A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja uniongelmainen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Käydään normisti nukkumaan klo 22 maissa ja meillä on aivan mahdotonta tehdä tarkkaa rytmiä päiviin, kun nuo päivät on niin erilaisia. Eilen esim. mulla oli töitä n. klo 19 asti ja siksi tultiin vasta siihen aikaan kotiin. Päiväunille käy aina joskus 13-15 välillä ja herää sitten joskus 16-18. Mun vakityöt on säännöllisiä, mutta nuo toiset hommat joita teen aina silloin tällöin, niin ne sotkevat ja tulevat aina sotkemaan meidän rutiineja.
Itse olen ollut hyvä nukahtamaan pienenä, vaikka olen ihan yhtä epäsäännöllistä elämää viettänyt, mutta käsittääkseni lapsen isä on ollut hieman vaikeampi tapaus.
Lapsi on nyt vajaa 2v ja siis tämä on ollut ongelmana ihan pienestä asti, vaikka nuo iltaunillemenoajat ovat aina olleet suht samoja ja vaikka lapsi olisi ollut enempi tai vähempi väsynyt, niin kummasti se aina piristyy kun sänkyyn mennään. Olenkin todennut että noissa meidän portaissa on jotain kummaa, kun ne kiivetään, niin eipähän enää väsyttänytkään.
Äkkisiltään sanoisin, että teillä mennään yöunille liian myöhään, jolloin lapsi on yliväsynyt eikä uni tule sen takia. Päiväunille taas kannattaisi laittaa viimeistään 13.00 ja antaa nukkua vaikka vain 1,5 tuntia, jotta unta riittäisi yöllekin. Etkö saa hoitajaa noille illoille, kuin oot 19 asti töissä? Tai jos söisitte iltapalan lähtiessä ja vetkuttelisit jossain siihen asti, että oisitte kotona 20.00 ja sitten suoraan sänkyyn?
Joo ei ole hoitajaa tuolle ajalle tai siis on, mutta se on siellä missä minäkin olen tekemässä töitä, eli mun vanhemmilla. Lapsi kyllä saa siellä syötävääkin ettei siinä mitään. Tuo nukkumaanmenoaika on meillä ollut aina, aiemmin tuota ei ole ikinä saanut nukkumaan, aivan turha touhu. niin ja päikyille ei kyllä juuri koskaan käy ennen 13, ei vaan nukuta![]()
Ja tuota ei saa hereille 1,5 tunnin päiväunien jälkeen, se herättäminen on yhtä tuskaa ja puolet päivästä menee sitten pilalle, kun toinen känisee koko ajan, jos siis edes saan tuon hereilleOlen nimittäin pari kertaa kokeillut
Aamuisin herää n. 8 maissa useimmiten.
Kuulostaa, että teette kovin vaikeaksi tuon nukkumisen ja ison numeron siitä. Niin ja kannattaisi varmaan ihan oikeasti paneutua tuohon rytmin hakemiseen ja kestää ne parit känisemis illat.
Joo ehkä kuulostaa että teen siitä ison numeron, mutta en minä oikeastaan tee, omassa päässä vaan välillä vähän keittää, mutta tyynesti vaan pistän aina poitsun takaisin petiin ja ilmoitan että nyt nukutaan. Eilen ehti karata kerran, kun itse olin jo melkein puoliunessa ja luulin, että jätkäkin jo nukahtaa, niin päättikin karata sängystä ja ei kun takaisin sen vaan hain ilman sen suurempaa numeroa.
Kaverilla on taas sellainen lapsi, suht samanikäinen kuin tuo meidänkin, että se menee kiltisti illalla omaan sänkyyn ja herää sieltä aamulla, sanoo vaan että nyt mennään nukkumaan ja sama on sen päiväunien kanssa