Miksi Suomessa ei saa olla eri mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26089701]Mistä sinä kritisoisit ja ketä haukkuisit jos ei olisi perussuomalaisia?[/QUOTE]

Vastaa ensin kysymykseeni, niin sitten vastaan minäkin =)

[QUOTE="vieras";26090001]Ää-ri-ai-nek-seen.[/QUOTE]

Siis minkälaiseen ääriainekseen? En ole koskaan pitänyt ääriliikkeitä hyvänä asiana, joten en sellaisiin lähtisi mukaan.

Sinä ilmeisesti olet mukana ääriliikkeessä, vai oletko pikemmin diplomaattinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26089883:
Ghettoutuminen ei ole alkamassa. Sitä oli jo 70-luvulla: Jakomäki, Korso, Kontula jne. Itse asiassa jo ennen sotia oli eroa sillä, kummalla puolella Pitkänsillanrannasta katsottuna asuit.. toisella puolella asuivat hyväosaiset ja toisella vähäosaiset.

On totta, että on aina ollut huonompia ja parempia alueita, mutta maahanmuuttajagetoissa on joitain tiettyjä piirteitä, joiden vuoksi niiden ei toivoisi syntyvän Suomeen. Näistä alueista muodostuu nk. no go-zoneja, joihin kantaväestöllä tai poliisilla EI asukkaiden mukaan ole asiaa. Näitä on Ruotsissa jo. He sanovat ihan suoraan poliisille, että 'tämä on meidän alue, teillä ei ole täällä mitään tekemistä', kivittävät poliisia ja palokuntaa, polttavat autoja, mellakoivat. He ovat sanoneet myös ihan suoraan, että ruotsalaisten tyttöjen raiskaaminen ei ole väärin, he sanovat itse käyvänsä sotaa ruotsalaista yhteiskuntaa ja ruotsalaisia vastaan. Onko tämä kehitys Suomessa missään muodossa toivottavaa?

On totta, että on aina ollut huonompia ja parempia alueita, mutta maahanmuuttajagetoissa on joitain tiettyjä piirteitä, joiden vuoksi niiden ei toivoisi syntyvän Suomeen. Näistä alueista muodostuu nk. no go-zoneja, joihin kantaväestöllä tai poliisilla EI asukkaiden mukaan ole asiaa. Näitä on Ruotsissa jo. He sanovat ihan suoraan poliisille, että 'tämä on meidän alue, teillä ei ole täällä mitään tekemistä', kivittävät poliisia ja palokuntaa, polttavat autoja, mellakoivat. He ovat sanoneet myös ihan suoraan, että ruotsalaisten tyttöjen raiskaaminen ei ole väärin, he sanovat itse käyvänsä sotaa ruotsalaista yhteiskuntaa ja ruotsalaisia vastaan. Onko tämä kehitys Suomessa missään muodossa toivottavaa?

Ei ole toivottavaa. Tämä oli sentään järkevä kannanotto. Olen itsekin ollut ulkomaalainen monta vuotta toisessa maassa asuessani, ja ilman muuta noudatin sen maan lakeja. Maassa maan tavalla pätee edelleen, mutta smaahanmuuttajien ei tietenkään silti tarvitse täysin unohtaa omaa kulttuuriaan tai uskontoaan, kunhan sen harjoittaminen ei häiritse muita.

Maan lakeja on noudatettava ja muita kunnioitettava. Tämä pätee tietysti ihan kaikkiin kansalaisiin.

[QUOTE="Vieras";26090095]Ei ole toivottavaa. Tämä oli sentään järkevä kannanotto. Olen itsekin ollut ulkomaalainen monta vuotta toisessa maassa asuessani, ja ilman muuta noudatin sen maan lakeja. Maassa maan tavalla pätee edelleen, mutta smaahanmuuttajien ei tietenkään silti tarvitse täysin unohtaa omaa kulttuuriaan tai uskontoaan, kunhan sen harjoittaminen ei häiritse muita.

