Miksi läskiä ei saa haukkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja normipainonen:
Lihavuus vaan on jollekin ihan sairaus tai esim. lääkityksestä johtuvaa mille ei itse vaan kerta kaikkiaan voi mitään. Todella lapsellista ja epäkypsää lähteä ylipainoisia haukkumaan. Sittenpähän tiedät miltä tuntuu jos joskus osuu omalle kohdalle... :-/

Joo mutta noi ihan puhtaasti sairaudesta johtuvat ylipainot on kuiteskin tosi harvinaisia.
Suurin osa läskeistä on kuitenkin ylensyöjiä, kuka mistäkin syystä. Osa ihan mielellään ja ylpeesti, osa laiskuuttaan ja häveten itseään ja saamattomuuttaan.

Varmasti onkin harvinaista, mutta pointtini olikin se, ettei ole fiksua lähteä arvostelemaan liikalihavaa kun ei tiedä hänen lihavuutensa syytä. Ja onko sitten ylensyöjää ihan ok arvostella? Käsittääkseni sekin on sairaus...

Kyllä nistejä ja alkkiksiakin saa melko vapaasti arvostella, miksei sitten lihaviakin?
Kaikki tiedämme tasan tarkkaan että ihan turhia veromarkkoja menee yhtälailla läskin kuin viinan "hoitoon."

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei ehkä haukkua, mutta arvostella pitäisi saada... saahan tupakoitsijoitakin kyllä haukkua ja suoranaista lynkkaustakin...

Ylipainoiset kuitenkin sairastavat paljon ja tulevat yhteiskunnalle erittäin kalliiksi. Lisäksi he hyvin usein kasvattavat lapsistaan uutta ylipainoista ja sairasta sukupolvea.

Onkohan pikkusen yleistystä tämä?
Se, että on ylipainoinen, ei automaattisesti tarkoita, että terveys reistailee, eikä myöskään sitä, että lapset olisivat ylipainoisia. Ihan niinku kaikki tupakoitsijatkaan ei sairastu keuhkosyöpään. Jos läski laihduttaa, niin pitääkö sitten aiempia arvosteluja pyytää anteeksi, kun hänestä tulee ihmisarvioinen yksilö?

Eikä munkaan mielestä kyllä haukkua kannattaisi. Arvostella kyllä saa niin kauan kuin muitakin elintapansa takia veromarkkoja turhaan kuluttava.

Yhden kerran olen lihavaa haukkunut itse, senkin päin naamaa. Hän lausui ensin mulle kuinka huono äiti olen kun en antanut lapselleni (1v) limua. Käskin hyytävästi hänen hinata liikkuva lihatiskinsä honoluluun sitä limua lisää imemään. Eipä ole tuosta henkilöstä sen jälkeen kuulunut.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Lihavuus vaan on jollekin ihan sairaus tai esim. lääkityksestä johtuvaa mille ei itse vaan kerta kaikkiaan voi mitään. Todella lapsellista ja epäkypsää lähteä ylipainoisia haukkumaan. Sittenpähän tiedät miltä tuntuu jos joskus osuu omalle kohdalle... :-/

Joo mutta noi ihan puhtaasti sairaudesta johtuvat ylipainot on kuiteskin tosi harvinaisia.
Suurin osa läskeistä on kuitenkin ylensyöjiä, kuka mistäkin syystä. Osa ihan mielellään ja ylpeesti, osa laiskuuttaan ja häveten itseään ja saamattomuuttaan.

Kuinka harvinaisia? :)

Prosenttilukuja tai tilastoja en voi sulle esittää, mutta tuskin sinäkään mulle sellasia tilastoja mistä näkyis että suurin osa läskeistä ihmisistä on sairaita niin että se heidän lihavuuden olisi aiheuttanut.
Henk. koht. tunnen useita, useita lihavia ihmisiä, sairaalloisen lihaviakin, mutta vain yhden jolla on kertomansa mukaan jotain kilpirauhasongelmaa. Työpaikan ja ystäväpiirin läskeille se vaan näyttää pullat ja namit ja roskaruoka maistuvan. Ja valitellaan "kun mä olen niin isoluinen."
Ja tuskin ohjelmia, dokumentteja lehtijuttuja yms. tehtäisi Suomessa tätä vauhtia kun nykyään huonoista elämäntavoista jos taustalla piilisi kautta Suomen pääsyynä lihavuuteen jokin sairaus. Eiköhän siitä sairaudesta tehtäisi dokkareita, ja etittäisi siihen konstia samalla tahdilla millä nyt etitään elintapojen muuttamiseen.

