Miksi tällä palstalla vähätellään oman miehen tekemiä raiskauksia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
No aika sikeäunisesta ihmisestä saa olla kysymus, että herää vasta siihen, kun miehen elin on sisällä! Uskoisinpa, että yleensä kysymys on siitä, että tämä "nukkuva" on jonkin päihdyttävän aineen vaikutuksen alaisena. Sori vaan, mutta olen sitä mieltä, että omasta kunnostaan on jokainen itse vastuussa. Kyllä nainen vaikuttaa itse siihen, minkälaisiin tilanteisiin joutuu ja missä kunnossa.

En nyt mitenkään puolusta raiskaajia, mutta kannattaisi jokaisen miettiä mihin itsensä pistää. Tällä tarkoitan myös sitä, minkälaisiin parisuhteisiin itsensä pistää.

Esim. jos nainen nukkuu alasti tai vain alushousut jalassa niin onko mielestäsi kovinkin mahdoton ajatus, että mies saa laitettua elimensä hänen sisäänsä ennen kuin nainen herää? Heräätkö muka itse aina, jos sinua riisutaan?


Vaikea sanoa, ehkä minua pannaan harva se yö, mutta en vaan itse havaitse asiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina kun näitä keskusteluja lukee, joissa jopa naiset vähättelevät raiskauksia, ja vierittävät syitä naisten niskoille, en enää ihmettele lainsäädännön langettamia "tuomioita" raiskaajille ja muille seksuaalirikollisille. On tämä aina yhtä karua luettavaa.

Minusta nimenomaan tylsää on oikeasti raiskattujen kannalta, että jotkut väittävät, että on vähemmän kamalaa tulla puistossa vieraan puukkomiehen raiskaamaksi kuin että tällainen tilanne aviovuoteessa sattuisi. Voihan se olla vastentahtoista, tuskin mikään äärimmäinen katastrofi kumminkaan, mistä saa traumoja lopuksi ikää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näytön arviointi on eri asia kuin teon oikeudellinen arviointi. En pitäisi pelkkää kertomusya luotettavana näyttönä, jollei ole kutsuttu poliisia, käyty lääkärissä yms. Ei vaan ole uskottavaa.

Tässä ei kysytty tuomittaisiinko vai onko asia rikos. Näyttö on erikseen, niinhän se on muissakin tapauksissa. Kuten vaikka uhkailuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näytön arviointi on eri asia kuin teon oikeudellinen arviointi. En pitäisi pelkkää kertomusya luotettavana näyttönä, jollei ole kutsuttu poliisia, käyty lääkärissä yms. Ei vaan ole uskottavaa.

Tässä ei kysytty tuomittaisiinko vai onko asia rikos. Näyttö on erikseen, niinhän se on muissakin tapauksissa. Kuten vaikka uhkailuissa.

Ei kysytty kumpaakaan näistä. Vaan miksi vähätellään oman miehen tekemiä raiskauksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina kun näitä keskusteluja lukee, joissa jopa naiset vähättelevät raiskauksia, ja vierittävät syitä naisten niskoille, en enää ihmettele lainsäädännön langettamia "tuomioita" raiskaajille ja muille seksuaalirikollisille. On tämä aina yhtä karua luettavaa.

Minusta nimenomaan tylsää on oikeasti raiskattujen kannalta, että jotkut väittävät, että on vähemmän kamalaa tulla puistossa vieraan puukkomiehen raiskaamaksi kuin että tällainen tilanne aviovuoteessa sattuisi. Voihan se olla vastentahtoista, tuskin mikään äärimmäinen katastrofi kumminkaan, mistä saa traumoja lopuksi ikää.

Entä jos se jollekin oikeasti on vähemmän kamalaa tulla vento vieraan raiskaamaksi, kun taas oman miehen raiskaamana sen raiskauksen lisäkis joudut vielä pettymään siihen, että olet luottanut väärään ihmiseen.

