Miksi taaperoiden kanssa koirapuistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Antaa tulle paskaa niskaan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Antaa tulle paskaa niskaan.

Vieras
Meillä on innokas, isokokoinen pentukoira joka tykkää lapsista.
Innostuu heti, jos näkee ipanoita pihalla. On kuitenkin vielä niin pentu, että hyppii ja koohottaa.
Käydään aika usein koirapuistossa "riehumassa" pallon ja muiden lelujen kanssa, koska tällä hetkellä olen itse jalkavammainen enkä voi metsään lähteä juoksuttamaan vapaana. Aika usein kuitenkin koirapuistoissa on äitejä lapsineen, vaunujen tai rattaiden kanssa. Miksi?
En voi ymmärtää. Eikö nää paikat ole tarkoitettu koirille?
Turha tulle itkemään jos koira hyppää päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Antaa tulle paskaa niskaan.:
Meillä on innokas, isokokoinen pentukoira joka tykkää lapsista.
Innostuu heti, jos näkee ipanoita pihalla. On kuitenkin vielä niin pentu, että hyppii ja koohottaa.
Käydään aika usein koirapuistossa "riehumassa" pallon ja muiden lelujen kanssa, koska tällä hetkellä olen itse jalkavammainen enkä voi metsään lähteä juoksuttamaan vapaana. Aika usein kuitenkin koirapuistoissa on äitejä lapsineen, vaunujen tai rattaiden kanssa. Miksi?
En voi ymmärtää. Eikö nää paikat ole tarkoitettu koirille?
Turha tulle itkemään jos koira hyppää päälle.

Me katsellaan aina aidan ulkopuolella. On joku vakkari kävijä sanonut että saa mennä sisäpuolelle ja koirat tottuneita. Mutta empä taida jos siitä kerran riesaa on.

Voit itku, mietipäs jos on yh-äiti.. Niinkuin minä. minä kyllä lkapsestani huolen pidän, aina on vauuissa ja aidan vieressä ja itse en poistu paikalta. könkkää sinne mehtään jos niin vituttaa.
Lukeeko siellä koirapuistossa että lapsilta pääsy kielletty. enemmän mä katon niitä 8-9vuotiaita pikkutyttöjä jotka tuo sinne jopa keskikokoisia perheen koiria... ja joilla ei selvästi ole mitään kontrollia koiraan, mitäpäs jos koira suuttuu, joutuu tappeluun, vahingoittuu.... voi herrane, vanhemmilla ei järki päätä pakota..

Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:
Voit itku, mietipäs jos on yh-äiti.. Niinkuin minä. minä kyllä lkapsestani huolen pidän, aina on vauuissa ja aidan vieressä ja itse en poistu paikalta. könkkää sinne mehtään jos niin vituttaa.
Lukeeko siellä koirapuistossa että lapsilta pääsy kielletty. enemmän mä katon niitä 8-9vuotiaita pikkutyttöjä jotka tuo sinne jopa keskikokoisia perheen koiria... ja joilla ei selvästi ole mitään kontrollia koiraan, mitäpäs jos koira suuttuu, joutuu tappeluun, vahingoittuu.... voi herrane, vanhemmilla ei järki päätä pakota..

Ja mulla siis oma koira käy koirapuistossa.. en laske lasta jo senkään mato tartuntavaaran vuoksi vapaaksi vaunuista.

Peesaan, mulla iso koira joka tykkää riehua (myös toinen, pieni 4kk pentu), ja koirapuisto on nimenomaan se paikka, jossa sillä on siihen mahdollisuus!!

Musta on todella kurjaa jos koirapuistossa on pieniä lapsia, varsinkin jos ne vanhemmat eivät yhtään huomoi niiden touhuja. Eihän koiriakaan saa viedä lasten leikkikentille, eikös koirapuisto ole ikään kuin koirien leikkikenttä?? Mun mielestä se on ainoa paikka missä sitä koiruutta voi pitää vapaana kaupunkiseudulla turvallisesti ja lain mukaan, joten silloin siihen pitäisi olla mahdollisuus ilman että joudut koko ajan vahtimaan, että meneekö joku pikkuihminen sen alle tms... Ja samaten, jos vien pienen koiranpentuni koirapuistoon (koulutan ja leikin sen kanssa), en voi sietää sitä, että kesken kaiken ventovieras 5-vuotias tulee ja ottaa sen syliin yms ja äiti vaan katselee vierestä! Jos ne lapset on jostain syystä pakko ottaa sinne mukaan, niin niille voisi ainakin kertoa, ettei toisten koiriin mennä koskemaan ilman lupaa!!

Kylläpä tuli taas vuodatettua...=)

Alkuperäinen kirjoittaja äskeinen:
Alkuperäinen kirjoittaja on se kumma:

Ja mulla siis oma koira käy koirapuistossa.. en laske lasta jo senkään mato tartuntavaaran vuoksi vapaaksi vaunuista.