Eli sinulla ei ole todellista tietoa mihin perustat oletuksesi.

Saako kierosilmäisiä arvostella? Yhteiskunnan varoillahan niitä silmien korjausleikkauksiakin tehdään. Saako hörökorvaa haukkua? Saako häntä, jonka hampaat on sikin sokin suussa moittia? Oikomishoidot on kalliita, eikä niitä itse makseta.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Saako kierosilmäisiä arvostella? Yhteiskunnan varoillahan niitä silmien korjausleikkauksiakin tehdään. Saako hörökorvaa haukkua? Saako häntä, jonka hampaat on sikin sokin suussa moittia? Oikomishoidot on kalliita, eikä niitä itse makseta.

Ei tietenkään, kuten ei vaikkapa kehitysvammaisiakaan. Noille jutuille kun ei mitään voi.
Tosi ontuva vertaus, keksi parempi.

idunnor; ei mulla olekkaan mitään faktaa. Vain oma ja monen, monen muun ääneen lausuma mututuntuma. Voit itsekkin vaikka telkusta kuunnella terveydenalan ammattilaisten lausuntoja aiheesta.
Luultavasti löydämme ihan tilastojakin, jos vain viitsisimme niitä etsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:

näitä ei kukaan ole tietoisesti valinnut.

idunnor; ei mulla olekkaan mitään faktaa. Vain oma ja monen, monen muun ääneen lausuma mututuntuma. Voit itsekkin vaikka telkusta kuunnella terveydenalan ammattilaisten lausuntoja aiheesta.
Luultavasti löydämme ihan tilastojakin, jos vain viitsisimme niitä etsiä.

Tietenkin on niitä jotka syövät liikaa jne. pelkästä nautinnosta ihan muuten vain mutta aika monella on kuitenkin taustalla muutakin mitä ei päälle päin nää.

Tartuin ainoastaan kommenttiisi jossa sanoit sairauksista johtuvan ylipainon olevan tosi harvinaisia. En kyseenalaistanut muuta.

Ei saa haukkua kun siitä tulee paha mieli. Moukat haukkuu.

Ei laihaakaan saa haukkua mutta pakko kopsata tosta pläski biisistä:

Jos sä oot liian plaiha, niin sit sua paleltaa aina
Josset sä mitään paina, vie tuuli sut mukana aina

Alkuperäinen kirjoittaja pläski:
Jos kerta huonosti meikkaavaa ihmistä saa haukkua. Esim. nyt vaikka Johanna Tukiainen. Läski on kamalan näköistä ja se joka muuta väittää niin valehtelee.

Ei se läski kauniiksi muutu vaikka joku mies olisi läskin ihmisen itselleen huolinutkin. Harvemmin oma mies muuta tekee kuin kehuu vaikka ei olisikaan syytä.

Läski on kuitenkin suomen yhteiskunnan rappio alkoholin lisäksi ja osin tupakankin. Jo 23%:a 4 vuotiaista lapsista on ylipainoisia ja sitä ei kuulkaas geeneillä selitetä. Geenikanta ei ole voinut muuttua suomessa 20:ssä vuodessa niin että nykyään lapset lihovat ja aikuiset lihovat geenien takia.

No siis sivistynyt ihminen ei hauku ketään ulkonäön perusteella. Et selvästikään kuulu ko. ryhmään, joten hauskaa ansiksen jatkoa.

ps. olisikohan sulla jo tullut tunti täyteen, joten päästä muutkin kirjaston ilmaisen netin ääreen.

