Miksi te jotka olette työttömiä tai opiskelijoita teette lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja ihme juttu
  • Ensimmäinen viesti
pim!
piti vielä sanoa,että itse olen alalle jossa vakipaikat on hakusessa ja oikeesti NAUTIN kun en ole työnantajan orjana,voin pitää soppareiden väleissä kuukauden lomaa ja hoita lapsiani kotona tai lähtä vaikka 2kk ulkomaille tai suunitella seuraavaa lasta.ajatteles mikä vapaus!teen elämälläni just sen mitä ite haluan ja ONNEKSI suomi on vapaa maa.
 
Mä haluan ainakin tehdä lapset nuorena. Olen ollut töissä kylläkin lukion jälkeen, mutta mulla ei ole vielä mitään mikä-musta-tulee-isona-visiota, joten en ole opiskellutkaan. Eli ammattia mulla ei ole, syksyllä alkanee joku koulutus. Mullahan on omasta mielestäni tällä hetkellä hyvä sauma saada lapsi, ja näin ollen lisää aikaa miettiä sitä omaa alaa. Eli vaikka syksyllä koulunpenkille menisinkin, niin ei haittaisi yhtään, jos lapsi tulisi. Mieheni tienaa kuitenkin vakityössä hyvin ja tultaisiin erinomaisesti toimeen. Oma asuntokin on.

Sille taas en voi mitään, jos näkemykseni jotain häiritsee tai risoo.
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja sinisilma76:
Kysy samantien, että miksi maailmassa tehdään lapsia, kun ei ole täydellisiä olosuhteita! Hohhoijjaa! Toivottavasti olet itse täydellinen, ettei joku tule jonain päivänä kysymään sulta, että miksi olet tehnyt lapsia.
Suomessa on todella hyvät oltavat lapsilla, vaikka ei ikinä kumpikaan vanhemmista saisi töitä. Mieti ensin, mitä kysyt. Sinusta tuli tyhmän vaikutelma.
loistavasti sanottu!!!!!!
 
nmbmm
Asia on myös niin, että joskus nainen voi saada helpommin jonkun vaki viran kun lapsi/ lapset tehty jo. Jotkut työnantajat ei palkkaa mielellään naista josta epäillään, että alkaa heti vakipaikan saatuaan tekemään lapsia. Naisvaltaisilla aloilla nämä kulut on laskettu mukaan pitämällä palkkoja huonoina. Moni nainen tekee pätkätöitä...kiletäisitkö näiltä naisilta äitiyden?
Jos ei ole saanut "täydellisiä" puitteita kasaan pitäisikö surra vielä lapsettomuus ja myöhemmin se, että ei ole lapsenlapsia?

Oma lukunsa on nämä ihmiset jotka ovat itse kasvaneet niin hakoteillä olevassa maailmassa, että eivät osaa kantaa vastuuta lisääntymisestään...heidän tilanteensakin pitäisi herättää ennemmin halua autta kuin tuomita. Jos kaikki saisivat tukea kasvuvuosinaan he osaisivat tehdä parempia päätöksiä ja yrittää elämässä eteenpäin. Näin ei kuitenkaan ole vaan lukemttomat lapset ja nuoret joutuvat selviytymään sellaisista oloista, että oikeastaan on ihme, että kykenevät edes jotenkin hoitamaan taas omat lapsensa ja jaksavat yrittää olla hyviä vanhempia.
 
j
Olin juuri valmistunut ekaan ammattiini esikoisemme syntyessä, olin tehnyt jo opiskeluaikana alani töitä. Miehellä oli vakityö jo tuossa vaiheessa. Meillä oli taloudellinen tilanne turvattu, joten ei ollut mitään syytä työntää lasten hankkimista myöhemmäksi.

Kolmannen kohdalla olin opiskelija, koska olin vaihtamassa alaa ja kuopuksemme syntyi siis kesken opintojeni. Taaskaan ei ollut syytä kolmannen hankkimista eteenpäin, sillä mies oli edelleen töissä samassa vakipaikassa ja minä puolestani en halua tehdä lapsia enää ainuttakaan siinä vaiheessa, kun olen valmistunut uuteen ammattiini. Silloin on aika sujahtaa pysyvästi työelämään. Ja niin, taloudellisesti pärjäsimme taas ok miehen palkan ja sen ansiosta, että olin uuden alani opiskeluaikana tehnyt keikkaluonteisesti vanhan alani töitä, joten äitiyspäivärahani oli paljon parempi kuin se pelkkä minimi. Siitä jäi jopa säästöön hoitovapaata varten.

Omasta mielestäni olemme toimineet erittäin fiksusti noiden asioiden kanssa.
 
jeå
Alkuperäinen kirjoittaja ihme juttu:
Eli ette odota että saatte työpaikan ennen lasten tekoa.
Siksi, että työttömillä on aikaa lapsille, toisin, kuten työssäkäyvillä? Rakastavat siis lapsiaan enemmän, kun mitäään muuta. Ei ole vaaraa, että jää työttömäksi ja ei saa enää suurta palkkaa? Työttömillä nääs on ihan hyvät tulot, jopa paremmat kun töissäkäyvillä ja ei tarvitse tehdä mitään, paitsi elellä niin kuin haluaa ja nauttia lapsistaan :)

Ja nimenomaan kasvattaa lapset itse, eikä laittaa niitä suljettuihin kasvatustarhoihin...kuten apinoita häkkeihin..
 

Yhteistyössä