Miksi te muut työttömät ette suostu edes kokeilemaan puhelinmyyntityötä?

  • Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
bjlö
Koska menisi välit vanhempiini. Tämä on tehty selväksi jo nuorena, jos siihen työhön erehdyn menemään, niin ei kyllä hyvä heilu ja tekemissä ei olla. Eikä haittaa, en varmasti menisi muutenkaan, saisi koko ammattiryhmän lopettaa.
 
ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja bjlö;29786824:
Koska menisi välit vanhempiini. Tämä on tehty selväksi jo nuorena, jos siihen työhön erehdyn menemään, niin ei kyllä hyvä heilu ja tekemissä ei olla. Eikä haittaa, en varmasti menisi muutenkaan, saisi koko ammattiryhmän lopettaa.
Kurjaa että olet vielä aikuisena noin riippuvainen vanhemmistasi ja heidän mielipiteistään.
 
ammattivalittaja
[QUOTE="Saija";29786845]Mua ahdistaa kaikki sosiaalisuus, enkä missään nimessä haluaisi pakkomyydä ihmisille mitään, se on pelkkää ihmisten kiusaamista ja mummojen kusetusta.[/QUOTE]

Minä taas en viitsi vaan turhaa olla kotona tyhjänpanttina.
 
Mulla on kyllä kuuluva ja selkeä ääni sekä omaan hyvät puheenlahjat. Tästä huolimatta en ikinä hakisi puhelinmyyjäksi tai vastaavaan hommaan. Mua ärsyttää itseäni helvetisti kun myyjät soittelevat eikä usko kun nätisti kieltäytyy niiden hirveen ehdottoman järkyttävän loistavista tarjouksista vaan tyrkytetään ja yritetään pakottaa ostamaan..ja puheenvuoroahan ei saa jos kerran jo puhelun aikana on kieltäytynyt.
Tekevät työtä henkensä edestä ja sen huomaa. Itse en halua sellaiseen tilanteeseen enkä halua kiusata/häiritä muita ihmisiä. Joka päivä sais olla paniikissa että paljon tulee myytyä, pakko myydä, muuten ei tule palkkaa.
Nykyään muutenkin ainakin itse tilaan lehteni netistä jos tilaan. Lisäksi tuo palkkaus riippuu vissiin miten myyt ja olen kuullut että aloittelijoille annetaan paskimmat jutut. Mulle sopii kiinteäpalkkainen työ, ei provisio. Haluan siis turvallisuutta ja pysyvyyttä, en jatkuvaa epävarmuutta.
Tää puhelinmyyjäntyöhän on siitä erikoinen et työtä olis pilvin pimein mut tekijöitä ei meinaa löytää : /
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Mä olen tehnyt puhelinmyyntityötä hetken elämässäni ja voin sanoa, että paskaa saa niskaan helpommallakin ja suuremmalla palkalla.
Ei se työ ainakaa minua varten ole, en tykkää tuputtaa ihmisille tuotteita ja minusta on todella typerää alkaa vänkää asiakkaiden kanssa jos heillä ei ole rahaa/mielenkiintoa ko tuotetteeseen niin en minä ala pakollakaan sitä tuputtamaan.
Ja mitä olen noiden puhelinmyyjien kanssa jutellut ni eipä mulla on niin hyviä puhujan taitoja mitä valtaosalla heistäkin on.

Arvostan kyllä jokaista joka sitä työtä tekee ja muutaman kerran jopa ollut niin mukavia myyjiä, että jo ihan myyjän takia olen ostanut tuotteen itselleni. Toisin sanoen tilannut lehden. :D
Viimeksikin sain puhutuksi itelleni ylimääräisen lehden, jonka julkaisusta oli kulunut muutama kk ja myyjähän piti lupauksensa. Sain sekä sen aikasemman lehden, että muutkin tilpehöörit mitä luvattiin. :) Hänen kanssaan voin asioida myöhemminkin uudestaan.
 
ammattivalittaja
[QUOTE="Rea Listi";29786941]Miksi sä et pysty käymään yhtäkään koulutusta loppuun? Miksi et muutu niin, että pystyisit suorittamaan opiskelut loppuun?[/QUOTE]

Pystyisin mä esim kokiksi yms opiskelemaan jos minulla ei olisi noita vammoja joita minulla on ollut syntymästä lähtien.
 