Joo.
Mutta muiden ei tarvitse sinun elämäntilanteen ja sinun lastesi takia viedä koiraansa koirapuiston kauimmaiseen nurkkaan,
vaan koirapuisto on koirille, ja kaikkien koirilla on oikeus olla vapaana siellä missä ovat.
Siirry itse sinne metsän nurkkaan, jos pelottaa toisten koirat.

Ja entäs, kuka on vastuussa, jos joku innokas hurtta nousee vaunujasi vaste, vauva putoaa tms. ?? Entäs kun lapsesi kasvaa? Kenen on vastuu, jos ja kun lapsesi istuu rattaissa koirapuistossa ja joku hurtta hermostuu äkkinäisesti liikehtivään tai kirkuvaan lapseen, ja syöksyy kohti tai päälle?

Soitelkaapa oman paikkakuntanne asiasta hoitavaa viranomaiseen ja kysykää sekä pyytäkää että asia on merkitty koirapuiston järjestyssääntöihin.

Se on vaan täälläpäin niin yleistä, että niitä taaperoikäisiä heiluu keppien ja lapioiden kanssa siellä puistossa. Mun koira tästä villiintyy enkä voi puistoon mennä tässä tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on vaan täälläpäin niin yleistä, että niitä taaperoikäisiä heiluu keppien ja lapioiden kanssa siellä puistossa. Mun koira tästä villiintyy enkä voi puistoon mennä tässä tilanteessa.

Se on kieltämättä tympeä tilanne jos ei voi koiraa viedä niille tarkotettuun tilaan.

Ap:n kanssa samaa mieltä vaikkei koiraa olekkaan meillä. Koirat saa koirapuistossa mennä ihan vapaasti ja telmiä keskenään, lapsia varten on leikkipuistot....vai pitäiskö koirat sitten päästää leikkipuistoihin? Samallalailla ne paskoo ja kuseksii sinne koirapuistoonkin missä on lapsia......

Ois tainnu olla sossuntädit oven takana, jos olisin jättänyt lapset keskenään kotiin lähtiessäni koirapuistoon =) Meidän nurkilla onneksi koiranomistajilla on ollut suu muutakin kuin syömistä ja sylkemistä varten ja ovat meidät koirapuistossa nähdessään kyllä maininneet, jos heidän koiransa on vilkas. Näin mä olen voinut itse päättää, jäänkö lasten ja koirani kanssa koirapuistoon vai lähdenkö pois.

Samaa mieltä ap:n kanssa..Koirapuistot on koirille.Mutta ymmärrän myös että jos yh-äiti tms. niin pakkohan se lapsi mukaan ottaa...Mutta jos on vielä rattaissa niin ei luulis mtn ongelmaa olevan kun ei juoksentele ympäriinsä.Ja lasten kanssa voi myös jäädä aidan toiselle puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja misStar:
Samaa mieltä ap:n kanssa..Koirapuistot on koirille.Mutta ymmärrän myös että jos yh-äiti tms. niin pakkohan se lapsi mukaan ottaa...Mutta jos on vielä rattaissa niin ei luulis mtn ongelmaa olevan kun ei juoksentele ympäriinsä.Ja lasten kanssa voi myös jäädä aidan toiselle puolelle.
Toi on ihan totta. Mä olen joitakin kertoja siirtynytkin lasten kanssa aidan taakse, jos puistoon on tullut toisia koiria. Mutta mulla ainakin varsinkin kuopus on rakastanut remuta puudelin kanssa siellä koirapuistossa. Se remuaminen toki loppuu, jos puistoon tulee muita koiria.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ois tainnu olla sossuntädit oven takana, jos olisin jättänyt lapset keskenään kotiin lähtiessäni koirapuistoon =) Meidän nurkilla onneksi koiranomistajilla on ollut suu muutakin kuin syömistä ja sylkemistä varten ja ovat meidät koirapuistossa nähdessään kyllä maininneet, jos heidän koiransa on vilkas. Näin mä olen voinut itse päättää, jäänkö lasten ja koirani kanssa koirapuistoon vai lähdenkö pois.

Taas kerran Keittis puhuu asiaa! :flower:

niin monilla yksinhuoltajilla on vielä koiria siiihen lasten "päälle" ????

Toinen ryhmä, jotka hankkii lemmikkejä ihan hirveesti itselleen, on semmoset, jotka eivät kykene huolehtimaan edes lapsistaan tai itsestään. Eli lapset menee ja tulee missä huvittaa ja ei ole sääntöjä, rajoja, ei kielletä jne. Mutta lemmikkejä on. Tai alkoholistit ja muut kummallisuudet, ei kyetä itsestään huolta pitämään eikä lapsista, mutta lemmikki on oltava??+

Minä yh-vuosina en halunnut lemmikkiä, koska lapsissa oli hoidettavaa ja huoleettavaa ihan tarpeeksi, ei tarvinnut ainakaan itkeä, että en pääse ikinä mihinkään kun lemmikkikin on ja talous on tiukka mutta koira tai kissakin tarvitsee osuutensa..

