[QUOTE="miksi";26275989]Tiedän kyllä sen, että pakkanen vähentää myös vitamiinien ja hivenaineiden määrää. Väittäisin kuitenkin, että niihin silti jää enemmän vitamiineja kuin niihin purkkiruokiin, kun ne kuumennetaan niin korkeissa lämpötiloissa. Monet tuntuvat ajattelevan, että se purkkiruoka on ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin kotiruoka tai olen kuullut, että jotkut ovat sanoneet sen olevan myös parempaa. Joo ja ei sen toteaminen tee minusta mitenkään parempaa, mutta monet ei tunnu tajuavan niitä purkkiruokien haittoja. Kuten sanoin, että meilläkin syödään purkkiruokaa matkoilla, mutta ei ole hyväksi syöttää lapselle pelkkää purkkiruokaa. Toki jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaa ja en ole sanonut, että kukaan ei saa antaa lapselle purkkiruokaa, mutta se ei vain ole suuri vaiva valmistaa sitä ruokaa itse. Halusin vain kuulla, miksi sitä annetaan.[/QUOTE]
Peesaan ap:tä. Enpä usko, että pakastin tappaa tärkeät aineet yhtä tehokkaasti kuin iskukuumennus. Syötän lapsilleni kotiruokaa, mutta saavat välillä myös purkkimössöä. On muuten maussa melkoinen ero Hipp vs. Piltti, oon testannut

Alle vuoden ikäiselle oli helppo ottaa vihannekset ja peruna/pasta siitä satsista, mitä muukin perhe syö, ja muussata se + pakastimesta soseutettua lihaa. Eli ei tarvinnut sössätä koko ajan ja pakastella hirveitä annoksia. Eri asia sitten, jos muu perhe syö Saarioisten äitien tekemää ruokaa. Sinänsä mulle sama, mitä muut syöttää lapsilleen, en ole saarnaamassa. Ja lyhyt aika se on lapsen elämässä, jos alle vuoden ikäisenä saa pelkkää purkkiruokaa. Mut ymmärrän ap:n pointin.
Moni sanoo, ettei ymmärrä, miksi tällaista asiaa joku kyselee. Tai miksi joku arvostelee ylipäätään niitä jotka syöttävät lapselleen purkkiruokia. Noh, sanokaa yksikin ihminen, joka ei KOSKAAN arvostele muita äitejä tai kyseenalaista heidän toimintatapojaan, tunnetteko? Minä en. Kuka päivittelee sitä, kun naapurin Hilmalla on taas Ticketin uusi puku, kauheeta mitä tuhlausta! Tai sitä, että tuo toinen ostaa kaikki vaatteet käytettyinä, yök! Etkö itse arvostele koskaan ketään, edes hiljaa mielessäsi? Onko sillä nyt eroa, taivasteleeko asiaa jonkun kaverin kanssa vai MitäsNytissä, jossa on tuhansittain turhanpäiväisiä viestejä.