Maan lakeja on noudatettava ja muita kunnioitettava. Tämä pätee tietysti ihan kaikkiin kansalaisiin.[/QUOTE]

Niin, mikä häirii ja mikä ei, siinäpä riittää pohdittavaa.

Noudattavatko mamut sinun mielestä hyvin Suomen lakeja?

[QUOTE="vieras";26090172]Niin, mikä häirii ja mikä ei, siinäpä riittää pohdittavaa.

Noudattavatko mamut sinun mielestä hyvin Suomen lakeja?[/QUOTE]

Siinäpä riittää. Itse en ainakaan ole kokenut mitään sellaista, joka häiritsisi.

Kysymyksesi sisältää yleistyksen, joten siihen ei voi vastata kuin yleisellä tasolla: osa noudattaa, mutta osa varmastikaan ei noudata tai ainakin syyllistyy joskus rikoksiin ja rikkeisiin.

[QUOTE="vieras";26089980]Juu, se on ihmiseen sisäänrakennettu asenne. Se mua vaan jaksaa ihmetyttää miksi kovimman luokan suvikset eivät halua asua samalla asuinalueella maahanmuuttajien kanssa jos se kerta on niin ihanaa kuin väittävät.[/QUOTE]
Mä en laske itseäni kovimman luokan suvikseksi, koska en haluaisi asua levottomalla asuinalueella, vaikkei siellä olisi ensimmäistäkään maahanmuuttajaa. 80-luvulla seurasin, millaista oli, kun alueelle pykättiin vieri viereen kaupungin vuokrataloja. En itse asunut siellä, mutta ystäväni asuivat. Ja levottomuuden lisääntyessä oli mielestäni ihan normaalia, että "kunnon kansalaiset" halusivat alueelta pois. Mä en lopulta halunnut edes käydä lapsen kanssa siellä kyläilemässä, koska ikinä ei tiennyt, mitä siellä huumehörhöjen ja muiden nk epäsosiaalisen aineksen keskellä tapahtuu. Alueelle ei kukaan enää halunnut muuttaa ja sinne muuttikin vain ne, joilla ei ollut vaihtoehtoja. Mun mielestä kaupungin vuokratalot olisi alunperinkin pitänyt sijoittaa muiden asuintalojen joukkoon siten, että ei edes pääse syntymään ghettomaisia alueita. Vääriä ratkaisuja on vaikea korjata jälkikäteen, kun vahinko on jo tapahtunut. Mä pidän omasta asuinpaikastani osittain juuri siksi, että tänne on rakennettu ja asutettu ihmisiä siten, ettei täällä asu "noi tuossa talossa", "nämä tässä talossa" jne. Täällä asuu monenlaisia ihmisiä, mutta ripoteltuna alueelle valtaväestön sekaan siten, että mitään klikkejä ei synny.

[QUOTE="Vieras";26090203]Siinäpä riittää. Itse en ainakaan ole kokenut mitään sellaista, joka häiritsisi.

Kysymyksesi sisältää yleistyksen, joten siihen ei voi vastata kuin yleisellä tasolla: osa noudattaa, mutta osa varmastikaan ei noudata tai ainakin syyllistyy joskus rikoksiin ja rikkeisiin.[/QUOTE]

Kun sinä et ole kokenut mitään sellaista mikä häiritsisi, niin kukaan muukaan ei voi olla kokenut?

Verrataan ryhminä. Kummat tekevät enemmän rikoksia suhteessä lukumäärään: suomalaiset vai mamut?

Tuskin kukaan on sitä mieltä että olisi, edes maahanmuuttajat.

No, miksi he itse tekevät asuinalueistaan tuollaisia. Kaikki vastoinkäymiset on yhteiskunnan ja ruotsalaisten syytä, vaikka Ruotsi on paljon sosialistisempi maa kuin Suomi.