En missään tapauksessa suostuisi.

Syystä, että en hyväksy hommia joissa yrittäjän riski kaadetaan työntekijän niskaan. Lähikaupan kassa saa liksan riippumatta siitä montako maitopurkkia asiakkaat tänään sattuvat ostamaan ja kaupankäynnin riskit ja vastuut kantaa kauppias.

Toisekseen, en hyväksy hommia jotka käytännössä perustuvat siihen, että saa langan päähän dementikkovanhuksen, jolle voi myydä vaikka purjeveneen. Jos tahtoo elää ryöstämällä puolustuskyvyttömiä, niin mihin siinä tartte a) ns. "työnantajaa" b) puhelinta. Moraalisesti reilumpaa olis ryöstää vaik pankkeja, jotka sentään kykenevät puolustautumaan.

Kolmanneksi, jos firmalla on ongelmia työvoiman rekrytoinnissa, niin silloin etsivät joko hyvin harvinaislaatuista osaajaa, tai - firman työehdoissa tai palkanmaksupolitiikassa on jotain pahasti päin persettä. Yleensä olettamus siitä, että yhteiskunta maksaa sapuskat ja asumisen ja sit ajankuluksi voi käydä meidän firmassa duunissa.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
ammattivalittaja
[QUOTE="akka";29787223]Mielummin lojuisin kotona kuin pakkomyisin kenellekkään yhtään mitään.[/QUOTE]

Tulisit varmaan toisiin aatoksiin jos vuosia olisit ollut kotona kuten minä.
 
"akka"
Tulisit varmaan toisiin aatoksiin jos vuosia olisit ollut kotona kuten minä.
Olen ollut vuosia kotona kun lapset oli pieniä, liki 15 vuotta.Kertaakaan ei käynyt mielessä puhelinmyyjäksi ryhtyminen eikä käy.Mä en suostu pakkomyymään ikinä koskaan milloinkaan mitään kenellekkään.
Itse isken joka kerta luurin korvaan kun puhelinmyyjä soittaa ja jos voisi tekisin rikosilmoituksen siitä että kotirauhaani niin törkeällä tavalla häiritään.
Jos haluan ostaa jotakin osaan tehdä sen ilman että sitä mulle väkisin tuputetaan.
Sama koskee jehovia, ampuisin ne jos siitä ei saisi tuomioo.
 
ammattivalittaja
[QUOTE="akka";29787282]Olen ollut vuosia kotona kun lapset oli pieniä, liki 15 vuotta.Kertaakaan ei käynyt mielessä puhelinmyyjäksi ryhtyminen eikä käy.Mä en suostu pakkomyymään ikinä koskaan milloinkaan mitään kenellekkään.
Itse isken joka kerta luurin korvaan kun puhelinmyyjä soittaa ja jos voisi tekisin rikosilmoituksen siitä että kotirauhaani niin törkeällä tavalla häiritään.
Jos haluan ostaa jotakin osaan tehdä sen ilman että sitä mulle väkisin tuputetaan.
Sama koskee jehovia, ampuisin ne jos siitä ei saisi tuomioo.[/QUOTE]

No minä en ainakaan enää jaksa olla kotona niin kun muuta työtä ei ole tarjolla niin menen noihin hommiin.
 
