Miksi toi eskarilainen huutaa öisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei ole siis mitään kauhukohtauksia, ne tunnistan.

Menee nukkumaan iltaisin noin klo 20 aina. Ekan kerran alkaa huutaa näihin aikoihin ja voi huutaa vielä joskus yhden maissa yöllä. Sitten loppuyöstä ei yleensä enää.

Ja siis huutaa ja karjuu jotain epäselvää, joskus saa jotain sanoja selvää. Vastaileekin ja välillä ihan kunnolla herääkin, kun käyn siellä ja välillä vain kiehnää ja vaikeroi ja huutaa jne jotain epäselvää. Eilen illalla otti vettä kyllä kun kyselin, mutta ei läheskään aina.

Ja tätä ollut nyt joka yö noin viikon. Sitä ennen satunnaisesti joskus.

Oisko kasvukipuja? Mulla eskarilainen huutaa atooppista ihottumaansa, kun kirvelee ja kutittaa ja on hankala olla. Meillä on siihen onneksi lääke, mutta kevättä kohti taas pahenee.

Meillä oli pojan kanssa samaa... Poika puhui ja toisinaan vieläkin puhuu unissaan. Joskus itkeskelee... Toisinaan käy vessassakin ihan sen oloisena ettei edes ole hereillä. No joo joskus on esim pissinyt pöntön viereen tai ei ole avannut pöntön kantta.

Yleensä kun menee sänkyyn katsomaan poika avaa silmät mutta ei sano mitään. Pistää vaan pään takaisin tyynyyn ja nukkuu ihan täyttä unta. Toiset yöt levottomampia... Mutta nyt on ollut harvinaisempaa. Poika on nyt 8 v. Oliskohan just noihin ikiin ollut kaikein levotomin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oisko kasvukipuja? Mulla eskarilainen huutaa atooppista ihottumaansa, kun kirvelee ja kutittaa ja on hankala olla. Meillä on siihen onneksi lääke, mutta kevättä kohti taas pahenee.

Olen koittanut kysyä, että sattuuko jalkoihin tms. mutta ei ainakaan osaa sellaista määritellä.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Meillä oli pojan kanssa samaa... Poika puhui ja toisinaan vieläkin puhuu unissaan. Joskus itkeskelee... Toisinaan käy vessassakin ihan sen oloisena ettei edes ole hereillä. No joo joskus on esim pissinyt pöntön viereen tai ei ole avannut pöntön kantta.

Yleensä kun menee sänkyyn katsomaan poika avaa silmät mutta ei sano mitään. Pistää vaan pään takaisin tyynyyn ja nukkuu ihan täyttä unta. Toiset yöt levottomampia... Mutta nyt on ollut harvinaisempaa. Poika on nyt 8 v. Oliskohan just noihin ikiin ollut kaikein levotomin.

Meillä keskimmäinen (nyt 4,5v) pölisee kuin mikäkin öisin, mutta se ei ole tuommoista kiukkuamista ja rääkymistä. Jupisee vain jotain itsekseen. Pissala ei kukaan lapsista käy öisin eli pysyy kyllä tuolla sängyssään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olen koittanut kysyä, että sattuuko jalkoihin tms. mutta ei ainakaan osaa sellaista määritellä.

Oletko kokeillut kysyä päivällä? Esimerkiksi "heräsit viime yönä, muistatko mikä sulla oli hätänä"? Omani osaa silloin kertoa, että joo, sattui se ja se..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:

Meillä keskimmäinen (nyt 4,5v) pölisee kuin mikäkin öisin, mutta se ei ole tuommoista kiukkuamista ja rääkymistä. Jupisee vain jotain itsekseen. Pissala ei kukaan lapsista käy öisin eli pysyy kyllä tuolla sängyssään.

Meillä kanssa yleensä ollut vaan jotain ihme muminaa joskus kuullostaa että komentais jotakuta jne... :laugh:

Silloin tällöin vaan itkeskeli

Meillä vähän samanlaista, kuin mitä moona81 kertoi. Kyseessä 7v tyttö ja hänkin saattaa itkeskellä ja vaellella vaikka alakerran vessaan vaikka siis ylhäälläkin (jossa makkarit) on vessa missä voi käydä. Ja järkevään puheeseen ei tuolloin kykene, eli ei ole kunnolla hereillä.

Mä olen huomannut, että jos ilta vähääkään venyy, niin näitä yöllisiä itkuja/vaelteluja ilmenee. Kun pidetään tiukkaakin tiukemmin kiinni siitä klo 20:00 sänkyyn menosta ja nukkumaan alkamisesta, on tuo yöhäspäys vähentynyt ihan selvästi.

lapsella paljon(liikaa) tekemistä päivällä.. käy niinku ylikierroksilla.. yritä rauhottaa iltaa hyvissä ajoin.. näin mua neuvottiin ku ol sama ongelma.. joo auttoi..

Moneltako teidän eskarilaiset joutuu heräämään ? Meillä kun tuntuu, ettei mitään toivoakaan saada vielä kasilta nukahtamaan, eikä oikeen sänkyynkään, siis silleen että pysyis siellä ja rauhottuis, eikä koko ajan haluis juomaan ja pissalle ja ja ja.... Usein on yli 10 kun nukahtaa, vaikka ois sängyssä ollu jo iät ajat. Meillä herätään arkisin puol 8.

Ja yöt siis ajoittain tosi levottomia, painajaisia, pelkoja (jossain naksuu tai kolisee tms) Vähän väliä pitäis päästä meidän väliin, tai sohvalle kainaloon, jos vielä katotaan telkkaria.

Luulen, että miettii juttuja tässä iässä tosi paljon. Viimeksi eilen itkeskeli, että mitä jos joku laittaa myrkkyä juomaan, kun uutisoitiin siitä 15v pojasta. Huomaa ja kuulee kaikki ikävät uutiset, esim tuberkuloosiin kuollut alle 5v, vaikka ei tosiaan niitä uutisia mitenkään seurannut. Ja kun osaa jo sujuvasti lukea, niin lehdistä bongaa kans kaikennäköistä, siis lööpeistä lähinnä.

Jutellaan tietty aina niistä jutuista mitkä mielessä pyörii, mut en tiiä oikeen miten muuten tota "tieto lisää tuskaa" oireyhtymää helpottais...

Jaah tais tulla vähän off topic tarinaa....

Yhteistyössä