Olisiko niin että kanssaihmisiä tulisi kunnioittaa eikä tehdä heille mitä ei toivo itselleenkään tehtävän? Kuvaako tämä nykykulttuurimme kovuutta kun joku ylipäätään tälläisiä kyselee? On kaikki Idolsit ja Xfactorit, joissa ihmisiä pudotetaan pois pelistä ja heille nauretaan avoimesti. Sairasta.

Siis miksi KETÄÄN pitäisi haukkua? Ja sitten ihmetellään mistä tulee koulu- ja työpaikkakiusaajat...Perustelette varmaan lapsillekin että lihavia lapsia saa haukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miksi KETÄÄN pitäisi haukkua? Ja sitten ihmetellään mistä tulee koulu- ja työpaikkakiusaajat...Perustelette varmaan lapsillekin että lihavia lapsia saa haukkua.

Kyllä niitä lihavia lapsia pitäisikin vissiin alkaa haukkua, että pikkuhiljaa vuosien saatossa tuo ylipaino-ongelma keskuudestamme poistuisi.

Itsestäni ei kuitenkaan lapsia haukkumaan olisi, niin paljon kun vaikka ylipainoisuutta (ja varsinkin sen vapaaehtoista periyttämistä) vihaankin. :/

miksi pitäisi pilkata sairaalloisen lihavaksi lihonutta ihmistä läskiksi?loukata tietoisesti toista, pahoittaa mieli?miksi ihminen tahtoo loukata toista?onko sillä paha olla itsensä kanssa?tyytymätön omaan elämäänsä?heikko itsetunto?silläkö se kasvaa,ilkeilyllä?

Alkuperäinen kirjoittaja normipainoinen:

Kyllä niitä lihavia lapsia pitäisikin vissiin alkaa haukkua, että pikkuhiljaa vuosien saatossa tuo ylipaino-ongelma keskuudestamme poistuisi.

Itsestäni ei kuitenkaan lapsia haukkumaan olisi, niin paljon kun vaikka ylipainoisuutta (ja varsinkin sen vapaaehtoista periyttämistä) vihaankin. :/

Ihanko tosissasi luulet, että läskien haukkuminen johtaisi siihen, että läskit alkaisi syömään vähemmän ja laihtuisivat? "Kiva" tietää millaisia äitejä löytyy koulukiusaajilta...

toisethan vain peilaavat meille meidän omaa maailmaamme ja vajavaisuuksiamme. en lähtökohtaisesti halua ketään haukkua, koska en ole itsekään täydellinen (eikä sellaista ihmistä edes ole)

Alkuperäinen kirjoittaja normipainoinen:

Ihanko tosissasi luulet, että läskien haukkuminen johtaisi siihen, että läskit alkaisi syömään vähemmän ja laihtuisivat? "Kiva" tietää millaisia äitejä löytyy koulukiusaajilta...

Haukkuminen ei tuo mitään muuta kuin ilmeisesti hyvää mieltä haukkujille (täyttä paskaa selittää mistään "hyvää hyvyyttäni vain haluan avata läskien silmät", vitut siinä ole mistään muusta kyse, kuin oman, kusipäisen itsen korostuksesta muiden kustannuksella ) ja lisää syömishäiriöisiä lapsia.

Itse olen ollut pyöreä lapsi, en edes ylipainoinen, mutta aina sain kuulla olevani läski. Mukavasti se sitten saatiin minulle iskostettua minäkuvaksi, niin että nuorena aikuisenakin, lähes alipainoisena olin vakaasti sitä mieltä, että läskihän minä... :( Voi, miten monta vuotta elämästä on mennyt syömisiä hysteerisesti tarkkaillen, jatkuvassa sairastelukierteessä, kun ei elimistö saanut tarpeeksi ravintoaineita onnettoman vähäisistä ruokamääristä ja kun samalla kroppa oli jatkuvassa rasituksessa rankan liikunnan takia. Ettei kato vaan tulisi lisää sitä kammottavaa läskiä... :(

Hiljalleen olen tuosta tervehtynyt ja nyt lievästi ylipainoisena olen terveempi kuin koskaan. Myös mieleltäni, vaikkei ne lapsuudesta asti viilletyt haavat kokonaan koskaan paranekaan.