Miksi tällä palstalla on niin vihaista ja negatiivista porukka?

  • Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vakkari harmaana
Joka mieluummin viilaa pilkkuja kun näkee kanssapalstailijan esittämän hyvänkin pointin? Miksi niin helposti ollaan ylimielisiä ja haukutaan toisia? Mitä, jos kaikki me yhrittäisimme nyt kiinnittää huomiota omaan palstailukäytökseemme. Ja kunnioittaa lähimmäistä. Toisiamme. Lapsiamme. Ei heitäkään täällä tarvitsisi nimitellä ties miksi. He ovat kuitenkin meidän kaikkien elämän kallein asia, eikö vaan?
 
...
Jospa täällä on jonkun mielestä mukavampaa loukata toista kuin tosielämässä. Ei tarvitse vastata sanomisistaan jälkikäteen. Voi esittää kärjekkäänkin mielipiteen "vapaasti".
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mun mielestä jotkut nauttii siitä et saa sanoa toisesta jotain tosi pahaa ja loukkaavaa.
Minusta on alkanut tuntumaan ihan samalta kun joitain solvauksia lukee! Muistakkaa ihmiset, että omat ajatuksemme ohjaavat elämäämme tiettyyn suuntaan. Negatiivisuus negatiivisuuteen ja positiivisuus positiivisuuteen! Koska jokainen meistä haluaa lopulta ainakin itselleen hyvää, niin eikö kannattaisi alkaa luotsaamaan ajatuksia ja elämää sinne bright sides of lifeen:)?
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mun mielestä jotkut nauttii siitä et saa sanoa toisesta jotain tosi pahaa ja loukkaavaa.
Minusta on alkanut tuntumaan ihan samalta kun joitain solvauksia lukee! Muistakkaa ihmiset, että omat ajatuksemme ohjaavat elämäämme tiettyyn suuntaan. Negatiivisuus negatiivisuuteen ja positiivisuus positiivisuuteen! Koska jokainen meistä haluaa lopulta ainakin itselleen hyvää, niin eikö kannattaisi alkaa luotsaamaan ajatuksia ja elämää sinne bright sides of lifeen:)?
Mä ihmettelen sitä, että ylipäätään lähdetään sellaiseen typerään solvaamiseen. Minä en ainakaan tunne ketään täältä, joten ei voi silloin solvata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jospa täällä on jonkun mielestä mukavampaa loukata toista kuin tosielämässä. Ei tarvitse vastata sanomisistaan jälkikäteen. Voi esittää kärjekkäänkin mielipiteen "vapaasti".
Varmaan osalla on näin. Lisäksi ainakin Mitäs nyt- palstalla on usein aika tunteita herättäviä aiheita, kuten ihmissuhdevalinnat, köyhyys, elämäntavat. Tykkään lueskella vauvakuumeilijoitten juttuja vaikken itse tällä hetkellä kuumeilekaan (tai ainakaan ei yritystä lähiaikoina luvassa...) koska ne ovat useimmiten positiivisia, tsempitetään toisia ja onnitellaan iloisista uutisista.
 
ap
Ja tuohon pukamiseen. Minun on pakko sanoa, että lasten fyysisen koskemattomuuden loukkamisen uhkailu ynnä lasten avoin solvaaminen on mulle ihan uusi ilmiö. En voi arvostella tietysti asiaa ihan vaan sillä perusteella, etten ole ennen moiseen ilmiöön törmännyt. Mielessä vaan on, että ehkä lapsenkin käytökseen vaikuttaa, jos hän vaistoaa aikuisen solvaavan ja kiroavan häntä mielessään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jospa täällä on jonkun mielestä mukavampaa loukata toista kuin tosielämässä. Ei tarvitse vastata sanomisistaan jälkikäteen. Voi esittää kärjekkäänkin mielipiteen "vapaasti".
Tosin, luulisi että täältä netistä ne sanomiset on vielä myöhemmin kaivettavissa, jos niin pahasti sanoo, että aihetta on. Tosielämän solvaukset kuitenkin "haihtuvat ilmaan"
 
äiti neljälle
Samaa olen itsekin miettinyt ja olen huolestunut siitä kuinka ihmiset loukkaavat toista netissä. Loukkaavatko samat ihmiset livessäkin toista ihmistä samalla tavalla päin kasvoja vai tyytyvätkö he siihen seläntakana puhumiseen?
Kun sanoo asiansa hyvässä ja tekee sen aikuimaisesti ja totuudenmukaisesti ei kenelläkään pitäisi tulla pahamieli?
 

Yhteistyössä