Miksi te etsimällä etsitte jotain omaa uskontokuntaa tai filosofista suuntausta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esmeralda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esmeralda

Vieras
Miksi,mitä te sitä saatte että kuulutte johonkin ryhmään joka ajattelee samalla tavalla kuin te?
Mä en oikeesti ymmärrä vaikka haluaisin.

Mua jotenki ahdistaa ajatus että mun ympärillä olis lauma ihmisiä jotka ajattelee samoin ku mä ja arvostaa samoja asioita kuin mä.
Mun mielestä on päinvastoin rikkaus ku kaikki ihmiset mun lähellä on niin erilaisia ja eriasioita arvostavia...

Jaa-a. Ma uskon, etta on yksi Luoja, joka on luonut taman maailmankaikkeuden, ja han tietaa ne "saannot" ja tavat millalailla tama maailmankaikkeus pyorii parhaalla mahdollisella tavalla.

Monella ihmisella on vaan niin ennakkoluuloiset kasitykset omasta elamankatsomuksestani, etta harvoin saa riidatonta, syvallisempaa keskustelua aikaiseksi erilailla uskovien kanssa.

Mä haluan paikan, jossa saan tukea omalle uskolleni. Seurakuntayhteys on tärkeä osa uskonelämää. On olemssa sellanen ajatus, että hyvällä perustuksella oleva usko on kuin pöytä, jolla on neljä jalkaa. Yksi jalka on raamattu, yksi rukoilu, yksi kaste ja yksi seurakuntayhteys.

Mä en kuulu mihinkään ryhmään. Itse asiassa en tunne ketään muita samoin uskovia kuin tyttäreni ja poikani. Tiedän, että meitä on muitakin, mutta en ole koskaan tavannut. Mitäkö siitä uskostaan saa? Helppo kysymys...siitä saa mielenrauhan =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Aivan yhtä vähän minä ymmärrän, että voiki olla sellasia ihmisiä, jotka ei usko mihinkään :|
Kah ku meitä on erilaisia. ;)

Samaa mieltä ;0)

Minä en muistaakseni sanonut että en usko mihinkään.

Mä uskon johonkin ja ihmiset mun ympärillä uskoo johonki muuhun mutta missään kokouksissa tai seuroissa tms en käy

Näitä aiempia aloituksia kun luin niin ajattelin että jotkut oikeen etsivät jotain porukkaa johon voisi kuulua ja uskoa sit samoin ku se porukka.

Tais jäädä tän alotuksen "pointti" löytymättä mut ei se mitään...

Ne jotka kuuluvat johonkin ryhmään ovat lopulta myös muille erilaisia ja omanlaisia asioitaan arvostavia. Vaikea sitä on omaa juttuansa löytää jos ei etsi ja kokeile.

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Mä haluan paikan, jossa saan tukea omalle uskolleni. Seurakuntayhteys on tärkeä osa uskonelämää. On olemssa sellanen ajatus, että hyvällä perustuksella oleva usko on kuin pöytä, jolla on neljä jalkaa. Yksi jalka on raamattu, yksi rukoilu, yksi kaste ja yksi seurakuntayhteys.

Tämä oli niin hyvä vastaus että peesaan!
Tosin mun srk yhteys ei niin aktiivista oo ollu viime aikoina.