Miksi te märisette niin paljon TOISTEN valinnoista ja tekemisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä ihmettä se teille kuuluu?
Oli ne sitten tuttuja tai tuntemattomia. Ja pahinta musta on se et täällä alkaa joku iikittää jonkun TUNTEMATTOMAN ihmisen valinnasta esim. aborttiin. Ja tämä esimerkki siksi, kun tuntuu taas pyörivän niin pinnalla.

Minä olen tehnyt elämässäni kerran abortin ja kyllä se oli mulle sen verta vaikea päätös, etten todellakaan kaipaa siihen kenenkään vatipään typeriä,lapsellisia,barbaarisia kommentteja. Joten jätän ne täysin omaan arvoonsa. Ei ole mun vika et joku on niin ahdasmielinen barbaari että ajattelee että vain hän ja ainoastaan hän on aina oikeassa. Maailmassa kun on muitakin. Niin monenlaista ja monenmoista, ja kaikilla oma tapansa ajatella ja elää, suvaitkaa se tai muuttakaa vaikka yksin maan alle.

Mikä teitä ihmiset oikein vaivaa? Onko teillä itsellänne niin paha olla? Ja sitten täällä usein viljellään (nämä samanmoiset ihmiset) et hae apua, olet hullu, mielenvikainen jne. niin mietitääs uudelleen kuka se olisikaan.

Toinen voi antaa/viedä vauvansa hoitoon 6kk:n iässä, toinen ei halua antaa edes teini-ikäisenä. Mitä sitten??

Toinen tekee itse soseensa, toinen ostaa valmiit purkit kaupasta. Niin mikä ongelma tässäkin oli?

Toinen käyttää kestovaippoja, toinen kertiksiä? So???

Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Entä sitten, annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Mä voisin jatkaa tätä loputtomiin mutten viitsi. Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille. Myös teille ahdasmielisille.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Marisijat ovat täällä ainakin joukko ihmisiä jolla on oma elämä niin mallillaan jotta katsovat voivansa tulla kertomaan miten muidenkin pitää elämänsä elää.

korjaan sen verran että niillä ei ole vaan ne luulevat että on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Marisijat ovat täällä ainakin joukko ihmisiä jolla on oma elämä niin mallillaan jotta katsovat voivansa tulla kertomaan miten muidenkin pitää elämänsä elää.

Pata kattilaa soimaa.

Kai se ihmisluontoon kuuluu (tai tuntuu kuuluvan), että on vaikea hyväksyä esim. mielipide-eroja tai sitä että se minkä itse tuntee käteväksi ei toisen mielestä sitä olekaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pata kattilaa soimaa.

Mikä pata ja mitä kattilaa... ? Oma onnellisuus on jokaisen omasta arvomaailmastaan kiinni, sen minkä joku toinen kokee onnelliseksi tilanteeksi niin joku toinen voi vain kokea ahdistusta.

Minäkin haluaisin tuohon vastauksen. Ei kukaan kuitenkaan voi tietää mitä joku toinen ihminen tuntee missäkin tilanteessa, eikä hyvän äitiyden/parisuhteen/elämän kaavaa ole olemassakaan, vaan jokaisen pitää etsiä se itselleen sopivin reitti.
Omasta mielestäni olen hyvä äiti ja jos minut pistettäisiin sellaiseen elämään, mitä suurin osa palstalaisista pitää hyvän äitiyden mittarina, niin vetäisin itseni varmaan narun jatkoksi viikossa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minäkin haluaisin tuohon vastauksen. Ei kukaan kuitenkaan voi tietää mitä joku toinen ihminen tuntee missäkin tilanteessa, eikä hyvän äitiyden/parisuhteen/elämän kaavaa ole olemassakaan, vaan jokaisen pitää etsiä se itselleen sopivin reitti.
Omasta mielestäni olen hyvä äiti ja jos minut pistettäisiin sellaiseen elämään, mitä suurin osa palstalaisista pitää hyvän äitiyden mittarina, niin vetäisin itseni varmaan narun jatkoksi viikossa :whistle:

Sama homma. Jos palstamammat tulisivat pariksi viikoksi seuraamaan meidän elämää niin varmasti minut kivitettäisiin hengiltä ;)

no jopas oli osuva alotus :D Oon meinaan miettiny ihan samaa.. Saanko lisätä tohon sun listaan että jos joku *"¤/(%"# kutsuu sut häihin niin sä et märise siitä ettei sun siskon kummin kaima saa kutsua... Että mua ottaa päähän, järjestä siinä sitte häitä tommosille!!!!!!! UGH, halusin vain purkaa (ja märistä :D )

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ei varmaan kukaan halua loukata toista, tarkoitus on varmasti neuvoa ja opastaa niitä, joiden tavat tai toimet ovat vääriä, huonoja tai vaarallisia.

Esimerkiksi abortti ei ole milläänlailla väärä, huono tai vaarallinen valinta vaan ihan jokaisen oma ja henkilökohtainen valinta. Sanoi kuka tahansa sädekehäänsä kiillottva mitä ikinä tahansa.

Ihan vain pikaisesti ja yleisesti vastaan että jos lapsen hyvinvointi, terveys tai henki on vaarassa niin kyllä mua ainakin kiinnostaa silloin toisten toimet sillä silloin on kyseessä viaton lapsi joka ei voi asioistaa vielä päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Yksinkertaista: kun ei ole tyytyväinen omiin valintoihin, täytyy haukkua niitä, jotka tekevät siten miten itse ei uskaltanut.

Näin.

Mutta myös toisinpäin. Et provosoidu tai ota nokkiisi kommenteista, kun itse tiedät tehneesi oikeat valinnat ja ratkaisut.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ei varmaan kukaan halua loukata toista, tarkoitus on varmasti neuvoa ja opastaa niitä, joiden tavat tai toimet ovat vääriä, huonoja tai vaarallisia.

Esimerkiksi abortti ei ole milläänlailla väärä, huono tai vaarallinen valinta vaan ihan jokaisen oma ja henkilökohtainen valinta. Sanoi kuka tahansa sädekehäänsä kiillottva mitä ikinä tahansa.

Jonkun mielestä se voi olla väärä ratkaisu. Miksi välittää niistä? Jos ite oot sujut omien valintojen kanssa, niin anna olla.

Yhteistyössä