Jos muksu kerta istuu rattaissa niin miksei sitä voi mennä koiran kanssa kunnolliselle kävelylenkille (ei toki voi silloin koiruus juosta oman mielen mukaisesti) ? Siinä sais kuitenkin niin ulkoiluttaja kuin koirakin sitä liikuntaa.
Miksi pitää mennä rajoittamaan muiden oloa siellä koirapuistossa eikä sitä voi varmastikaan itsekään olla ihan relasti koiran kanssa kun on kuitenkin se pienokainen siinä kaitsettavana.

nimimerkille miksi...se onko ihminen parisuhteessa taikka yksinhuoltaja ei kait tee eroa siihen voiko perheessä olla lemmikkejä. Molemmissa elämän muodoissa sitä voi joko hoitaa hyvin tai huonosti lemmikkinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja miksi:

Toinen ryhmä, jotka hankkii lemmikkejä ihan hirveesti itselleen, on semmoset, jotka eivät kykene huolehtimaan edes lapsistaan tai itsestään. Eli lapset menee ja tulee missä huvittaa ja ei ole sääntöjä, rajoja, ei kielletä jne. Mutta lemmikkejä on. Tai alkoholistit ja muut kummallisuudet, ei kyetä itsestään huolta pitämään eikä lapsista, mutta lemmikki on oltava??+

Minä yh-vuosina en halunnut lemmikkiä, koska lapsissa oli hoidettavaa ja huoleettavaa ihan tarpeeksi, ei tarvinnut ainakaan itkeä, että en pääse ikinä mihinkään kun lemmikkikin on ja talous on tiukka mutta koira tai kissakin tarvitsee osuutensa..
Ei mulla a inakaan yh:na ole ollut niin rankkaa, etteikö perheeseen olisi sopineet lemmikitkin. Sitäpaitsi mun molemmat lapseni ovat erittäin eläinrakkaita ja olisi ollut kurjaa evätä heiltä lemmikit vain sen takia, että olen yh. Mulla oli lemmikkejä jo ennen esikoista eikä kyllä olisi tullut mieleenikään viedä niitä lopetettavaksi vain sen takia, että musta tuli myös äiti.

Minä olen usein lasten kanssa koirapuistoissa. Meidän lapset tietää miten koirien kanssa toimitaan ja tietävät, että ne saattavat hyppiä ja niiden perässä ei juosta jne. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Minä en hermostu siitä, jos joku koira hyppää meidän lasta vasten jos olen koirapuistoon tullut.

Eikä koirien kanssa koirapuistoissa olleet ole yhtään ihmetelleet miksi lapset on mukana, vaan päinvastoin sanoneet, että on reippaita lapsia kun tulevat noin hyvin koirien kanssa toimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kehota äitejä siirtämään lapsensa vaunuihin/rattaisiin. Minusta, joka käyn taaperon kanssa koirapuistossa on ehdoton edellytys että lapseni on vaunuissa sen ajan kun ollaan siellä juuri siksi että koirat todella remuaa, joskus menee villi ralli metrin päästä vaunuja mutta ei ne koiratkaan mitään idiootteja ole, ja tosiaan, vaunut aitaa vasten tiiviisti jos alkaa meno yltyä ja minä itse seison vieressä! Oma koirani ei poistu minusta kun korkeintaan viitisen metrin päähän joten sitä saan kontrolloitua vaunujen luotakin.
En minäkään tuota ymmärrä että ne pikkulapset riekkuu siellä koirien seassa, varsinkaan että lelutkin on mukana |O

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:

Ei mulla a inakaan yh:na ole ollut niin rankkaa, etteikö perheeseen olisi sopineet lemmikitkin. Sitäpaitsi mun molemmat lapseni ovat erittäin eläinrakkaita ja olisi ollut kurjaa evätä heiltä lemmikit vain sen takia, että olen yh. Mulla oli lemmikkejä jo ennen esikoista eikä kyllä olisi tullut mieleenikään viedä niitä lopetettavaksi vain sen takia, että musta tuli myös äiti.

Minä olen yhden lapsen yh, minulla on alle 4kg painava koira joka kulkee mukana sylissä/vaunuissa joihin menee itse mielellään lepäämään välillä esim kaupungissa. sisko asuu keskustassa jonne vien koiran hoitoon jos lähdetään shoppailemaan, siellä myös koira kaveri koiralle, joten koiralle vaan plussaa. En koe koiraa taakaksi vaan ilon lähteeksi ja minun koirastani pidetään huolta. Kai se on vähän että koira elämäntilanteen mukaan, en minäkään ottaisi bernin paimenkoiraa tms isoa rotua joka vaatii lenkkiä joka päivä sen 2tuntia. Järki päähän lemmikki asioissa. ja jos väität että kaikki yh:t on vastuuttomia rahattomia yms kykenemättömiä ja oikeudettomia pitämään lemmikkiä niin ootpas urpo. Ei pidä yleistää.

Yhteistyössä