Ne dokkarit, joita olen katsonut, niin pienet nassikatkin siellä uhoilee ja ihailee isompia rikollisia. Ja kun koulutusta ei arvosteta, lapset ovat kylillä yömyöhään, voimakulttuuri siihen päälle jne.

Musta kaikista järkyttävintä on se, että maailman kilteimmät ihmiset, ruotsalaiset, ovat antaneet hyvää hyvyyttään maansa näille, ja tämä on palkka!

Nämä muiden maiden esimerkit on syy, miksi minä suhtaudun kriittisesti tiettyjen maiden maahanmuuttajiin. Jos tämä sama kehitys on tapahtunut joka paikassa, jossa näitä mamuja on, niin miksei täällä muka. Ja nähdäänhän me, että kehitys on käynnissä, olemme vaan parikymmentä vuotta jäljessä muita maita. Ja TÄMÄ on syy, miksi tiettyjen maiden maahanmuuttajia tulee päästää Suomeen aivan minimaalisen vähän.

[QUOTE="vieras";26090273]Kun sinä et ole kokenut mitään sellaista mikä häiritsisi, niin kukaan muukaan ei voi olla kokenut?

[/QUOTE]

Sanoinko näin? Minkä tai mitkä asiat sinä olet kokenut häiritsevänä?

[QUOTE="Vieras";26090407]Sanoinko näin? Minkä tai mitkä asiat sinä olet kokenut häiritsevänä?[/QUOTE]

"Unohdit" vastata kysymykseen...

"Verrataan ryhminä. Kummat tekevät enemmän rikoksia suhteessä lukumäärään: suomalaiset vai mamut?"

[QUOTE="vieras";26090441]"Unohdit" vastata kysymykseen...

"Verrataan ryhminä. Kummat tekevät enemmän rikoksia suhteessä lukumäärään: suomalaiset vai mamut?"[/QUOTE]

Sinäkin unohdit aikaisemmin vastata kysymykseen =)

En ole tutkinut niin tarkoin tilastoja, jotta voisin vastata kysymykseesi. Minusta yksikin rikos on liikaa, sen tekijästä riippumatta.

Ruotsissa on nimenomaan tehty se virhe, että vuosikymmeniä he leimasivat rasistiksi kaikki, jotka uskalsivat ääneen kyseenalaistaa maan liberaalin pakolaispolitiikan, minkä takia kukaan ei uskaltanut sitä tehdä. Ei oikein uskalla omalla nimellään vieläkään. Ihan samalla tavalla siellä netissä on sitten keskusteltu nimimerkeillä, minkä vuoksi monet isot lehdet lakkautivat kokonaan uutisten kommentoinnin.

http://www.youtube.com/watch?v=Yzt8ATqRqI0

Kannattaa käydä tutustumassa Malmön arkeen netin välityksellä. Kuva kertoo enemmän kuin miljoona sanaa.

[QUOTE="vieras";26090441]"Unohdit" vastata kysymykseen...

"Verrataan ryhminä. Kummat tekevät enemmän rikoksia suhteessä lukumäärään: suomalaiset vai mamut?"[/QUOTE]

Tuo ei enää edes ole uutinen että maahanmuuttajissa on prosentuaalisesti rikollisia kuin kantaväestössä. Sinänsä ihmettelen miksi se jokaisessa keskustelussa varsinkin kysymyksen muodossa tuodaan "uutisena" julki.
Johtuuko ero sitten kouluttautumattomuudesta? Ihan samahan se on suomalaistenkin keskuudessa. Kouluttautumaton on suuremmassa riskissä ajautua rikosten polulle.

Minäkin hieman kammoksun näiden netsien ja nuivisten mamu-yleistämistä. Aivan kuin kaikki olisivat rikollisia. Ihan sama kuin tämän Breivikin tekemisten takia julistaisi, että maahanmuuttokriittiset ovat julistaneet sodan ja alkaneet tappamaan pikkulapsia, pitäkää lapset sisätiloissa!

Yhteistyössä