En mä lähtis kenenkään toisen tunteita ja traumoja vähättelemään. Kaikki me koetaan asiat omalla tavallamme.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina kun näitä keskusteluja lukee, joissa jopa naiset vähättelevät raiskauksia, ja vierittävät syitä naisten niskoille, en enää ihmettele lainsäädännön langettamia "tuomioita" raiskaajille ja muille seksuaalirikollisille. On tämä aina yhtä karua luettavaa.

Minusta nimenomaan tylsää on oikeasti raiskattujen kannalta, että jotkut väittävät, että on vähemmän kamalaa tulla puistossa vieraan puukkomiehen raiskaamaksi kuin että tällainen tilanne aviovuoteessa sattuisi. Voihan se olla vastentahtoista, tuskin mikään äärimmäinen katastrofi kumminkaan, mistä saa traumoja lopuksi ikää.

Entä jos se jollekin oikeasti on vähemmän kamalaa tulla vento vieraan raiskaamaksi, kun taas oman miehen raiskaamana sen raiskauksen lisäkis joudut vielä pettymään siihen, että olet luottanut väärään ihmiseen.

En mä lähtis kenenkään toisen tunteita ja traumoja vähättelemään. Kaikki me koetaan asiat omalla tavallamme.

Joopa joo. Koe sitten ihan miten vaan. Ei sillä kumminkaan asian arviointiin ole vaikutusta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina kun näitä keskusteluja lukee, joissa jopa naiset vähättelevät raiskauksia, ja vierittävät syitä naisten niskoille, en enää ihmettele lainsäädännön langettamia "tuomioita" raiskaajille ja muille seksuaalirikollisille. On tämä aina yhtä karua luettavaa.

Minusta nimenomaan tylsää on oikeasti raiskattujen kannalta, että jotkut väittävät, että on vähemmän kamalaa tulla puistossa vieraan puukkomiehen raiskaamaksi kuin että tällainen tilanne aviovuoteessa sattuisi. Voihan se olla vastentahtoista, tuskin mikään äärimmäinen katastrofi kumminkaan, mistä saa traumoja lopuksi ikää.

Siis :o :o Ihan kuin oma aviomies ei muka voisi puukottaa tai käyttää muuta väkivaltaa? Eikä kaikissa puistoraiskauksissakaan puukoteta. Kun tekijä on tuttu, tuntuu se äärimmäisen pahalta kun rakas ihminen tekee sellaista...siinä menee luottamus ihmisiin, jos ei voi omaan mieheenkään luottaa. Vähän asian vierestä, mutta kyllähän lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstäkin voi tehdä lain mukaan törkeän hyväksikäytön esim. juuri se seikka, että tekijä on uhrille erityisen läheinen/johon uhri luottaa. Turha sinun on vähätellä muiden kokemuksia. Raiskaus on aina raiskaus.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näytön arviointi on eri asia kuin teon oikeudellinen arviointi. En pitäisi pelkkää kertomusya luotettavana näyttönä, jollei ole kutsuttu poliisia, käyty lääkärissä yms. Ei vaan ole uskottavaa.

Tässä ei kysytty tuomittaisiinko vai onko asia rikos. Näyttö on erikseen, niinhän se on muissakin tapauksissa. Kuten vaikka uhkailuissa.

Ei kysytty kumpaakaan näistä. Vaan miksi vähätellään oman miehen tekemiä raiskauksia.

Hups. Olet oikeassa. Vastaan sitten siihen: Koska oman miehen tekemänä asia ei ole läheskään niin paha. Jos olisi niin nainen muuttaisi pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet oikeassa. Vastaan sitten siihen: Koska oman miehen tekemänä asia ei ole läheskään niin paha. Jos olisi niin nainen muuttaisi pois.

