellisia heille kun jää rahaa enemmän muuhunkin elämään kuin lasten vaatteisiin, ruokaan, harrastuksiin ja kateuden jälkeeen voikin mollata 1 lapsisia perheitä materialisteiksi he ajattelevat vain rahaa kun eivät tee enempää lapsia.
mua ei nypi tämä-kään asia huvittaa vaan ihmisten pienuus kun pitää mollata ihmisiä kaikesta jotta tuntisi iteensä piirun verran paremmaksi. =)

Yhteistyössä