Miksi täällä on niin paljon...

Mulla on surkea kokemus ns. tutusta nikistä. Mut hakkeroitiin selville ja alettiin häiriköidä myös tosielämässä. Siksi en enää koskaan kirjoita kahta viestiä samalla nikillä. Paitsi vieras-nimeä uskaltaa käyttää kun sitä käyttää niin monet muutkin. Sääli sinänsä, menettäähän sitä tälleen jotain "omasta persoonasta" kun kukaan ei ota "harmaan" juttuja niin tosissaan...
 
tuulituisku harmaana
Niinpä :LOL: Taidetaan olla vaan niin harmaita... Tulen itsekin muka nopeasti kurkkaa mistä täällä puhutaan enkä viitsi heti kirjautua ja sitten se vaan jää :ashamed:
 
:( Ikävää jos on joku nähnyt niin paljon vaivaa että haluaa häiriköidä tuntemattomia. Olen eräällä toisella palstalla ihan päivittäin ja aina samalla nimmarilla ja siellä on niin "tuttuja" kaikki toisilleen että ihan on paljastettu asuinkaupungit ym. Huh, uskaltaakohan enää kertoilla liikoja... jos pystyy ilkeät ihmiset ottamaan selville... tiedä kohta kuka ulko-ovella koputtelee, hui! Minä itse olen niin sinisilmänen ja rehellinen kansalainen että ei osaa edes epäillä että joku vois aikansa kuluksi häiriköidä muita :/ Tällä palstalla olen nyt vasta ruvennut enemmän käymään... onkos täällä "vakiotiimiä"?
 
Hei,

Tuntuu aika karmivalta tuo kokemuksesi. Voitko kertoa lisää siitä. Saitko selville mistä tuo johtui siis mikä oli sitten se sinussa niin kiinnostava juttu, että piti selvitellä??

Sääli ettei tuollaiset ihmiset mene hoitoon ajoissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 21:24 vieras kirjoitti:
Mulla on surkea kokemus ns. tutusta nikistä. Mut hakkeroitiin selville ja alettiin häiriköidä myös tosielämässä. Siksi en enää koskaan kirjoita kahta viestiä samalla nikillä. Paitsi vieras-nimeä uskaltaa käyttää kun sitä käyttää niin monet muutkin. Sääli sinänsä, menettäähän sitä tälleen jotain "omasta persoonasta" kun kukaan ei ota "harmaan" juttuja niin tosissaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 08:15 vieras kirjoitti:
Hei,

Tuntuu aika karmivalta tuo kokemuksesi. Voitko kertoa lisää siitä. Saitko selville mistä tuo johtui siis mikä oli sitten se sinussa niin kiinnostava juttu, että piti selvitellä??

Sääli ettei tuollaiset ihmiset mene hoitoon ajoissa.
Joo, homma tapahtui niin, että kirjoittelin silloin muutama vuosi sitten tuolla liberon keskustelupalstalla (ennen kuin sinne tuli se rekisteröityminen). Käytin siis aina samaa nikkiä ja koska olin vakkari siellä, niin kaikkihan mut tunsi. Tykkään myös ihan omaksi mielenkiinnokseni seurata kaikkia tieteellisiä julkaisuita ja kerroin sitten aina niistä myös siellä palstalla, jos joku jotain aiheeseen liittyen kysyi. Sain jonkinlaisen leiman siellä, että tiedän mistä puhun ja ihmiset tykkäs ihan suoraankin esittää mulle kysymyksiä kun tiesivät, että vastaan aina ystävällisesti ja asiallisesti ja tosiaan tiedän jostain asioista ehkä enemmän kuin muut. No, sitten kävi niin, että tuli puhe jostain raskaudenaikaisesta sairaudesta ja siihen sitten ajatuksissani vastasin ja vahingossa kirjoitinkin toisesta sairaudesta kuin mistä kysyttiin. Siis ihan normaali "lukihärjö", sattuuhan näitä. Mutta tästä yksi toinen nimimerkki sitten oikein riemastui ja aina kun vastasin yhtään mihinkään aiheeseen yhtään mitään, niin tämä nimimerkki laittoi heti perään viestiä, että "älkää nyt ainakaan tota uskoko". Ja siitä sitten innostui vielä pari muutakin siellä vakkarina kirjoittelevaa, joten alkoi tosissaan jo siinä vaiheessa kertoa kenellekkään yhtään mitään yhtään mistään. Kaiken kukkuraksi sitten kävi vielä niin, että kun tietysti monissa keskusteluissa oli tullut selville esim. montako lasta mulla on, mistä päin olen jne tuntomerkkejä, niin yksi täällä lähistöllä asusteleva äitiliini sitten laski yhteen yksi ynnä yksi ja keksi, että minähän se olen tuon kyseisen nimimerkin takana. Sattuipa tämä äiti vielä olemaan yksi niistä, jotka aina laittoi törkykirjoituksia vastaukseksi mun viesteihin. Alkoi tämä kyseinen ihminen sitten aukoa mulle päätään vielä tuolla puistossakin. Että silleen kävi... Ei käyty hetkeen aikaan siellä puistossa ja kun sitten joskus käytiin, niin kuulin, että olivat muuttaneet pois täältä. Tilanne meni siis ohi, mutta sen opin, ettei kannata heittäytyä hirveän tuttavalliseksi näin julkisella foorumilla. Täällä kun käy muitakin kuin asiallisia ja järkeviä ihmisiä!
 