:headwall: mitä jos kävisit vaikka muutamalla psykologian tunnilla...
 
mä kirjoitin tänne joskus siitä että mun silloinen mies raiskasi mut. kukaan ei ollut sitä mieltä että siinä seksiin pakottamisessa olisi ollut mitään vikaa sinällään, mutta se että mies raiskasi perseeseen, oli palstailijoiden mielestä kuvottavaa.
Ei sen raiskaamisen takia vaan siksi että kyse oli anaaliseksistä. Tai siltä ainakin vastaukset vaikutti.. oksenneltiin vaan sitä epäolennaista perseasiaa, ei sit äettä se nyt vaan on ihan sama mihin reikään sen vehkeensä tunkee luvatta.

Eikä miehellä tarvitse olla mitään puukkoja edes aseena, se nyt vaan on fakta että keskivertomiehellä on yli puolet enemmän voimaa kuin naisella joten kiinnipitäminen ei ole mikään ongelma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet oikeassa. Vastaan sitten siihen: Koska oman miehen tekemänä asia ei ole läheskään niin paha. Jos olisi niin nainen muuttaisi pois.

:headwall: mitä jos kävisit vaikka muutamalla psykologian tunnilla...

Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet oikeassa. Vastaan sitten siihen: Koska oman miehen tekemänä asia ei ole läheskään niin paha. Jos olisi niin nainen muuttaisi pois.

:headwall: mitä jos kävisit vaikka muutamalla psykologian tunnilla...

Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

Seksuaalinen hyväksikäyttö ei ole vakavaa? Mistä lähtien? Keneenkään kohdistuva?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet oikeassa. Vastaan sitten siihen: Koska oman miehen tekemänä asia ei ole läheskään niin paha. Jos olisi niin nainen muuttaisi pois.

:headwall: mitä jos kävisit vaikka muutamalla psykologian tunnilla...

Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

Okei...:o Eli ei ole vakavaa, jos olet sammunut ja joku mies tunkeutuu sisääsi? :o

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet oikeassa. Vastaan sitten siihen: Koska oman miehen tekemänä asia ei ole läheskään niin paha. Jos olisi niin nainen muuttaisi pois.

:headwall: mitä jos kävisit vaikka muutamalla psykologian tunnilla...

Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

jos pohditaan edes alkeellisella tasolla sellaista tilannetta jossa puoliso raiskaa/käyttää hyväksi.
Uhrilla ensimmäinen ajatus on yleensä se että siihen on itse syyllinen. Toinen on se että ansaitsee saamansa kohtelun koska on siihen itse syyllinen. Kolmas taitaa olla se että koska uhri kokee itsensä syylliseksi ja kokee täten että ansaitee saada sellaista kohtelua, hän kokee olevansa vastuussa koko tapahtuneesta. Ts "jos en olis tehnyt sitä, tätä ja tuota, niin ei olisi käynyt ja kun kävi, olisi pitänut tehdä niin, näin ja noin mutta en tehnyt jne.

Päälle sitten vielä tulee se että jos asiasta jollekin kertoo, ensimmäisiä kysymyksiä on yleensä että "no, mikset antanut sille" ja "mitä se haittaa, sehän on sun miehesi ja oottehan te ennenkin seksiä harrastaneet" :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

Okei...:o Eli ei ole vakavaa, jos olet sammunut ja joku mies tunkeutuu sisääsi? :o

Parisuhteessa, parisuhteessa :headwall:

no ei todellakaan parisuhteessakaan käydä panemassa ketään ilman lupaa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

Okei...:o Eli ei ole vakavaa, jos olet sammunut ja joku mies tunkeutuu sisääsi? :o

Parisuhteessa, parisuhteessa :headwall:

Sä et silti saa tehdä niin sun vaimolle, vaikka kuinka olette parisuhteessa. Usko yt jo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

Okei...:o Eli ei ole vakavaa, jos olet sammunut ja joku mies tunkeutuu sisääsi? :o

Parisuhteessa, parisuhteessa :headwall:

no ei todellakaan parisuhteessakaan käydä panemassa ketään ilman lupaa :headwall:

