Miksi suutut, jos joudut pk:n "talkoisiin" mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykyinen päiväkoti ei onneksi noita 'talkoita' harrasta, mutta esikoinen oli muutama vuosi sitten paikassa, jossa oli kuukausittain erikoistilanteita, joiden vuoksi toivottiin vapaapäivää tai aikaisemmin hakemista. Töissä olevalle ihan toivoton tilanne. Mä voin tehdä etätöitä, mutta silloinkin teen töitä ja vastaan puhelimeen yms. On pitkä päivä 4-5 vuotiaalle katsoa telkkaria ja olla hiljaa. Ja käytännössä osa täistä jää seuraaville päiville, jolloin olen vielä kiireisempi ja lapsen päivä on pidempi. Jos 'talkoisiin' ei suostunut, hoitajat mököttivät.

Sellaista tilannetta ei ole kyllä vielä tullut vastaan että henkilökunta omien työaikajärjestelyjensä takia pyytäisivät lapsen enemmin hakemaan, joskus se voisi jopa onnistua hyvinkin, mutta... hmm...

Kun lapset oli päiväkodissa, niin pari kertaa oli tilanne, että koulutuspäivän takia lapset pyydettiin hakemaan klo. 15.

Ihan ymmärrettävää. Tosin jos näitä olisi esim. joka viikko, niin kyllähän se työssäkäyvälle olisi todella kova rasite ja ei sitä kukaan ymmärtäisi.

[QUOTE="a p";25960211]Siis kotona olevalle äidille sanotaan joskus päiväkodista, että nyt on ollut vaikea saada sijaista. Ja on pyydetty hakemaan lasta aikaisemmin kotiin. Eli ne vanhemmat, joiden on mahdollista, auttavat "talkootyönä" päiväkodin väkeä. Töissä oleville ei ilmeisesti ihan helposti sanota, että tuletko aikaisemmin hakemaan. Ja sehän on ymmärrettävää![/QUOTE]

Ahaa, no nyt minä ymmärrän! Ai sitä tarkoitit talkoilla. Ei ole kokemusta vaikkka isompi oli vähän aikaa osa-aikaisena "virikehoitolaisena".

Mua suututtaa se, että olen perjantaisin töissä klo 17 asti ja pääsen sitten hakemaan ómaa lastani pph:lta. Viimeisimpiä hakijoita saattaa olla ne, jotka tulevat ostoskassien kanssa ja keskustelevat keskenään, kuinka tuli pestyä ikkunat ja siivottua muutenkin. Mulla ne työt odottavat sitten klo 17 jälkeen.

[QUOTE="a p";25961505]Kysytäänpä sitä niiltä, jotka ovat suuttuneet ;)

Jotkut suuttuvat siitäkin, jos lapsen pitäisi pitää lomaa edes tavallisina loma-aikoina. Vaikka toinen tai molemmat vanehemmat ovat kotona[/QUOTE]

On monta lasta, joilla ei ole lomaa ollenkaan. Käsittämätöntä!

Lastensuojelun pitäisi puuttua niiden perheiden elämään, jotka eivät suo lapselleen vapaapäiviä. Edes silloin, kun päiväkodin henkilökunta ehdottaa mainitsee siitä, että nyt olisi hyvä hakea aikaisemmin. Nehän tosiaan tietävät mikä hoidossa olevien lasten parhaaksi on siellä hoitopäivän aikana

[QUOTE="a p";25964263]Lastensuojelun pitäisi puuttua niiden perheiden elämään, jotka eivät suo lapselleen vapaapäiviä. Edes silloin, kun päiväkodin henkilökunta ehdottaa mainitsee siitä, että nyt olisi hyvä hakea aikaisemmin. Nehän tosiaan tietävät mikä hoidossa olevien lasten parhaaksi on siellä hoitopäivän aikana[/QUOTE]

Eihän sitä tiedä vieraat, voi hyvinkin olla lastensuojelun suositus, että lapsi on päiväkodissa joka arkipäivä ja täyden päivän. On perheitä, joissa se on lapsen paras.

Yhteistyössä