Miksi teetta lapsia useammille miehille?

• Viestiketjun aloittaja "iina"
  • Ensimmäinen viesti
ärsytyskynnys
Vitun typerä aloitus, anteeksi vaan.
Oisko vaikka siksi, ettei kaikkea voi etukäteen suunnitella? Että se ero voi tulla (sinunkin kohdallesi) eikä elämää voi etukäteen käsikirjoittaa. Voi löytyä uusi puoliso, jonka kanssa elämää rakentaa. Pitäisikö sitten olla tekemättä lapsia sen uuden kanssa, koska on tehnyt jo edellisen kanssa?
Joillain lapsia syntyy suhteen ulkopuolellakin, pitäisikö sen sinkkuäidin olla koko lopunikäänsä sinkku tai jos tapaa miehen, olla tekemättä lapsia koska tämä ensimmäinen on toisen miehen?

Aloittaja on varmaan niitä ihmisiä jotka ei oman perheen ulkopuolisesta elämästä tiedä yhtään mitään. On vaan se oma mies ja lapset, koskaan oo muuta ollutkaan eikä minkäänlaista taitoa suvaita toisten elämää jos se poikkeaa jollain tavalla omasta. Tai sitten aloittaja on hiton katkera ja väsynyt siihen avioliittoon ja lapsiin ja kadehtii ihmisiä jotka menee eteenpäin elämässään...

sdfg
Näitä aloituksia kun lukee niin tulee aina mieleen, että mikään ei koskaan sovi. Jos sulla on lapsia vaikka kahden miehen kanssa olet säälittävä. No, jos taas teet aloituksen missä kahden lapsesi kamalasta isästä saat kuulla, miksi teit lapsia tuollaisen kanssa lisää kun parempiakin miehiä on. :D

Sitä kun ei vain tiedä mitä elämä tuo tullessaan, ei uusioperheet ole mikään tabu. Mutta siis toki on sellaisiakin tapauksia, jotka tekee monien miesten kanssa lapsia. Mutta mitäpä se muille kuuluu.

vierasa
En mäkään ymmärrä sillon, jos niitä lapsia tehdään kuten eräs ystäväni tekee. Heti suhteen alussa iskee kauhea vauvakuume ja parin kuukauden yhdessäolon jälkeen ollaan jo raskaana. Sitten jossain vaiheessa huomataankin, että eihän tämä ollutkaan se unelmien mies, etsitään uusi ja taas tehdään tälle nopeaa lapsi.

En mäkään ymmärrä sillon, jos niitä lapsia tehdään kuten eräs ystäväni tekee. Heti suhteen alussa iskee kauhea vauvakuume ja parin kuukauden yhdessäolon jälkeen ollaan jo raskaana. Sitten jossain vaiheessa huomataankin, että eihän tämä ollutkaan se unelmien mies, etsitään uusi ja taas tehdään tälle nopeaa lapsi.
Montako hällä sitten jo on? :)

"kysyn"
[QUOTE="iina";29522002]Naimisissa oleva ydinperheen äit olen.[/QUOTE]

Kirjoitustaito lie tässä tapauksessa korreloi älykkyyden kanssa. Miksi tehdä lapsia noin huonolla perimäaineksella?

"iina"
[QUOTE="kysyn";29522318]Kirjoitustaito lie tässä tapauksessa korreloi älykkyyden kanssa. Miksi tehdä lapsia noin huonolla perimäaineksella?[/QUOTE]

No kylläpä ottaa totuus koville.

ddddd
En edes ymmärrä miksi ihmiset menevät naimisiin, kun kaikki eroaa jossain vaiheessa kuitenkin. Ja jos niitä lapsia tehdään, niin olisi hyvä jo pitää mielessä miten hommat sovitaan kun se ero tulee, raha-asiat ja muut jutut myös olisi hyvä miettiä.

"tööt"
Osuvampi kysymys lienee että mitä järkee tässä aloituksessa on? Jollei ap:n tarkoitus nyt sitten ollut herättää keskustelua omasta epäempaattisuudestaan/mielikuvituksettomuudestaan/naiiviudestaan/suoranaisesta tyhmyydestään.

Noh, vastaus kysymykseen nyt kumminkin on, että mulla on lapsia kahden eri miehen kanssa (miehelle en varsinaisesti ole koskaan lapsia tehnyt, kyl ne ihan yhteisiä on) koska ensimmäisen miehen kanssa suht. pitkä liitto (8 vuotta) päättyi sopuisasti siihen, että kasvettiin erilleen.

Tämän toisen miehen kanssa lapsi hankittiin, koska miehellä ei vielä yhtään omaa ollut, ja kovasti sellaista toivoi, ja itsekin halusin isomman perheen, ja ei mun järki mulle mitään sellasta kertonut ettei saatas lasta hankkia sen takia, kun mulla jo kaksi oli edellisestä liitosta.

Happy?

Evoluutiobiologisesti lapsia monelle isälle tekevä on potentiaalinen geenivoittaja. Toki tämä ei ole itsestään selvää, voihan olla, että samalle isälle tekevä on sattunut löytämään isäksi sopivat survival-geenit, kun taas monelle isälle tekevä joutunut tyytymään mihin sattuu -geeneihin.

Aika typerä saa olla..
Minulla on lapsia kahden eri miehen kanssa. Elämä ei mennyt, kuten suunnittelin, vaan esikoiseni isä kuoli kun olin raskaana.
Olin silloin vasta 21v, joten mielestäni minulla on oikeus tähän "uuteen onneen" ( 10v on nyt tätä onnea kestänyt) ja oikeus useampaan lapseen, vaikka ei ollut millään mahdollista saada ne kaikki saman miehen kanssa.
Jos tämä tekee minusta ap'n kaltaisten ihmisten mielestä jotenkin b-luokan kansaöaisen, en voi muuta kun tuntea suurta sääliä sinua ja muita kaltaisiasi kohtaan.

mää täällä
No mä ainakin teen siksi koska en ollut tyytyväinen ekaan lapseen (kova kitisemään) --> tokalle uus isä, jos tulis parempi. No siitä tuli typerä --> kolmannelle uus fiksumpi isä. Neloselle halusin komeen isän (tuli kaunis mut ärsyttävä laps) ja vitosen isä on rakennusmestari jos ees yks näistä kakaroista osais jonain päivänä autella kotonakin.

Isät ei oo kuvioissa enään.

Yhteistyössä