Miksi teinit haluavat kosketusnäyttöpuhelimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä mummo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelevä mummo;26098627:
Ihmettelen, mikä in-juttu tämä kosketusnäyttö-hömppä nykyään on. Aina pitää olla se kallein älypuhelin tai edes kosketusnäytöllä varustettu, näppäinmalli ei enää kelpaa. On kyllä kiittämätöntä tämä nykyajan nuoriso!

uus hömpötys kiinnostaa. Mutta kukkaro sanoo ei. voisin ruveta testaamaan onks se nyt niin hieno ja mitä hyviä toimintoja siinä muka ois?

Minä en halua millään pelkkää kosketusnäyttöä!
Minulla ollut nokia 900 ja nyt nokian E7, loistava! ohut, iso kosketusnäyttö, alla täysi hyvä laaja näppäimistö.

En tiedä, muotia kai ja kavereillakin on. Mun 9v haluaisi ja tuleekin varmaan saamaan synttärilahjaksi. Nuoret on noine haluineen, saahan sitä haluta ja vanhemmatkin haluaa vaiks mitä..

Minä en antais älypuhelinta alle 18-vuotiaalle, eivät ole lasten vehkeitä ne.

15 vuotta sitten yleinen mielipide taisi olla se, että kännykät ei yleensäkään ole teinien vehkeitä. :) Niin se aika kuluu.

Mutta joo, ymmärrän kyllä sen verran että älypuhelimen omistavan lapsen netinkäyttöä ei oikein pääse kontrolloimaan ja hölmösti ladatuilla sovelluksilla saattaa saada ainakin ikäviä pöpöjä puhelimeen. Lisäksi akku saattaa mennä nopeastikin loppuun jos innostuu pelaamaan ja lapsiin kai haluaa saada yhteyden... Mielestäni kuitenkin ainakin jo teini-ikäisen pitäisi pystyä tuollaisen kanssa pärjäämään oikein hyvin, usein paremmin kuin vanhempansa.

No poistumassa ja poistumassa... Varmaan joskus joo, mutta ei aivan lähivuosina kokonaan. Osallahan on vielä lankapuhelinkin. Eli kyllä vaan on kosketusnäyttöpuhelimet vielä muotia. Ja jos joku asia on tarpeeksi kauan muodissa, se siirtyy yleiseen käyttöön, mutta tässä tapauksessa ei todellakaan vielä.

Tekniikassa yleensäkin kestää melko kauan uusien asioiden läpivienti. Terväväpiirto-tv oli keksitty jo 90-luvulla, mutta eipä tuo vieläkään ole lyönyt itseään läpi.
Nyt on 2k17 ja ei voi kun nauraa tälle. Sitten toki että miksi vitussa selailen viis vuotta vanhoja palstoja.

En o koskaan halunnut kosketusnäyttöälypuhelinta. Ei o koskaan ollutkaan. Aina on ollut näppäinkännykkä. Teininä kouluaikoina oli 6110 ja myös sen jälkeen vuosia 6210 niissä ei o nettiä eikä kameraa on matopeli ja snake 2 ja on ollut myös 3310 mutta ei teininä.
♈Meri♈

No poistumassa ja poistumassa... Varmaan joskus joo, mutta ei aivan lähivuosina kokonaan. Osallahan on vielä lankapuhelinkin. Eli kyllä vaan on kosketusnäyttöpuhelimet vielä muotia. Ja jos joku asia on tarpeeksi kauan muodissa, se siirtyy yleiseen käyttöön, mutta tässä tapauksessa ei todellakaan vielä.

Tekniikassa yleensäkin kestää melko kauan uusien asioiden läpivienti. Terväväpiirto-tv oli keksitty jo 90-luvulla, mutta eipä tuo vieläkään ole lyönyt itseään läpi.
Nyt on 2k17 ja ei voi kun nauraa tälle. Sitten toki että miksi vitussa selailen viis vuotta vanhoja palstoja.
Ja nyt 2026 voi nauraa lankapuhelimille kun nekään ei toimi enää.

Yhteistyössä