Miksi teinit haluavat kosketusnäyttöpuhelimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä mummo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelevä mummo

Vieras
Ihmettelen, mikä in-juttu tämä kosketusnäyttö-hömppä nykyään on. Aina pitää olla se kallein älypuhelin tai edes kosketusnäytöllä varustettu, näppäinmalli ei enää kelpaa. On kyllä kiittämätöntä tämä nykyajan nuoriso!

Niinhän ne aikuisetkin haluaa. Ja riippuu teinistä. Meillä toinen teini haluaa peruspuhelimen ja toinen osti omilla rahoillaan kosketusnäytöllisen. Ei ole niinkään kiittämättömyydestä kyse, vaan siitä, että kavereiden kanssa vietetään aikaa tutkien puhelimia, nettiä ja kaikkea kivaa mitä netti tuo tullessaan. On siis paljon muutakin kuin puhelin. Minun nuoruudessani istuskelimme joukolla ja juttelimme tekemättä mitään. Nyt teinit juttelevat, kuuntelevat musiikkia, pelailevat, hakevat tietoa jne yhdessä. Eli antaa uusia ulottuvuuksia monille. Kosketusnäyttö vaan on tätä päivää.

Mulla on ja miehellä on ja meidän 7v tytärkin haluaisi (ei kyllä tule saamaan ainakaan muutamaan vuoteen).

Se on in nyt ja noilla nuorimmillakin on jo, ainakin tulla 7v tytön kavereilla (parilla)..

No koska esim. i-phone nyt vaan on tosi kätevä ja hyvä. Ei semmosella näppäinpuhemlimella voi mitään muuta tehdä, kuin soittaa. Kosketusnäytöllisellä voi olla facessa, napata kuvia netistä, lisätä faceen kuvia, lukea sähköpostia, siinä on navigaattori, mahdollisuus vaikka mille peleille ja sovelluksille.

Ja ihan aikuisetkin tykkää, että sillä voi tehdä montaa juttua.

[QUOTE="vieras";26098724]No koska esim. i-phone nyt vaan on tosi kätevä ja hyvä. Ei semmosella näppäinpuhemlimella voi mitään muuta tehdä, kuin soittaa. Kosketusnäytöllisellä voi olla facessa, napata kuvia netistä, lisätä faceen kuvia, lukea sähköpostia, siinä on navigaattori, mahdollisuus vaikka mille peleille ja sovelluksille.

Ja ihan aikuisetkin tykkää, että sillä voi tehdä montaa juttua.[/QUOTE]

Höpöhöpö

Mää uskon, että varsinkin teinit ja vähä vanhemmatki haluu kosketusnäytön että kun sitten lirkuttelee ja pussailee (tai ties mitä) sen kumppanin kanssa, niin se on niin ihanaa kun voi vaikka pussata siihen ruudulle toista. Tai koskettaa ties mistä... On se ny vähä eri ku näppäillä tylsiä nappuloita kun voi koskee omaan kultuun.

[QUOTE="vieras";26098796]No olisko ne nyt vaan muotia? Ja yleensäkin nuorilla pitää olla uutta, ei mitään mummonaikuisia malleja vaatteissakaan.[/QUOTE]

Eivät ole vaan suuntaus teknologiassa, näppikset ovat poistumassa.

Samaa mietin. Harmittaa, kun vanhat kunnon näppäinmallit poistuvat ja sitten on pakko siirtyä tuohon kosketusnäyttöön. Ei tunnu mukavalle ajatukselle, kun olen tällainen 48v täti-ihminen, jolle puhelimessa tärkeintä on yhteydenpito ja ehkä parin valokuvan ottaminen. Kosketusnäyttö ei innosta.

Eivät ole vaan suuntaus teknologiassa, näppikset ovat poistumassa.

No poistumassa ja poistumassa... Varmaan joskus joo, mutta ei aivan lähivuosina kokonaan. Osallahan on vielä lankapuhelinkin. Eli kyllä vaan on kosketusnäyttöpuhelimet vielä muotia. Ja jos joku asia on tarpeeksi kauan muodissa, se siirtyy yleiseen käyttöön, mutta tässä tapauksessa ei todellakaan vielä.

Tekniikassa yleensäkin kestää melko kauan uusien asioiden läpivienti. Terväväpiirto-tv oli keksitty jo 90-luvulla, mutta eipä tuo vieläkään ole lyönyt itseään läpi.

Samasta syystä ne haluaa, kuin haluavat Jopoja, järkkärikameroita, merkkivaatteita ja MacBookeja. Eli vähän tarpeeseen, mutta enimmäkseen osaksi imagonrakennusta ja statussymboleiksi.

Meidän lasten kohdalla suurimpana syynä on Angry Birds, sitä ei voi pelata näppäinpuhelimella.

Anoppi muuten hankki itselleen isonäppäimisen vanhuspuhelimen, vähin äänin palaili sitten takaisin käyttämään tavallista näppäinpuhelinta, joka oli aikaisemmin hänelle lahjaksi annettu. Enkä kyllä yhtään ihmettele, niin hankalakäyttöinen se oli, pieni näyttö, jossa oli tosin isot kirjaimet, mutta kun jopa puhelinnumero meni monelle riville, niin tosi hankala lukea, puhumattakaan hankalasta valikosta toiseen siirtymisestä. Minä nimittäin jouduin senkin virittelemään käyttökuntoon. Tuo meidän ostama oli suhteessa vielä isonäppäiminen ja hyvin kädessä pysyvää mallia, mutta joku kaveri oli kehunut vanhusmallia.

Mun 6 v haluaa kosketusnäyttöpuhelimen, samoin 8 v.

Mulla ja miehellä (35 v ja 31 v teinejä) on jo. Tavallaan on lapsillakin, eivät vaan tiedä sitä vielä - jemmassa siis ovat. 8 v sai uuden ei-kosketusnäytöllisen tosi kivan luurin jouluna, joten käyttäköön sitä tyytyväisenä (ja käyttääkin kyllä) vielä tovin. Ja 6-vuotiaalle saa kelvata joku vanha luuri takintaskuun, jotta tietää tulla kotiin kun puhelin pirisee.

Kosketusnäyttöpuhelinta on kiva käyttää. Ja jopa minä innostuin käyttämään nettiä ko. puhelimen saatuani, vaikka aikaisemmin olin sitä mieltä että nettiä käytetään tietokoneella ja puhelin on puhumista varten :)

Yhteistyössä