Miksi sitten ihmiset eivät eroa noissa tilanteissa? Minun on vaikea ymmärtää tätä, mutta toisaalta en ole kokenut minkäänlaisia raiskauksia tai hyväksikäyttöjä. Mutta kyllä jo tuntemattominen lääppinen häiritsee. Jos oman miehen lääppiminen häiritsisi, niin ei oltaisi yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

Okei...:o Eli ei ole vakavaa, jos olet sammunut ja joku mies tunkeutuu sisääsi? :o

Parisuhteessa, parisuhteessa :headwall:

Sä et silti saa tehdä niin sun vaimolle, vaikka kuinka olette parisuhteessa. Usko yt jo.

Tuo mies on eri vieras.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sitten ihmiset eivät eroa noissa tilanteissa? Minun on vaikea ymmärtää tätä, mutta toisaalta en ole kokenut minkäänlaisia raiskauksia tai hyväksikäyttöjä. Mutta kyllä jo tuntemattominen lääppinen häiritsee. Jos oman miehen lääppiminen häiritsisi, niin ei oltaisi yhdessä.

kyse ei ole siitä että lääppiminen ylipäätään häiritsisi vaan se että se tehdään juuri silloin ja sillä tavalla kuin mies haluaa täysin toisen olotilasta piittaamatta.
syy sille miksi ei erota on sama kuin niillä puolisoilla jotka piestään säännöllisesti kotona, henkinen ahdistus ja romahtaminen jolloin ei kykene tekemään päätöksiä eikä äkemään omaa tilannettaan enää selkeästi, siihen päälle itsesyytökset jotka saavat ajattelemaan että raiskattu on se joka on tehnyt jotain väärin.

et silti varmaan toivottavasti pidä puolison tekemää pahoinpitelyä pikkuasiana koska asialla on puoliso joten miksi seksiin pakottaminen olisi pikkuasia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet oikeassa. Vastaan sitten siihen: Koska oman miehen tekemänä asia ei ole läheskään niin paha. Jos olisi niin nainen muuttaisi pois.

:headwall: mitä jos kävisit vaikka muutamalla psykologian tunnilla...

Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

Okei...:o Eli ei ole vakavaa, jos olet sammunut ja joku mies tunkeutuu sisääsi? :o

No jos JOKU mies tunkeutuu se on rikos, mutta jos oma mieheni tunkeutuu niin EI OLE minusta. Itseasiassa parasta esileikkiä jonka tiedän...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No jos JOKU mies tunkeutuu se on rikos, mutta jos oma mieheni tunkeutuu niin EI OLE minusta. Itseasiassa parasta esileikkiä jonka tiedän...

SUN mielestä joo, ja SUN mielestä siis kyse on esileikistä. Ja niin se voi olla TEILLÄ. se ei tarkoita että jokaisella miehellä olisi oikeus työntyä vaimoonsa ihan koska huvittaa ja miten huvittaa, koska teillä tehdään niin.

Ei s&m seksikään ole raiskausta tai pahoinpitelyä silloin kun se tapahtuu molempien yhteisellä sopimuksella ja hyväksynnällä. :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet oikeassa. Vastaan sitten siihen: Koska oman miehen tekemänä asia ei ole läheskään niin paha. Jos olisi niin nainen muuttaisi pois.

:headwall: mitä jos kävisit vaikka muutamalla psykologian tunnilla...

Okei, sanotaan että raiskaus on vakavaa mutta seksuaalinen hyväksikäyttö ei.

Okei...:o Eli ei ole vakavaa, jos olet sammunut ja joku mies tunkeutuu sisääsi? :o

No jos JOKU mies tunkeutuu se on rikos, mutta jos oma mieheni tunkeutuu niin EI OLE minusta. Itseasiassa parasta esileikkiä jonka tiedän...

Tässä ketjussa puhutaan nyt raiskauksista, ei siitä, minkälaisesta seksistä sinä mahdollisesti pidät.

 

Yhteistyössä