Näin vanhemmalla iällä tää nettikulttuuri ja keskustelu täällä on aika vierasta ja vähäistä. En jaksanut tutkia miten tuo rekisteröityminen tapahtuu. Ihan yhtä rehellisesti kirjoittelen kuin jos oisin rekisteröitynytkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2005 klo 18:41 vieras kirjoitti:
Näin vanhemmalla iällä tää nettikulttuuri ja keskustelu täällä on aika vierasta ja vähäistä. En jaksanut tutkia miten tuo rekisteröityminen tapahtuu. Ihan yhtä rehellisesti kirjoittelen kuin jos oisin rekisteröitynytkin.
Tjaah, minä pyörin Mitäs nyt -osiolla kun täällä on vähemmän porukkaa.Yhtä paljon chattaan kuin nuoremmatkin.Ei se ole iästä kiinni.
 
Hui olkoon! tuota en sitten jaksa käsittää miten jotkut saa nautintoa toisten kiusaamisesta. Tuntuu että netiketti on aika hukassa monilla. Onko liian helppoa anonyyminä toisia arvostella. Ja sitten omalla nikillään esiintyvää häiriköidä. En ole itse edes aikaisemmin paljoa chattaillut, vasta tällä palstalla kun vauvakuume iski. En olisi uskonut että näillä "äitien palstoilla" voi tällasta esiintyä... :(
 
Nelthilta
Meitä on moneen junaan ja jotkut jää asemalle...

Itse olen kirjoitellut nettiin toistakymmentä vuotta, joillekin palstoille ihan nimellänikin. Vielä ei ole tullut tosielämässä vaikeuksia vastaan, mutta olen kyllä yrittänyt olla varovainen.
 
Kiitos, että jaksoit kertoa tuon asian. Kuulostaa kyllä ihan hullulta meiningiltä tämän naisen elämä. Mutta jos ei sitten muusta saa itselleen hupia niin sääliksi käy häntä. Kiva, että et kuitenkaan ole jättänyt tätä nettikirjoittelua sen takia kokonaan. Pysytään täällä ja kunnitoitetaan toisiamme.


[
Joo, homma tapahtui niin, että kirjoittelin silloin muutama vuosi sitten tuolla liberon keskustelupalstalla (ennen kuin sinne tuli se rekisteröityminen). Käytin siis aina samaa nikkiä ja koska olin vakkari siellä, niin kaikkihan mut tunsi. Tykkään myös ihan omaksi mielenkiinnokseni seurata kaikkia tieteellisiä julkaisuita ja kerroin sitten aina niistä myös siellä palstalla, jos joku jotain aiheeseen liittyen kysyi. Sain jonkinlaisen leiman siellä, että tiedän mistä puhun ... :/ :hug: :flower:
 
tylsää
[Mä kans ihmettelen, mitä väliä sillä on minkä värisenä kirjoittelee.Vaikka punasena.


Hohhoijaa,se on nyt ihan sama kirjottaako mustana vai harmaana kunhan pysyy asiallisena.
[/quote]
 
Nelthilta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2005 klo 15:22 vieras kirjoitti:
Hohhoijaa,se on nyt ihan sama kirjottaako mustana vai harmaana kunhan pysyy asiallisena.
Ei muuten ole. Vain mustana kirjoittamia viestejä pystyy jälkeen päin muokkaamaan. Joskus kun sormet liikkuvat ajatusta nopeammin, sillä on oikeasti merkitystä.
 
golda harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 23:21 tuulituisku harmaana kirjoitti:
Niinpä :LOL: Taidetaan olla vaan niin harmaita... Tulen itsekin muka nopeasti kurkkaa mistä täällä puhutaan enkä viitsi heti kirjautua ja sitten se vaan jää :ashamed:
Näin just...miekin ihan vaan kurkkaan yleensä, enkä yleensä jää kirjoittelemaan, ja yleensä sitten se kirjautuminen unohtuu...yleensä..... :LOL: :LOL: voi jestas, olenkohan vähän väsy, kun näin tolkutonta tekstiä kirjoittelen! Ja HARMAANA!!!! :LOL:
 

Yhteistyössä