"akka"
No minä en ainakaan enää jaksa olla kotona niin kun muuta työtä ei ole tarjolla niin menen noihin hommiin.
Mene työkokeiluun,sinne pääsee ja saat mielekästä tekemistä päiviisi.Lisäksi saat kelasta päivärahan johon saat korotusta kun katsovat että työkokeilu edistää työllistymistäsi, lisäksi saat verottoman kulukorvauksen.Jos maksat veroa 20 prosenttia mikä yleensä kelan tuloista menee, jää käteesi reilu 900 euroa kuussa joka on saletisti enemmän kuin se mitä tulet puhelinmyyntihommasta saamaan.
 
ammattivalittaja
[QUOTE="akka";29787345]Mene työkokeiluun,sinne pääsee ja saat mielekästä tekemistä päiviisi.Lisäksi saat kelasta päivärahan johon saat korotusta kun katsovat että työkokeilu edistää työllistymistäsi, lisäksi saat verottoman kulukorvauksen.Jos maksat veroa 20 prosenttia mikä yleensä kelan tuloista menee, jää käteesi reilu 900 euroa kuussa joka on saletisti enemmän kuin se mitä tulet puhelinmyyntihommasta saamaan.[/QUOTE]

Mä olen selvitellyt työkokeiluasioita työvoimaneuvojan kautta mutta ei kuulemma ole paikkoja mihin mennä enkä mä tosiaan enää ala kotona olemaan. Täällä paljon suljettu liikkeitä ja pari isoa tehdasta työkokeilupaikat on todella vähissä.
 
En ole työtön, mutta avasin ketjun kun ihmettelen tätä "kaikki työttömät puhelinmyynniksi" -juttua. Tunnen ihmisiä, jotka ovat tehneet puhelinmyyntiä vuosikausia ja ovat siinä todella hyviä. Siihen ei kuitenkaan riitä se, että puhuu kuuluvalla äänellä ja lukee valmiit repliikit paperista. Joillain on hyvä puhelinääni, joillain ei. Jotkut ovat myyntihenkisiä ja joillekin sopii sellainen myyjien välinen myyntikilpailu, josta saavat innostusta myymiseen. Tuttavani eivät myy lehtiä, vaan muita tuotteita, ja etenkään noita lehtiä en haluaisi koskaan myydä. Inhoan kaikkea myymistä, tuputtamista ja etenkin sellaisten tuotteiden myyntiä, joita itse pidän paskana, kuten jotain Seiskaa, Cosmopolitania yms. Lisäksi nuo työehdot ovat tosiaan niin huonot, etten sellaiseen lähtisi senkään vuoksi.

Maailma on täynnä ammatteja, ja kaikki eivät voi kokeilla kaikkia. Joten on fiksumpaa keskittyä kokeilemaan ja hakemaan niitä, jotka itseä kiinnostavat kuin jotain, mikä ei kiinnosta ollenkaan. Jos ap olet jo joskus ollut puhelinmyyjä, tiedät mitä se työ on - silloin eivät monet asiat tule yllätyksenä. Se voi kyllä olla ikävää, että vaikka olisi miten sujuva ja hyvä siinä puhelimessa ja vaikka tuotekin olisi ihan ok, niin jo sellainen kuin yleinen huono taloustilanne voi aiheuttaa sen, ettei silti saa myydyksi tarpeeksi tai melkein mitään.
 
"akka"
Mä olen selvitellyt työkokeiluasioita työvoimaneuvojan kautta mutta ei kuulemma ole paikkoja mihin mennä enkä mä tosiaan enää ala kotona olemaan. Täällä paljon suljettu liikkeitä ja pari isoa tehdasta työkokeilupaikat on todella vähissä.
Suomesta ei löydy yhtäkään paikkakuntaa mikä ei palkkaisi työkokeiluun ilmaista työvoimaa, ilmainen työvoima kelpaa kaikille kunnille ja kaupungeille.
 
ammattivalittaja
[QUOTE="akka";29787445]Suomesta ei löydy yhtäkään paikkakuntaa mikä ei palkkaisi työkokeiluun ilmaista työvoimaa, ilmainen työvoima kelpaa kaikille kunnille ja kaupungeille.[/QUOTE]

No minäpä en kelpaa senverran useasti olen hakenut.
 

Yhteistyössä