Miksi taaperoiden kanssa koirapuistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Antaa tulle paskaa niskaan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Jos muksu kerta istuu rattaissa niin miksei sitä voi mennä koiran kanssa kunnolliselle kävelylenkille (ei toki voi silloin koiruus juosta oman mielen mukaisesti) ? Siinä sais kuitenkin niin ulkoiluttaja kuin koirakin sitä liikuntaa.
Miksi pitää mennä rajoittamaan muiden oloa siellä koirapuistossa eikä sitä voi varmastikaan itsekään olla ihan relasti koiran kanssa kun on kuitenkin se pienokainen siinä kaitsettavana.

Se koirapuisto on yhteistä aluetta. Toisekseen meillä koirapuisto on lenkin varrella kiva pysähdys paikka jossa koira saa nuuskia uudet hajut ja peput. onpa kamalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Jos muksu kerta istuu rattaissa niin miksei sitä voi mennä koiran kanssa kunnolliselle kävelylenkille (ei toki voi silloin koiruus juosta oman mielen mukaisesti) ? Siinä sais kuitenkin niin ulkoiluttaja kuin koirakin sitä liikuntaa.
Miksi pitää mennä rajoittamaan muiden oloa siellä koirapuistossa eikä sitä voi varmastikaan itsekään olla ihan relasti koiran kanssa kun on kuitenkin se pienokainen siinä kaitsettavana.
Meillä on lähimpään koirapuistoon jo niin pitkä matka, että kyllä siinä tulee käveltyä ihan kivasti. Mutta musta on tärkeää, että koira saa välillä juosta ihan vapaasti eikä aina joudu olemaan hihnassa.

Kyllä minä ainakin oletan, että jos muksun on koirapuistoon tuonut niin tietää, että siellä koirat riehuu ja voi vaikka pukata muksun mennessään. Omalla vastuullahan ne lapset siellä on ja vanhempien vastuulla, joten minä en stressaa asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä minä ainakin oletan, että jos muksun on koirapuistoon tuonut niin tietää, että siellä koirat riehuu ja voi vaikka pukata muksun mennessään. Omalla vastuullahan ne lapset siellä on ja vanhempien vastuulla, joten minä en stressaa asiaa.
Samaa mieltä. Johan noi omat muksut on kotona joutuneet oppimaan sen, että koiran kanssa touhutessa voi kaatua, koiran kulmahammas voi osua siinä leikeissä silmäkulmaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja hoi kuule:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on vaan täälläpäin niin yleistä, että niitä taaperoikäisiä heiluu keppien ja lapioiden kanssa siellä puistossa. Mun koira tästä villiintyy enkä voi puistoon mennä tässä tilanteessa.

Kehota äitejä siirtämään lapsensa vaunuihin/rattaisiin. Minusta, joka käyn taaperon kanssa koirapuistossa on ehdoton edellytys että lapseni on vaunuissa sen ajan kun ollaan siellä juuri siksi että koirat todella remuaa, joskus menee villi ralli metrin päästä vaunuja mutta ei ne koiratkaan mitään idiootteja ole, ja tosiaan, vaunut aitaa vasten tiiviisti jos alkaa meno yltyä ja minä itse seison vieressä! Oma koirani ei poistu minusta kun korkeintaan viitisen metrin päähän joten sitä saan kontrolloitua vaunujen luotakin.
En minäkään tuota ymmärrä että ne pikkulapset riekkuu siellä koirien seassa, varsinkaan että lelutkin on mukana |O

pakko kysyä että mitä ideaa on viedä koira koirapuistoon jos se ei poistu kun muutaman metrin päähän???

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Samaa mieltä. Johan noi omat muksut on kotona joutuneet oppimaan sen, että koiran kanssa touhutessa voi kaatua, koiran kulmahammas voi osua siinä leikeissä silmäkulmaan jne.

näin meilläkin. Olen myös niin julma, että olen pienille sanonut, että jos koiraa kiusaa (vetää hännästä tai jotain muuta typerää) niin koira voi purra ja se on sinun oma vika! Hyvin on mennyt perille. Sujuvasti väistelevät jo tuota koiraa sen riehuessa. =)

näin meilläkin. Olen myös niin julma, että olen pienille sanonut, että jos koiraa kiusaa (vetää hännästä tai jotain muuta typerää) niin koira voi purra ja se on sinun oma vika! Hyvin on mennyt perille. Sujuvasti väistelevät jo tuota koiraa sen riehuessa. =)
Meillä ihan sama juttu =) Paitsi että junnu meni aikoinaan antaumuksella mukaan koiran riehumisiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meillä ihan sama juttu =) Paitsi että junnu meni aikoinaan antaumuksella mukaan koiran riehumisiin :D

Menee meilläkin poika välillä, mutta osaa onneksi yleensä lopettaa ajoissa (ulkona tuo koira saa päähänsä hakea jonkun mielettömän oksan ja riehuu sen kanssa ) silloin lapset kyllä pysyttelee kaukana.

Menee meilläkin poika välillä, mutta osaa onneksi yleensä lopettaa ajoissa (ulkona tuo koira saa päähänsä hakea jonkun mielettömän oksan ja riehuu sen kanssa ) silloin lapset kyllä pysyttelee kaukana.
Junnulta on puuttunut lähes aina itsesuojeluvaisto :D Tosin junnu oli jo 4 v, kun toi koira meille tuli. Mutta ei mennyt montaa kuukautta, kun koira oli jo junnua painavampi. Vuodessa koira painoi tuplaten sen, mitä junnu. Vasta 15 veenä junnu ohitti painossaan puudelin.

No varmaan siksi että joskus taaperoisen vanhempikin haluaa koiransa pääsevän koirapuistoon leikkimään muiden koirien kanssa. =) Ja kuten sanottu taaperoita nyt ei oikein voi yksin kotiinkaan jättää.

Tosiasia on että koirapuisto on koiria varten, että nämä saisivat edes jossain leikkiä ja riehua vapaana eli lapset ovat tuolla "vieraita" ja toiminta tapahtuu koirien ehdoilla. Meillä pystytään onneksi menemään tilanteen mukaan, eli silloin kun puistossa on rauhallisempia koiria lapset voivat touhuta mukana, mutta taas innokkaiden, isokokoisten pentujen kohdalla katsotaan tarvittaessa parhaaksi siisrtyä muksujen kanssa aidan toiselle puolelle leikkimään. Ei todella tulisi mieleen käydä valittamaan jos jonkun koiranpentu tulee hyppäämään lapsen päälle tai muuten pelästyttämään tämän.

Tietty minusta on helpompi käydä koirapuistossa ilman lapsia ja usein tähtäänkin siihen esim niin että herättyäni (yötyö...) käyn ensin koiran kanssa ulkoilemassa ja koirapuistossa ja siitä vasta jatketaan päiväkodille hakemaan lapsia. Lapset saavat siten leikkiä tuon ajan kavereiden kanssa lapsille suunnatussa ulkotilassa.

Ja tosissaan meillä oma koira on 6kk ikäinen pentu ja tuo koirapuisto on loistava paikka hänelle harjoitella muiden koirien seurassa olemista ja saada juosta vapaana. Vähän niin kuin koiran perusoikeus.

Yhteistyössä